heb even een vraagje. mijn zoontje is 14 maand oud en we zijn dus al een tijdje over op gewone halfvolle melk. hij krijgt 's morgens nog een bord pap. (melk met bambix) en 'smiddags een flesje melk. als hij dan te weinig melk drinkt smiddags dan krijgt hij voor het slapen gaan nog een klein flesje melk. maar nu is het eigenlijk de hele week al dat hij helemaal geen melk drinkt. wel de pap smorgens. maar smiddags drinkt hij niks ja een slokje en trekt dan een vies gezicht en smijt zijn beker weg. ook 's avonds wil hij er niks van weten. kan ik nu ook wat anders proberen dan melk. want hij moet toch wel aan ongeveer 300 ml melk komen toch??? hij zit nu op 200 melk. zou karnemelk ook kunnen (als hij dit tenminste lekker vind.) yoghurt krijgt hij trouwens ook altijd wat van na het warme eten. dat moeten we natuurlijk ook meerekenen. maar dat zal iets van 50cc zijn. hoor graag of er meerderen met dit probleem zitten of hebben gehad en een tip voor me hebben.
Volgens mij is het zo dat ze ongeveer 300 cc per dag aan zuivelproducten binnen moeten krijgen. Karnemelk kan dus ook gewoon (of sojamelk). Maar ook bijv. kaas valt hieronder (en boter volgens mij ook). Je kan dus ook een keer wat plakjes kaas geven (gewoon uit het handje of op een boterham), dat scheelt ook weer. En yoghurt misschien wat meer? Of 2 x per dag een beetje aanbieden. Aan 300 cc zit je al vrij snel volgens mij! (Hier hebben we dat probleem overigens niet).
300cc is inderdaad het advies. Maar dat zit je zo op. 200cc voor de pap, 50cc voor de yoghurt, stukje kaas uit het knuistje/op brood, en je bent al een heel end. Gooi nog ergens een scheut melk door een kop thee en dan ben je er zeker wel..
ja op zich is dat natuurlijk ook wel zo. dat je zo aan de 300 zit. maar hoe zit dat met kaas want wij eten altijd belegen kaas. is dit te zout? heb karnemelk nog niet geprobeerd dus dat komt morgen. weet nog niet of hij het lust. en zal iets meer yoghurt geven en dan door de thee een scheut melk is ook een idee om te proberen. bedankt voor de tips.
HIer nog een die het vertikt om gewone melk te drinken. Niet koud, niet warm, niet met thee, helemaal niet. Ook karnemelk wil ze niet. Met 9,5 maand is ze gestopt met bv en kv en dus gewone melk dronk ze gewoonweg niet :x. Ze drinkt nu al vanaf een maand of 10 aardbeimelk met de minste suiker (in overleg met cb), omdat dat het enigste is wat ze wel dronk aan zuivel. Melk met bambix als ontbijt is ook een tijd goed gegaan, maar madam wil geen pap meer maar een boterham, dus ja, dat enige melk wat ze kreeg is nu ook verdwenen. Maar goed, onze meid is super gezond, niet te dik (eerder te dun, net als ik ) en nog nooit ziek geweest. Dus hier krijgt ze dan maar gewoon aardbeimelk.
soja melk is ergggg zoet en wordt veelal wel geaccepteerd. Misschien een goed alternatief dan yogi enzo?
ben dr ondertussen achter gekomen dat hij karnemelk lust. probeer nu uit een gewone beker maar dat gaat nog wel moeilijk. gooit hem in 1 keer achterover. zit er dan helemaal onder. haha en komt er ook bij zn neus uit. dus nu doe ik elke keer een slokje in zn beker en ga steeds verder. moeilijk hoor.
ik gebruik nog steeds de fles. *schaam* ze kan geen beker want ik heb hetzelfde drama als jou. En ze bubbelt met haar drinken. Bah bah...
haha drama is dat he. we oefenen in ieder geval wel. maarja. we hebben overdag in ieder geval een tuitbeker. dat scheelt weer toch anders drinken en smiddags en savonds proberen we open beker.
owja dat was ook een idee. smorgens gaat in ieder geval melk met pap wel en smiddags doen we vanaf nu dus karnemelk.
tuit...zucht ook al niet. Nuby rietjes beker wel en de soja melk dus uit de fles. Zit niets anders op.