Hoi allemaal! Onze zoon is nu net 9 maanden, en krijgt nu eigenlijk vrijwel geen melk meer. Tenminste; hij krijgt het nog wel, maar vraag me af of hij niet te weinig krijgt. Hij krijgt nu 's morgens een boterham en 120 melk, ipv een fles melk van 240 totaal. Over de rest van de dag krijgt hij fruit 's morgens, om 12.00 uur 2 boterhammen en diksap, 's middags yoghurt en diksap, en dan rond 17.30 warm eten. Soms zijn we wat later met eten, en is hij al zo moe, dat hij na het warme eten naar bed gaat. Hij slaapt dus dan door zonder melk. Als we wel vroeg zijn, krijgt hij vaak nog een klein flesje van 120. Maar ik vraag me af; krijgt hij genoeg melk? Zuivel krijgt hij genoeg; rond de middag een bak vol, en na het warm eten nog een beetje. Met welke leeftijd hebben ze de melk niet meer nodig? Alvast bedankt!
volgens mij heeft hi nu nog 500 ml melk nodig. je hebt altijd melk/melkprodukten nodig voor verschillende voedingsstoffen.
Laatst gevraagd bij ons cb. Het liefste nog 400-500cc opvolgmelk geven. Maar dat hangt ook af van de hoeveelheid voeding die je zoontje naast de melk nog eet. Als je het niet vertrouwd zou je ook ipv zuivel ook iets op basis van opvolgmelk kunnen geven, bv danoontje of gewoon rijstebloempap. Je moet wel geloof ik vitamine D (?) gaan geven als je kindje weinig opvolgmelk krijgt. Maar daar weet ik (nog) niet zoveel van.. Vanaf 1 jaar is 300c zuivel (das incl opvolgmelk) voldoende. Maar dat kwam volgens ons cb niet zo nauw.. Mocht ook wel met 11 maanden ofzo..
Mijn meisje is vandaag 9 maanden maar krijgt idd veel meer melk binnen. Ongeveer nog 5 borstvoedingen per etmaal en dan nog voor haar middagdut een bord pap wat ik aanmaak met Nutrilon. En dan uiteraard nog fruithap, warm eten en wat tussendoortjes zoals rijstewafels. Je zou bvb de broodmaaltijd van 12.00 kunnen vervangen door een bord pap en toch proberen nog een flesje te geven voor het slapen gaan?
Denk dat de meeste blij zijn als ze van de fles af zijn. Ik wel iig. Maar je moet wel beginnen met vitamine d druppels. 10 druppels per dag. Ik zou hem wel gewone melk dan gaan geven dat hij wel aan zijn zuivel komt. Ik doe het hier door de tuitbeker. En hij vind het heerlijk
Onder de 1 is ong. 500 ml en na 1 jaar 300 ml ...(Incl. toetje) Onze dochter krijgt s'ochtend friso 3 en bij haar boterham krijgt ze ook nog friso 3 ... S'ochtends in fles enbij haar boterham een bekertje of tuitbeker...
Dean krijgt 's morgens een beker melk van +/- 170 cc en 's middags ook. Ongeveer dus 330 cc ( normale) melk en dat is exclusief zijn danoontje.
Mijn zoontje drinkt ook steeds minder melk. Maar zuivel hebben ze altijd nodig ivm vit d en calcium! Als je onder de 500cc zuivel geeft moet je 10 mcg vit d bij gaan geven vlgs ons CB. IOm het CB kreeg ik het advies: 500cc opvolgmelk tot 1 jaar, maar mijn zoontje krijgt nu zo'n 300cc melk binnen en daarnaast ca 100 cc yoghurt en 100cc karnemelk. Dit was ook goed.
Bedankt voor de antwoorden. Ik geloof dat Tim wel genoeg zuivel krijgt? We geven nu 's morgens bij de boterham 150 cc frisomelk, om 15.00 150 ml volle yoghurt, en na het warm eten nog een schaaltje volle yoghurt. En dan voor hij gaat slapen nog weer 150 frisomelk, maar meneer heeft dit eigenlijk echt niet meer nodig.. Ga dinsdag wel ff naar het CB even horen wat ze daar er van zeggen...
Hier kreeg ik het advies van het CB vanaf 7 maanden minimaal 300 en maximaal 500 cc aan melkprodukten. Ik ben sinds vorige week begonnen met gewone melk te geven. Mijn dochtertje krijgt nu 2x 100 cc en 's avonds nog 100ml yoghurt.
Sterre krijgt 'sochtends en 'savonds 150 cc nutrilon 3 en tussendoor nog 150 cc yoghurt. Met 9 maanden nog maar 120 cc melk lijkt me wel erg weinig! Misschien even cb bellen?
Eigenlijk vanaf een jaar, maar mn pak is bijna op en vind het onzin om voor die paar weekjes nog een pak te kopen. Daarnaast had ik hier even gekeken en werd er zelfs gezegd dat sommige CB's adviseren rond de 11 maanden alvast te laten wennen aan gewone melk. Denk wel dat het anders is wanneer je een kindje hebt dat gevoelig is met allergieen enzo.
Je mag best iets eerder (voor een jaar) beginnen met melk, als je kindje nooit allergieen heeft gehad. Je kan gewoon kijken hoe hij erop reageerd en beginnen met kleine beetjes. Ook heb je peutermelk. Maar een kind heeft altijd melk nodig, of het nou nutrilon, opvolg melk of gewone koe-melk is. Met anderhalf hebben ze nog steeds min 300cc nodig.
Met 9 maanden hebben ze minimaal 400cc ZUIVEL nodig. Melk is ook zuivel! Je mag verder zelf weten hoe je die 400cc verdeelt over yoghurt, kwark, karnemelk, gewone koemelk of als je kind dat graag wil kunstvoeding. Als je kind minder dan 500cc kunstvoeding op een dag drinkt moet je so wie so wel vitamine D geven! Over op welke leeftijd een mens geen melk 'nodig' heeft verschillen de meningen nog al. Tot een jaar of 3 hebben kinderen erg veel aan zuivel als voedingsbron, daarna is het niet echt nodig, als er in de rest van wat je eet maar voldoende voedingsstoffen zitten die je anders uit melk zou halen. Maar de meeste mensen blijven hun hele leven melk drinken.
Kinderen die geen verhoogde allergiekans hebben mogen na 9 maanden langzaam overstappen op gewone koemelk. Vanaf 6 maanden mogen ze een deel van hun zuivel al in de vorm van aangezuurde melkproducten zoals kwark en yoghurt krijgen.