7maanden, boterham...

Discussion in 'Voeding' started by Selcan, Aug 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Selcan

Selcan Actief lid

May 14, 2015
    315
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Pff een maand geleden zeiden ze op het consultatie bureau dat we "langzaam mogen beginnen met een boterham" maar het gaat echt moeizaam! Ik knip het brood ik hele kleine stukjes echt inniminni om het hem makkelijker te maken (heb in de kvd gewerkt zo deden we het toen ook) maar dat wilt hij echt niet. Hij heeft al een paar keer stik momenten gehad dus ik durf het eigenlijk niet eens meer op die manier te geven, ik krijg het er zelf benauwd van als ik er aan denk.

Maar als ik hem een groot stuk korst geef in zijn vuistje dan eet hij het wel! Nja ETEN niet echt, this meer bijten op het korstje ik heb niet het idee dat hij er veel van binnen krijgt...

Hebben jullie tips? Heb verschillende broden geprobeerd maar ik denk niet dat het aan de smaak ligt, wij eten zelf altijd lichtbruin/bruin tarwe brood, of turks brood dus daar houden we het op ook voor hem. Turksbrood geef ik ook gewoon een stuk en dat vind hij ook heel lekker, lekker om aan te bijten in iedergeval.

2. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

May 13, 2015
    731
    82
    28
    Ik zou gewoon de stukken korst blijven geven. Hij gaat vanzelf door hebben dat hij het ook kan eten ;) nu is hij nog lekker aan het ontdekken :)

3. KatoJipGimli

KatoJipGimli Actief lid

May 17, 2015
    214
    19
    18
    In de melk dopen en dan geven?
    Of water..
    Dat gaat hier het beste!

4. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Brood is echt wel wennen qua structuur, het heeft bij mijn dochter destijds ook maanden geduurd voor het een beetje wilde.
    Geef hem een broodkorst als hij dat leuk vindt, hij sabbelt zo toch wel iets naar binnen. Als dat beter gaat kun je stukjes doen, iets groter helpt gek genoeg soms ook, dan moet hij er echt iets mee doen en probeert hij het niet ongekauwd weg te krijgen, wat niet lukt.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Gewoon korstje blijven geven. Hier ging hij pas met bijna 8 maanden een boterham eten. En dan juist niet te klein snijden, dan verslikken ze zich juist sneller.

6. Roty

Roty Actief lid

Apr 22, 2015
    449
    74
    28
    Inderdaad stukken korst, en dan liever wat oud brood, of 2 uur op aanrecht laten liggen zodat het droger wordt. Anders wordt het gauw een meelbal in de mond. En sabbelen is goed hoor.
    Je merkt gauw genoeg als hij het sabbelen en slikken onder de knie heeft en dan zou je er meer brood aan kunnen laten zitten.
    En hij zal zich met een korst ook weleens verslikken, maar dat is niet zo erg. Hij werkt het vanzelf weer naar buiten, probeer niet al te gauw in te grijpen. Het slikreflex zit nog voor in de mond namelijk.
    Hier heeft het een maand geduurd voordat ze echt brood ging eten, ik ben begonnen toen ze 6,5 maand was. Ik sneed altijd een broodje door de helft en daar lange stukken van snijden. Nu ik er boter op doe, maak ik weer kleinere stukjes, anders is het wel erg kliederen.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier gingen de kleine stukjes juist goed en de grotere stukken/ korsten werkte voor geen meter.
    Maar in jullie situatie zou ik gewoon grotere stukken/ korstjes aan blijven bieden, want dat is voor nu wat goed gaat. Hij gaat straks vanzelf gewoon hapjes nemen van het brood.

8. Konijnhangoor

Dec 16, 2014
    84
    7
    8
    NULL
    NULL
    Wij hebben in het begin broodpap gegeven. Dus echt melk maken en daar het brood in doen, even roeren en geven met een lepeltje. Dit hebben we steeds verder afgebouwd en na een tijdje at ze gewoon een boterham.

9. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

Feb 27, 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Onze meid krijgt kleine stukjes brood in haar wang. Dan gaat ze vanzelf kauwen. Broodkorst krijgt ze pas sinds kort en daar sabbelt ze met name op. Als korst bij jou werkt, gewoon doen. Brood is nog bijvoeding, dus wennen is belangrijker dan eten.

Share This Page