Bieden we teveel aan?

Discussie in 'Voeding' gestart door MiMully, 26 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hallo,

dachten we het netjes te doen met onze zoon (10,5 maand, +/-12kg, ongeveer 82cm) met het volgende schema;

06.00 uur: BV
    09.30 uur: fruit + wat drinken
    12.00 uur: brood (1-2 stukjes)
    13.00 uur: BV uit fles (160cc)
    15.00 uur: soepstengel oid (gaat eigenlijk nooit op) + drinken
    17.30 uur: avondeten + toetje
    20.00 uur: BV

En dan als hij 's nachts echt wakker is nog BV. Dat is vaak meer sabbelen dan echt effectief drinken.

Hij is dus best groot en zwaar. Op woensdag is hij bij zijn tante (mijn zus, 3 kinderen). En die begon vanochtend ineens dat hij toch echt veel teveel te eten krijgt. De melk van de middag moest eraf en 1 boterham was meer dan genoeg...

Is dat echt zo? Over het algemeen is het "het ene oor in en het andere uit" maar wilde nu toch wel even jullie mening.

2. nieuwemoeder97

nieuwemoeder97 Actief lid

13 mei 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi had dit net getypt bij het topic 'zoontje van 10maanden slaapt nog niet door' heb het rap gekopieerd :)

Haar dagschema: wakker worden tussen 6u45-7u40. (als ze er niet uitmoet omdat we moeten gaan werken) dan flesje.
    Ze eet nog geen boterhammen want ze heeft nog geen 1! tandje.
    dus kleine brokjes kan ik geven, maar na 3 heeft ze er al genoeg van.
    Dan slaapt ze een uurtje tussen 9u en 11u.
    Rond 11u30 krijgt ze patatjes. Eet ze rond de 200gram van.
    Ook hier zonder brokjes... zucht. heb al verschillende malen geprobeerd maar helaas eet ze dan veel minder.
    Dan slaapt ze meestal nog een uurtje of mss 2.
    Rond 15u fruitpap of puddingske. Ook rond de 200gr.
    Als ze dan in de opvang niet genoeg heeft geslapen kan het gebeuren dat ze nog een dutje doet van een 30min-45min.
    En tegen 19u haar fles. Die we hebben ingedikt en tegen 20u in bed.

3. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Nou als ik het zo lees een prima schema toch? Toen onze kids 10 maanden was deed ik hetzelfde en het buro geeft ook zulke schema's.

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik vind het ook een keurig schema, niets aan doen!;)

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Dit kreeg mijn zoontje ook op die leeftijd, alleen hij kreeg 's morgens bij het ontbijt ook nog een boterham en hij kreeg flesvoeding i.p.v. borstvoeding.
    De fles in de middag was er al wel af, maar die weigerde hij zelf, zeker met borstvoeding kan je deze voeding gewoon blijven geven hoor!
    Je hebt grote en kleine kindjes, grote en kleine eters, zolang je kindje tevreden is, gewoon zo doorgaan.

6. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Thanks! Dat dacht ik al hoor. Mijn zus heeft hele kleine en lichte kindjes. Haar jongste (bijna 6) zit in mt 92/104. Onze zoon dus in 80/86. Haar jongste is ongeveer 15 kg geloof ik. Dus echt een ukje. Eet ook niet veel. Op maandag bij mij/ons tussen de middag. Vandaar dat ik dit weet.

BV wil ik sowieso tot een jaar proberen vol te houden. Ik kolf niet meer. De fles van de middag is de melk die nog in de vriezer ligt. Als dit op is, dan kan ik toch ook wel meteen over naar de "gewone" melk? Zal ergens rond de 11,5 maand zijn denk ik. Daarna maar eens kijken hoe we verder gaan qua ontbijt en BV.

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ja hoor, met 11,5 maand kun je overstappen op gewone melk.

8. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Bedankt! Gaan we dat gewoon lekker doen. Mijn gevoel volgen is toch het beste ;)

9. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Vaak wel! Je doet het hardstikke goed hoor! ;) Met 11,5 maand kan je wel overgaan naar de halfvolle melk,heb ik hier met 11 maanden ook gedaan,succes!

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Prachtig schema.
    Zoon zat op 4/5 voedingen en een nachtvoeding.
    Verder hetzelfde qua eten.
    Niet naar het geklets luisteren

11. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Nou, wat een drama gisteravond!
    Sowieso is het wel eens lastig om hem op bed te krijgen, maar nu helemaal! Eerst gewoon lekker knus BV gegeven en toen op bed. Huilen, nee janken, nee KRIJSEN! Dus, toch maar weer even uit de situatie gehaald en even knuffelen en mee naar beneden.
    Bleef huilen, maar wel minder. En maar mijn borst zoeken... Na een half uurtje maar weer op bed. En weer KRIJSEN.
    Mijn borsten waren echt wel ongeveer leeg, dus maar een flesje met pyjama papje warm maken en dat maar geven... 2/3 was zo op en... meneer sliep! Warempel ook de hele nacht weer een keer. Oke, dat komt niet door die fles, dat snap ik ook, maar hij had dus gewoon honger.
    Hij had geen fruit gekregen (potje mee terug, ze geeft geen vers) en dus maar 1 boterham.

Ik weet genoeg, ons schema is prima!

12. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Goed zo meid, je eigen intuïtie is helemaal goed! ;)

13. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja joh, prachtig schema!!

14. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Mijn dochter 10.5 mnd drinkt nog om de 4 uur (5 voedinge op een dag excl nacht) en eet hetzelfde als jou kindje.. alleen geef ik sochtends ook een boterham (waar ze een hap van neemt)

15. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Lijkt mij ook een mooi schema! Hier ongeveer hetzelfde schema, al sinds hij 9 maanden is. En als hij tussendoor nog honger heeft (hij eet erg graag) geef ik hem nog wel eens een extra boterham of rijstewafel. Niet nodig dat 'ie honger lijdt!

Edit: oeps, sorry, zie net dat dit topic al een week oud is.

16. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Haha, geen probleem. Altijd fijn om te horen dat het goed gaat/is

17. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Lijkt mij prima!
    Kijk naar je kindje, die kan over het algemeen prima aangeven wat ie nodig heeft en wanneer ie genoeg heeft... Maar dat bleek dus ook al uit je laatste post!
    Ieder kindje is anders qua bouw en als je hem gewoon gezonde dingen geeft is er niks aan de hand!

18. samaa

samaa Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft een soortgelijk schema. Heb net een topic geopend: benieuwd naar dagmenu van andere kindjes rond de acht maanden

Deel Deze Pagina