potjes fruit en vers

Discussie in 'Voeding' gestart door Sweetlakecity, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Ik zit met een dilemma.
    Opeens weigert ze hier vers fruit.
    Ze eet minimaal.
    Al helemaal niet meer gepureerd (op het kdv doet ze het wel)
    en stukjes minimaal. 1/4 stuk maar.
    Dus dan krijgt ze sneller honger.
    Ze krijgt om 15 uur haar fruit. Dus onder het eten koken heb ik een boos kind aan me been.
    Ik probeer dan wel weer fruit maar alles blijft op slot. Geef ik een soepstengel is het goed.

Maar....
    geef ik in plaats van vers een potje is er niets aan de hand.
    Maar ik ben niet het type van potjes fruit. Ik ben bang dat ze straks zo moelijke vers fruit eter wordt. (ben zelf al geen fruit type)

Ik heb een vraagje:
    wie gaf/ geeft potjes fruit en merkt wel dat ze vers uiteindelijk gaan waarderen.
    zou dit een fase zijn dat ze ook leert nee te zeggen. op het kdv wil ze dus wel namelijk. Grrrr
    Als ik ipv fruit gewoon een koekje geef en haar fruit verstop in haar toetje kan dat dan ook?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik hoor wel goeie verhalen over het mengen van vers en een potje en dan langzaam de verhoudingen veranderen.
    Wat betreft het kdv... tja, daar weet ze dat ze niets anders krijgt en juffies zijn moeilijk om te 'lullen' (huilen) dan mama...;)
    Ondanks het feit dat je zelf geen fruit eter bent, toch proberen het goeie voorbeeld te bliijven geven.
    Ik zou persoonlijk niet verstoppen.. ik zie dan gelijk mensen voor me die overal een kwak appelmoes of ketchup gooien omdat ze het dan wel lekker vinden :)

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Mijn oudste wilde ook eerst alleen die potjes van fruta pura. Pas toen ze het fruit goed zelf kon pakken ben ik meer stukken gaan geven. Ze eet nu zonder problemen al het fruit hoor.

De jongste heeft precies hetzelfde.

Mijn zelfgemaakte fruithappen zijn kennelijk echt niet lekker........

Pim

4. Sweetlakecity

pim> zou dat het zijn? Zouden ze opeens niet meer lekker zijn.
    Misschien moet ik mezelf eroverheen zetten.

Cygnet> Ze doet het nu zo'n 3 weken. Daarvoor smulde ze ervan!
    Ik ben standvastig en ze krijgt niet anders. Maar dat kan ik de oppas of papa echt niet aan doen.
    Daarbij is het 1 dag kdv maar.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    't Is misschien minder leuk voor papa of oppas, maar gewoon geven en geen alternatief bieden is toch beter, dan ben je er het snelst weer vanaf!

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Inderdaad op het dagverblijf krijgen ze niet anders. Gemeen zijn wij he?!
    Maar we merken ook dat kinderen thuis soms moeilijk doen en bij ons niet. Vreemde ogen dwingen zeggen ze vaak en dat klopt dan ook. Ze hebben heel snel door dat het geen zin heeft en ze (meestal) niet anders krijgen.

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Het lijkt wel of je het over mijn dochter hebt!
    Hier wil madam ook al een hele tijd geen fruit meer. Behalve op het kdv of bij oma (potje). Frutapura wil ze wel.
    Ik blijf het gewoon aanbieden en geef haar daarnaast ook weleens een frutapura als toetje.
    Ow het enige verschil is dat onze dochter ook niet sneller honger heeft, dus ze hoeft ook geen vervanger..!!

8. Sweetlakecity

Dat scheelt.
    Ik kom er niet uit.
    druif, nee wil ze niet meer :x
    banaan, dat wel. Maar mag ze niet van mij elke dag ivm allergie kans.
    AAAGGRRR die frutapura geef ik nu maar. Voel me er wel slecht onder zeg.
    Hoop zo dat ik haar niet verpest. :(

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Sweetlakecity er zijn hele volksstammen groot geworden met fruit uit potjes dus ondanks dat je het best heel vervelend mag vinden, verpest je haar echt niet.

Kyra heeft er ook best wel eens dagen tussen zitten dat ik nog net niet bekogeld word met het voedsel wat ik haar geef. Terwijl ze het normaal met smaak opeet.

Ik ben er best wel een stuk makkelijker in geworden en als ze een dag haar fruit niet wilt krijgt ze de volgende dag extra fruit bij het ontbijt/lunch/tussendoor/toetje (net wat mij uitkomt). En als ze het dan nog niet wil is het pech voor mij. Wel geef ik haar echt wel eens een keer van die knijpfrutapura of aanverwante zaken. En je zult zien, op het moment zijn de druiven uit de gratie maar straks is het de banaan en zijn die druiven weer helemaal je van het. Zo kun je het telkens afwisselen al kost het wel wat moeite om erachter te komen wat nu weer favoriet is.

10. EmyD

EmyD Niet meer actief

Wat onze meid trouwens wel goed eet (drinkt) is een zelfgemaakte milkshake. Fruit pureren met wat yoghurt/melk, dat vindt ze heerlijk. Kunnen we meteen oefenen met drinken uit een beker.. ;). En verder blijf ik haar gewoon fruit aanbieden (banaan gaat er over het algemeen wel goed in). Hopelijk gaat ze het ooit beter eten.
    Ow, en als ik zelf eerst een hapje banaan pak en dan haar een hapje laat pakken eet ze het vaak beter.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ffrutapura is natuurlijk lekker zoet...

Maar als jij het niet wilt geven, dan moet je het gewoon niet geven. Dan geef je je kind gewoon wat meer groente i.p.v. fruit. Als je zelf elke dag gewoon fruit blijft eten waar je kind bij is, dan wil je kind het vanzelf wel weer hoor.

12. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Volgens mij zijn er genoeg kindjes groot geworden op potjes fruit. GEwoon blijven proberen zou ik zeggen en je niet schuldig voelen als ze een potje krijgt. Ik geef vers, ze eet het ook goed, maar zou ze het niet eten, en potje wel, dan is de keuze voor een potje gauw gemaakt hoor. Doen we niet moeilijk over. Wil ze ook niet in haar handje een stukje fruit om op te knabbelen? Een smoothie kan ook! Krijgt ze toch wat binnen als ze het lekker vindt.

13. Sweetlakecity

thanx

ze is nu meloen freak en banaan. dat gaat er wel in :-s

Deel Deze Pagina