Mijn zoontje is bijna 1 nu en zou "gasbevorderende" etenswaren (noem het zo maar even ) mogen hebben, toch?? Vind het toch spannend om te proberen aangezien ons zoontje met 10 maanden eens boerenkool heeft gegeten waarvan hij de hele vooravond krampen van heeft gehad.... Gebruiken jullie deze produkten gewoon zoals bij jezelf? Of in mindere mate? En hebben jullie het voorzichtig geintroduceerd of gewoon vanaf 1 jaar mee eten "met de pot"? Had gisteren pasta met een roerbakgroente-pakket, maar heb de roerbakgroenten voor mn zoontje vervangen door een ander soort groenten omdat er prei en ui in zat en ik durfde het toch niet aan...
Volgens mij kan je dat makkelijk geven hoor, maar misschien idd even voorzichtig beginnen als je zoontje de vorige keer niet zo goed reageerde. Milan at die allemaal al voordat 'ie één was en ook gewoon zoals wij 't aten, nooit problemen mee gehad.
Hier hadden we dat met rode kool. Ui, prei etc ging al goed met 9-10 maanden. Maar rode kool gaf kramp in de avond. Dat hebben we met 10, 11,5 en uiteindelijk met succes met 13 maanden geprobeerd. Ze groeien er meestal wel overheen. Maar je weet het niet, tot je het eens probeert
Wij geven alles al vanaf 6 maanden en nooit problemen mee gehad. Alleen van bruine bonen ging hij enorm poepen (maar geen last). Gewoon goed kijken hoe de reactie is maar de meeste kindjes reageren prima en vinden het gewoon allemaal even lekker. Als het nu even wennen is, vergeet het dan niet over een tijdje weer te proberen. Het is zonde om dingen helemaal van het lijstje te schrappen (zolang er geen allergische reacties zijn)
wij geven ook al prei vanaf 6 maanden. hier heeft hij ook nog nooit last van gehad. gewoon een klein beetje proberen!
Ok, prima, dan ga ik het ook niet meer vervangen! Ik zal eerst een beetje proberen en daarna gewoon in onze verhoudingen wat we zijn gewend!