Gister ben ik weer bij de kinderarts geweest met Esmee. Gelukkig spuugt ze bijna niet meer door de nieuwe voeding en medicatie. Ze komt alleen iets te weinig aan. Daarom heb ik een nieuwe voedingsschema gekregen vanaf 5 maand. Ze krijgt dan 4 flessen van 200+6 scheppen + 3 eetlepels Nutrix + 1 theelepel maiskiemolie + 1 maatschepje fantomalt. En dan nog haar groente en fruit tussendoor, maar dat krijgt ze alleen om 17.00 uur, omdat zij nog het grootste gedeelte van de dag slaapt en ik haar niet wakker ga maken voor fruit of groente Maar heeft iemand van jullie ervaring met Fantomalt? Kwam jullie kindje toen wel goed aan? Alvast bedankt!
Ships, zit me net te bedenken dat deze vraag waarschijnlijk bij flesvoeding hoort, maar weet het niet zeker. Sorry mods als hij idd verkeerd staat!
Ik heb ook fantomalt gebruikt, niet omdat Kylian niet goed groeide maar omdat hij niet verzadigd raakte van de nutrix. Ik kon dus wel blijven scheppen met de nutrix en ondanks dat begon hij met 4 maanden in eens weer voor nachtvoedingen te komen. En omdat nutrix stoppend kan werken heeft de arts mij fantomalt aangeraden. Met elke schep voeg je 30 extra calorieën toe aan een fles, zonder dat de smaak of dikte anders wordt. Nou vanaf dat ik fantomalt had gegeven had ik een ander kind. ipv door elke fles flink wat nutrix te moeten scheppen hoefde ik alleen maar door de laatste fles fantomalt te doen. Hij haalde daar de nacht goed mee (van 11 tot 6) en overdag was hij in 1 keer weer tevreden. Kortom ik ben heel positief over de fantomalt. Groetjes Anita