Honger, honger ennuh... honger.

Discussion in 'Voeding' started by Tigger, Feb 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Onze dochter is vorige week goed ziek geweest. Fikse buikgriep.
    Ze is weer helemaal hersteld, maar lijkt een inhaal slag te maken en dan voornamelijk met melk. Is dit normaal?
    Kan het samen hangen met de leeftijd? (groeispurtje)
    Normaal drinkt ze nog 3 flessen, waarvan 1 met Bambix. Fruit, 1 a 2 broodjes met de lunch, warm eten en yoghurt. Gaat er allemaal in.
    Maar ze komt nu om 0500 uur al voor eten. Op zich niet erg, ik geef daar vooralsnog ook gewoon aan toe.

Maar nu het volgende, als ze rond 0500 uur melk krijgt, redt ze het niet tot 10 uur voor haar fruit. Op zich wel logisch natuurlijk. Dus kreeg ze rond half 9 nog een beetje melk, 90 cc water. Dat gaat goed.
    Maar nu na haar fruit, redt ze het niet eens meer tot de lunch. Om half 12 is het echt honger!

Heeft iemand dit ook meegemaakt? En wat moet ik doen. Kan ik haar gewoon meer aanbieden, voor zolang ze dat nodig heeft? Mij maak het verder niet uit, maar ik vind het niet leuk dat ze blijkbaar niet meer voldoende heeft aan wat ze krijgt.

Edit moderator: verplaatst naar Voeding. Wil je er goed op letten waar je iets plaatst?

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Merel heeft het precies hetzelfde. We hebben een aantal dagen halve flessen gegeven en dan 10 keer op een dag (op aanraden van het ziekenhuis) maar nu wil ze (nu ze weer beter is) nog steeds zoveel eten, maar de flessen zijn al vol! Ik laat haar gewoon even begaan. Ze is afgevallen, heeft weinig binnen gekregen en zal echt wel honger hebben. Vandaag gaat het weer aardig de "goede' kant op. Het schema komt weer aardig in zicht. Sinds zaterdag is ze zo bezig met die inhaalslag.

Ook 's nachts komt ze weer.....maar dat heeft denk ik ook te maken met een sprong waar ze nu in begint te komen. Als ze honger heeft geef ik gewoon een fles. Die in de nacht houd ik dan zo klein mogelijk (100 á 120cc) en overdag gewoon het normale weer sinds vandaag.

Ik heb het idee dat het helemaal geen kwaad kan dus geef ik haar gewoon waar ze om vraagt!

3. lila07

lila07 Actief lid

Oct 29, 2007
    298
    0
    0
    België
    Ons dochtertje heeft dit ook als ze eens ziek is geweest, en ja, vooral na de buikgriep maakte zij een tweetal weken een echte inhaalbeweging.

Wij zijn er toen gewoon even op ingegaan, haar eten gegeven wanneer ze erom vroeg. Na die 2 weken vroeg ze zelf weer heel wat minder en kwam alles terug op z'n plooi.

Dus naar mijn mening kan het niet zo'n kwaad om haar even wat meer te geven, echt overeten doen ze op die leeftijd normaal niet.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je ziet heel vaak dat kinderen na een ziekte een inhaalslag maken met het eten en ook dat ze daarbij teruggrijpen op vertrouwd eten, dus melk, en minder belangstelling hebben voor 'nieuwer' eten.

Share This Page