Hoi dames, Sinds kort ben ik zo goed als gestopt met de borstvoeding. Niet omdat ik dat nou perse wilde maar het is gewoon op! Een tijd terug toen ik wilde minderen met borstvoeding al eens opvolgmelk geprobeerd. Dit kreeg ik er toen niet in. Overlegd op het cb en hij mocht smiddags ook best een fles gewone melk want de belangrijkste voedingstoffen kwamen nog uit de borstvoeding. Nu heb ik dus niet meer genoeg borstvoeding voor hem en hebben we nu weer geprobeerd om savonds voor bedtijd een fles opvolgmelk te geven. Dit wil hij dus nog steeds echt niet drinken! Hebben daarom maar steeds fles koemelk gegeven maar dit is natuurlijk geen oplossing. Hier zitten bijna geen voedingstoffen in. Maarja hoe nu verder? Ik weet echt niet wat il hem nou savonds voor het slapen moet geven. Hebben jullie tips?
Je kindje is toch 13 maanden? Dan hoef je echt geen kunstvoeding meer te geven. Opvolgmelk voor dreumesen bevat niet meer voedingsstoffen dan volle koemelk. Dat zijn puur commerciële praatjes. Leg de verpakkingen maar naast elkaar en kijk naar vet, calcium,calorieën en eiwitten. Al die andere voedingsstoffen en vitamines haalt je kind nu uit ander eten. Want na 1 jaar is melk geen belangrijkste bron van voedingsstoffen, maar alleen een aanvulling.
Ohh echt? Nou dat is super om te lezen. Maar dan echt volle melk? Wij halen altijd halfvolle melk namelijk haha Bedankt voor je reactie in ieder geval!