Ons princesje stapt over naar halfvolle melk. 'S ochtends eet ze altijd een bord pap, ik combineer Bambix en Pyjamapap en Biobim babymuesli om een dag. Nu nog met Groeimelk van Bambix maar mag de pap ook op gewone melk worden gemaakt? Als niet, dan welke soorten pap wel?
Je kunt bambix gewoon aanmaken met gewone halfvolle melk. Ik heb het zelf opgegeten toen dochter het niet bleek te lusten.
Ik maakte de bambix ook aan met gewone melk. Ben na het 1e jaar ook vaker brinta gaan geven dan bambix. Daar zit alleen wat meer zout in, verder niet zoveel verschil volgens mij..
Het enige wat ik tot nu toe meegekregen heb is dat als we overgaan op gewone melk dat dit dan volle melk moet zijn. Kleine kindjes hebben veel meer vetten nodig dan volwassenen. Dit is met name voor de ontwikkeling van de hersenen nodig. Dus ook volle boter en yoghurt etc. gebruiken. Verder kan er van alles door wat ook door groeimelk kan.
Wij gebruikten halfvolle melk (wel volle yoghurt). Omdat ons jochie nogal aan de zware kant was destijds. Maar volle is inderdaad het standaard advies, omdat de vetten wel nodig zijn voor de ontwikkeling..
ik kreeg gisteren weer te horen dat halfvolle prima was -misschien veranderd dat advies? Nu zit ze momenteel nog aan de dreumesmelk (her en der gratis pakken kunnen halen) , maar als die op is, ga ik toch 'gewoon' aan de volle melk. Maar ze is ook niet zo fors (83 cm en 10.4 kilo) . Maar inderdaad, alles wat door de opvolgmelk gaat, kan ook door gewone melk.
Hier net als bij Arthina was het advies gewoon halfvolle melk en yoghurt enzo. Zei de arts op het cb (verpleegkundige geloof ik namelijk niet zo ) Ik maak nu ook de fles 's morgens met halfvolle melk en Bambix. Gaat prima.
Gaat prima met gewone melk. Rick krijgt het al 1,5 jaar met gewone melk. Meestal is de regel: volle kindjes, halfvolle producten en halfvolle (en dus magere of gemiddelde) kindjes volle producten. Oh ja, er is wel verschil tussen Brinta en Bambix, in Bambix zitten veel meer verschillende granen, wat in principe gezonder is omdat in elk soort graan weer andere vitaminen en mineralen zitten.