bambix startkoekjes / langevingers

Discussion in 'Voeding' started by emmie, Feb 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emmie

emmie Niet meer actief

hallo,
    ik heb vandaag bambix startkoekjes gekocht, en daarop staat om te verkruimelen door hapje of papje, maar kun je die koekjes ook gewoon in de hand geven?

En nog even over langevingers..ik geef ze zelf niet hoor maar bij oma heeft hij woensdag een langevinger gehad (ondanks dat ze weet dat het van mij niet mag...oma's he?!) maar ze had in het blad OOK gelezen dat ze bij opa en oma wel es verwend mogen worden.. :( nou wil ik ook niet al te veel zeuren...zucht.. maar wat vinden jullie van heel af en toe een langevinger?

liefs Emmie

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Bambix koekjes kunnen ze ook gewoon eten.

Lange vingers komen hier niet in ook niet door de oma's. Ik heb duidelijk gezegd geen suikers voor het eerste jaar. Dus door ons niet en ook niet door de oma's. Kindjes kunnen ook verwend worden door aandacht of speelgoed niet zozeer door eten. Als jij het niet wilt dan moet het ook niet gebeuren.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Sluit me helemaal aan bij Bibiche. Als oma wil verwennen dan maar lekker met fruit/groente of een rijstwafel.

4. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik maak er geen probleem van.
    Ik heb zelf geen lange vingers in huis, maar oma wel.
    Zo 1 x in de twee weken eet mijn zoontje een lange vinger, ach, ik kan me er niet druk om maken.....

5. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Mijn dochter kreeg ook regelmatig een lange vinger voor haar eerste levensjaar. Ze vindt het lekker en haar eten lijdt er niet onder.

6. Niet meer actief

nee ik geef geen lange vingers..

meestal bambix of nijntje koekjes en heb nu ook mini ontbijtkoekjes

7. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik geef Sam nu ook wel eens een lange vinger. (overigens zit in de "baby koekjes" ook gewoon suiker!) Maar ik wilde dat een tijdje geleden ook niet, en dat werd dus ook achter onze rug om gedaan (kwamen we achter toen het wel mocht van ons).
    En dat vind ik dus niet oke, dat het "gewoon" wordt gedaan en er dus geen waarde aan de mening van de ouders wordt gehecht.

8. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Sorry, maar dit vind ik echt niet eerlijk van oma. Om op zo'n manier de wensen van de ouders van het kind te negeren!

Het gaat er ook denk ik niet om wat wij vinden. Als jullie vinden dat ze dat niet krijgt, moet de rest zich daar aan houden vind ik. En dan niet met van die opmerkingen komen dat oma's mogen verwennen zeg.

En nee ik geef geen lange vinger. Heel af en toe zou ik nu niet erg vinden denk ik, maar zijn tussendoortje bestaat uit fruit en een soepstengel of rijstwafel.

9. emmie

emmie Niet meer actief

tja.......zucht.........................ik heb n moeder dus al wat bambix koekjes gebracht, als hint dat ik het dus liever niet heb...toen moest ze lachen, .........jeetje lastig is dit he?
    gelukkig zijn het maar 2 halve dagen in de week...

10. emmie

emmie Niet meer actief

oooh ja en verder is ze super lief hoor! en mn ouders zijn helemaal gek op seff........... :D

11. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    beetje vreemd dat ze jouw ideeen niet accepteren.. want zo zie ik dat toch wel....

maar trouwens waarom wel een bambix koekje en geen lange vinger? Zoals Daphne al schrijft, in alle 2 zitten suikers ........

hier krijgt Steven geen van allen (wij willen zo lang mogelijk geen suiker/suikerrijke voeding geven) , net als Stranger zijn hier rijstewafels, fruit en af en toe een stukje soepstengel de tussendoortjes....

12. Gerda1977

Gerda1977 Actief lid

Dec 5, 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    In lange vingers zitten nog meer suikers, en ook meer zout dan een bambix koekje.
    Stefan mocht van mij ook wel eens een Nijntje koekje, maar geen lange vingers. Iedereen stelt zijn eigen grenzen, en wat mij betreft hebben de opa's, oma's en de andere oppassers zich daar aan te houden.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Oma's kunnen ook heel goed verwennen door aandacht te geven. Dat is een stuk beter voor een kind dan verwennen door snoeperij te geven.
    Lange vingers bevatten teveel suikers, zout, kippeneiwit en zijn gewoon niet geschikt voor een baby van 7 maanden. En oma heeft gewoon JULLIE ideeen over voeding te accepteren. Als zij denkt dat 'verwennen' snoep en ongezonde dingen geven betekent, dan heeft ze het artikel in OOK niet goed begrepen.

14. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    Hier ook geen lange vingers , maar een rijstwafeltje, een soepstengel of heel af en toe een liga of nijntjekoekje..

Share This Page