Onze zoon is nu bijna 7 maanden en mag dan dus bambix. Momenteel krijgt hij nutrix door zijn eerste en laatste fles. Ik doe dan 20 cc extra water, 2 of 3 eetlepels en geef het met een 123 speen. Maar hoe gaat dat met bambix. Op de verpakking staat 5 tot 7 eetlepels om er pap van te maken. Maar gaat dat dan nog wel door de fles? Hoeveel lepels bambix geven jullie in de fles. En doen jullie dan ook nog extra water in de fles? Ik weet dat ik het hem nu ook van een lepeltje mag geven, maar ik doe het voorlopig nog liever uit de fles (zo'n heerlijk momentje).
Oh ja dat weet ik wel, maar ik wil ook graag weten hoe dat gaat als je het uit de fles geeft. De arts van het cb zei dat ik het ook wel uit de fles mocht geven. En van een lepeltje eten gaat verder prima. Hij eet 200 gr fruit met een liga erdoor van het lepeltje en warm eten en yoghurt.
Lynn kreeg het niet uit de fles, constant ruzie met de vezeltjes die de boel verstopten. Ze krijgt het nu gewoon van een lepeltje. Je moet er zeker minder van in de fles doen, zo'n 3 a4 schepjes van het maatschepje van de voeding.
Verzadigt het net zo als nutrix of heb jij daar geen ervaring mee? Deed jij ook extra water in de fles? Dit doe ik nu nl wel met de nutrix.
Ik heb nooit echt nutrix gegeven, omdat dit stopte bij Lynn. Ik maak gewoon 200 cc flesvoeding, doe dit in een warmhoudbordje en 7 eetlepels bambix erbij. En dan eet ze het in een kwartier op. Ze is dan goed verzadigd, redt het de hele ochtend erop. Het zijn vezels, dus die zetten uit en dat geeft zeker een voldaan gevoel.
ik doe een fles van 200 met 3 flinke theelepels pap erdoor. gewoon het gaatje iets groter maken van de speen. is echt ons moment smorgens, daarna slaapt ze nog 2 uurtjes door
Joey is ruim 9 maanden en krijgt nog steeds Bambix uit de fles. Ik vind het gewoon een fijn ritueel om 's morgens als hij vroeg wakker is nog even met hem in bed te liggen terwijl hij zijn flesje drinkt. Hij is de hele dag veel te druk om rustig te liggen en te knuffelen, en hij drinkt ook de rest van de dag geen fles meer... Ik heb het gaatje in de speen van de fles ingeknipt. Anders gaat het er idd niet door Overigens zou ik niet meteen beginnen met 5 - 7 scheppen Bambix hoor, begin met net zoveel als je nutrix geeft en bouw dan langzaam op. Joey kreeg eerst nog 5 grote lepels, maar dat wil hij niet meer... Nu krijgt hij er 3 en is zijn pap iets vloeibaarder, dat wil hij wel.