tips gezocht ontbijt ,avondeten

Discussie in 'Voeding' gestart door music4life, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

hallo dames
    onze meid eet nu al zeker 3 weken matig

ontbijt niks of een paar happen
    smiddags 2 boterhammen
    savonds niks,, ze wil geen groenten,aardappels,vlees,potjes, papjes, ze wil wel brood!?

hebben jullie tips :(

2. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Mijn zoontje is net zo oud en heeft ook een dipje met eten op dit moment.
    's Ochtends eet hij drie muizenhapjes van zijn brood en 's avonds gaat het vlees wel op, maar de aardappels en groente blijven liggen. Hij hoeft zelfs zijn toetje niet.
    's Middags gaat het hier ook goed inderdaad, dan kan hij makkelijk 2 boterhammen op.

Heb dus geen tips voor je, sorry
    Denk dat het er wel een beetje bij hoort. Ik laat hem maar, ik ga er van uit dat hij vanzelf wel gaat eten als hij honger heeft. Ik maak er niet al te veel woorden aan vuil. Hij drinkt gelukkig goed en dat vind ik met dit weer het belangrijkste.

3. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Blijven aanbieden, er geen strijd van maken en verder niet te druk om maken / aandacht aangeven. Kindjes van die leeftijd regelen dit heel goed zelf. Geen alternatieven aanbieden, het eten aan blijven bieden wat je altijd doet. Als je nu gaat beginnnen met andere dingen geven dan wat de pot schaft, is het hek van de dam.
    Succes!

4. music4life

is savonds brood geven dan ook niet goed?

ik ben namelijk bang dat als ze savonds niet eet, ze snachts gaat spoken omdat ze honger heeft,

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Heb je het idee dat ze honger heeft?
    Op zich is het namelijk heel normaal om op die leeftijd een eetdip te hebben. Eigenlijk is het heel normaal om op allerlei leeftijden een eetdip te hebben. Zolang ze zich niet ziek gedraagt, is ook mijn tip blijven aanbieden en niet meer aandacht aan besteden dan nodig.

6. Lycke

Lycke Lid

30 jul 2009
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Mijn zoontje heeft ook een eetdipje gehad en af en toe nog steeds.
    Omdat hij niet de zwaarste is, geef ik hem 's morgen een fles met pap.
    Gewoon de pap van nestle ( zo'n pyamapapje ). Ik doe het in de fles met gewone halfvolle melk. Zo heb ik het idee dat hij voldoende binnen krijgt en hoef ik me geen zorgen te maken of er wel genoeg gegeten wordt.
    Naast die pap biedt ik hem een broodje aan.

Met het avondeten heb ik niet zoveel tips. Hij eet de ene keer goed en de andere keer niet. Ze geven het wel aan als ze trek hebben.
    Gewoon geen strijd van maken en als je het idee hebt dat ze overdag echt bijna niks heeft gegeten, kan je inderdaad een broodje aanbieden.
    Heb ik ook weleens gedaan, hoor.

Groetjes Lycke

7. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Hier een meisje van 18 maanden met een eetdip...Ik zeg heel stoer dat ik er zo weinig mogelijk aandacht aan geef en ga geven, maar stiekem vind ik het toch wel vervelend dat ze niet veel eet...Zal het bekende 'moedergevoel' wel zijn.

Verstandelijk gezien: het gaat vast weer over! Het leventje van zo'n kleintje hangt aan elkaar van fases, dus zal dit er ook wel één zijn.

Succes!

8. Tese

Tese Niet meer actief

Als je ze wat anders gaat aanbieden dan weten ze dat ze dat gaan krijgen als ze geen zin hebben in het normale eten wat jij ze voorschoteld. Als ze honger hebben dan eten ze wel. Hier zit ook weleens een avond tussen dat hij met 3 happen naar bed gaat. Tja, ik ga toch echt niets anders aanbieden want dan ben je verder van huis.
    Vlees krijgt hij hier ook pas als wij vinden dat hij voor zijn doen redelijk gegeten heeft. Anders eet hij alleen maar zn vlees en wil hij zn groente niet. Ja zo werkt dat dus niet he. En eet hij zn groente niet, krijgt hij ook geen vlees. En het werkt echt hoor. Hij weet dondersgoed wat onze regels hierover zijn. Dus het is zijn keuze als hij niet eet, en hij is nog nooit wakker geworden door honger.

9. music4life

muppet1604 ben ik het niet mee eens.. maar das mijn mening ieder kindje reageerd anders, ,,, onze donna heeft nu ivm met doorkomende kies en veel spuitluiers 5 avonden aan het brood gezeten, en ze heeft gisteren avond weer gewoon heerlijk een bord macaroni ,met alles derop en deraan gegeten hmmmmmm hahah ze vind warm eten lekker heeft ze altijd al gevonden, dus dacht ze gisteren ja toch maar weer proberen,, ze is gewoon niet lekker! maar bedankt voor alles tips en antwoorden

ps
    onze meid word wakker snachts;) van savonds niet eten,, en we eten om 18:30 ,ze word dan om 02:30 huilend wakker:(

Deel Deze Pagina