Mijn dochtertje van bijna 10 maanden heeft vorige week een buikgriep gehad. Veel spugen en diarree. Nou is het gelukkig over en ook eet en drinkt ze weer goed. Alleen haar avondeten wil ze absoluut niet. Zodra ze doorheeft dat ik eraan kom draait ze haar hoofdje al weg en weigert ze. Ik heb zelf het idee dat het komt doordat ze het eten associeert met het spugen. IS dit heel erg? Hoe lang "mag" ze zonder avond eten? En kan ik haar in plaats van haar avondeten wel bijv een boterham geven (die eet ze wel) of went ze daar dan aan? En hoe kan ik haar weer aan het eten krijgen, ze was altijd zo'n goede eter! Iemand tips/adviezen???
Lena ging ook met 10 - 11 maanden opeens heel weinig eten terwijl zij ook daarvoor echt goed at. Schijnen heel veel kindjes 'last' van te hebben (of meer hun ouders ) Persoonlijk zou ik haar wel haar wel gewoon haar eten aanbieden en als ze het niet wil toch een boterham geven, zeker aangezien ze net ziek is geweest en dus wel een beetje 'extra' kan gebruiken. Kan je het niet combineren? Bijv. brood met iets van groentenprutje erop ofzo? Of bijvoorbeeld met tomatensoep erbij?