Ik gaf Roos (15 maanden) nog steeds een papfles 's morgens maar ik denk dat het tijd word voor een echt ontbijt. Nu weet ik niket wat beter/handiger is pap van een bordje of een boterham? wat geef jij?
Hoi Petra, Vanaf dat Lenn 1 jaar is, krijgt hij 's morgens een boterham. Voor die tijd eerst een papfles, daarna pap met een lepel (vanaf ongeveer 10 maanden) en nu dus een boterham met melk. Groetjes Marielle
Mijn zoontje krijgt sinds hij een maand of 10 - 11 is, boterhammen in de ochtend (meestal één, soms twee). Eén keer per week krijgt hij een papfles (dan gaat hij naar het KDV) en één keer per week muesli voor de lekker. We zijn boterhammen gaan geven omdat hij graag alles 'zelluf' wil doen en met pap geeft dat zo'n zooi . Boterhammen gaan prima en die vind ie nog lekkerder. Het ontbijt bestaat hier trouwens uit - bekertje melk (100ml) - 1 à 2 boterhammen - 1 stuks fruit of een klein bakje blauwe bessen / aardbeien etc Soms maak ik pancakes met blueberries of een lekker roereitje. Heel soms krijgt meneer een croissantje en als hij echt nog trek heeft na de boterham een stukje ontbijtkoek. Ik vind pap trouwens een prima ontbijt, al denk ik wel dat het handig is om dit meestal uit een bordje te geven. Wij geven één keer per week een papfles uit snelheidsoverwegingen. Ik ken genoeg volwassenen die ook pap eten in de ochtend. Ik heb lang pap gegeven met fruit erdoor heen. Lekker voor de afwisseling!
Hoi Petra Janna krijgt vanaf dat ze ongeveer 13 maanden was boterhammen van mij. Ze kreeg vanaf 10 maanden pap van een boord, met nog wel een fles. Nu krijgt ze melk uit een beker met oren aan de zijkant. Die houd ze dan zelf vast en drinkt daar uit. Dit gaat meestal goed.
Mijn zoon heeft tot 2 jaar ongeveer een papfles als ontbijt op. Nu eet hij 1 boterham en drinkt daar een bekertje melk bij. Pap uit een bord vond ik echt onhandig; mijn zoontje eet erg langzaam en dan was die pap weer koud en dus niet lekker...
Hier krijgen de oudste twee altijd een fles 'pap' smorgens (kunstvoeding met bambix fijne granen). Dit omdat ze smorgens gewoon geen boterham willen en we vinden het wel prima zo. Pap van een bordje zou ik nooit doen, vind dat gewoon 'onnodig' geknoei .
Hier varieert het. tot 17 maanden kreeg hij nog een papfles. En sindsdien verschilt het. Dan weer 1 boterham, of brinta, of muesli, of crackers. Als hij tevaak 1 soort krijgt, dan weigert hij zijn ontbijt. Door de afwisseling blijft hij het wel eten.
Ik geef mijn dochtertje bambix pap op een bordje in de ochtend. Zelf eet ik ook al jaren brinta (appel met rozijnen) als ontbijt.
hier nog steeds (2 jaar, 4 mnd) een tuitbeker pap. Merel wil geen brood eten net als papa in de ochtend.....
Hier een boterham en plak ontbijtkoek met bekertje melk als ontbijt. Boterham ben ik 's ochtends gaan geven toen hij een maand of 10/11 was, behalve op de dagen dat hij naar kdv ging, dan vond ik een papfles wel handig. Geleidelijk aan is die papfles eraf gegaan en sinds hij 1 is, heeft hij nog 1x 's morgens pap gekregen, uit bordje, omdat hij toen geen boterham wilde. Pap uit bordje was toen geen succes en is uit bordje eigenlijk nooit succes geweest.
Pap uit een bordje. Onze kleine is nu 13 maanden en ik ben van plan voorlopig nog door te gaan met de pap, want er word van gesmuld en het is een goede vervanger van brood. Ik heb pap eigenlijk nooit uit een flesje gegeven, maar gelijk uit een bordje en dit is altijd prima gegaan. Tussen de middag eet onze kleine wel brood, dus is prima zo.
Hier is het ontbijt; -een dubbele boterham -een stuk fruit (of een kuipje Frutapura bij haast) -een beker melk
Als ze wakker wordt eerst ontbijt op bed (borstvoeding) en als we een half uur tot een uur beneden zijn krijgt ze een boterham of soms wel eens cracotte eventueel met een stuk ontbijtkoek erbij. Ook maak ik dan gelijk een flesje diksap (meer een flesje water met een heel klein scheutje diksap) waar ze tot het middageten mee doet.
anders: Als ze wakker (om 6.30/7.00 uur) een flesje melk (120 cc) en daarna nog even slapen en dan om 8 uur of half 9, als we er echt uitgaan een boterham.