ontlasting baby 3 maanden

Discussion in 'Flesvoeding' started by Opening, Dec 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Opening

Opening Niet meer actief

Ik heb een vraagje over de ontlasting van mijn zoontje van 3 maanden. Ik ben begonnen met borstvoeding en daarna overgegaan op nutrilon 1. Op een gegeven moment had hij hier niet genoeg en ben overgestapt op nutrilon voor hongerige baby's. Dit is goed gegaan en hij deed het er goed op.
    Maar hij spoog wel veel. Soms meteen maar soms ook vlak voor zijn volgende voeding en dan waren het echt vlokjes wat erg zuur rook. Ook had hij veel de hik. Het maakte niet uit hoe lang ik hem recht op hield om te laten boeren. Bij het CB heb ik dit aangekaart en hun zeiden dat het normaal was dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Ik heb dit nog even aangekeken en ben toen, eigenwijze ik ik weet het :), overgestopt op nutrilon AR. Vanaf de dag dat ik ben begonnen te geven is het spugen gestopt en komt hij ook niet eerder voor de fles maar nu komt het. Hij poept veel meer. De kleur is wel een beetje mosterdachtig tot lichtgeel maar normaal, sorry voor de details, was het een beetje breiig. Het lijkt nu veel en veel dunner te zijn. Het is niet diarree want het is niet waterdun en dat het er zo uitloopt maar het is toch anders.

Heeft dit met de voeding te maken?
    Moet ik me nu zorgen maken?

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

veel liefs
    arianne

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Mijn zoontje heeft ook tot hij ongeveer 3 maanden was wat breirige mosterd achtige ontlasting.
    Ik denk dat het nu sinds 2/3 weken wat vaster is.
    Ook mijn zoontje heeft de forte voeding.
    Soms is het ook wat donkergroen maar dat komt ook door de voeding.
    Zolang je kindje goed drinkt is het goed, maar in het begin hebben ze gewoon veel last van die darmpjes en moet alles nog 'leren' werken.
    Maar het heeft gewoon met de voeding te maken.
    Als ze straks bijvoeding krijgen krijg je ook weer andere luiers.

3. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Het kan ook de JBPM zijn dat zit volgens mij in AR. IK gebruik ook JBPM door de voeding en mijn zoontjes ontlasting is nu ook veel dunner, hier elke ochtend een lek luier...

Share This Page