friso comfort en klonteren, heeft iemand tips?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door suzeep, 1 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzeep

suzeep Lid

28 dec 2007
    36
    0
    0
    coevorden
    ik ben over gestapt van similac naar friso comfort, maar similac was veel makkelijker klaar te maken.
    je moet dan met friso de helft gekookt water gebruiken en dat dan aanvullen met koud (bron)water, maar er blijven klonten ionzitten.
    hebben jullie dit ook?
    en hoe lossen jullie dit klontjes probleem op?
    alvast bedankt allemaal.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heb je al geprobeerd goed te roeren met een vork?
    Zo deden wij het vaak als er klontjes in de voeding bleven zitten ;)! En tussen de schepjes door even roeren/blijven roeren ;)!

3. suzeep

suzeep Lid

28 dec 2007
    36
    0
    0
    coevorden
    ja dat hebben we geprobeerd, maar vaak blijven er wel wat klonten in zitten. maar ik ben dus niet de enige met dit probleempje :) maar het moet toch ook mogelijk zijn om het helemaal glad te krijgen?!

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben hetzelfde probleem, en zijn dus weer terug naar de nutrilon, die klonterd niet.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm nouja mijn tips waren gewoon algemeen bij kunstvoeding zegmaar ;)!
    Wij hebben altijd nutrilon ha ;). En daarbij hebben wij dus die tips gekregen ;)!

Jammer dat het niet werkt! Ik zou het verder dus ook echt niet weten! Hopelijk iemand anders wel :D!

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    wij gebruikten altijd een mini garde, nooit klontjes gehad.

groetjes, Miranda

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    je moet eerst de voeding klaarmaken in het gekookte water en dan pas het koude water erbij. roeren met een minigarde is ook goed. en als laatste schud ik altijd ff om de laatste klonten weg te halen.

8. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Ik warm de fles op de juiste temp en dan doe ik er tijdens het roeren de schepjes in. Dan heb ik ook eigenlijk weinig problemen met het klonteren. Vooral veel en goed roeren.

9. Selv

Selv Lid

19 jan 2008
    63
    0
    0
    Schudden!

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Nutrilon proberen, Friso klontert idd.

11. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Ik gebruik volledig gekookt water, schud de fles en laat het in een bakje met koud water weer afkoelen, binnen 10 minuten is de fles gewoon klaar. Meestal heb ik geen klontjes en soms gebruiken we een thee zeefje en schenken we het over in een andere fles. Werkt prima hier, we zijn er nu zo aan gewend om het op deze manier te doen.

Deel Deze Pagina