Bambixproducten waar opvolgmelk in zit

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Beertje09, 20 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allen,

Ons zoontje word over 2 weken 6 maanden, nu heb ik alvast 2 pakken gekocht van Bambix, eentje is voor de nacht met biscuit en de andere is met appel (ontbijt). Nu staat er dat er enkel water toegevoegd hoeft te worden, en er zit al opvolgmelk in.

Nu zijn mijn vragen:

- hoe kan ik weten hoeveel opvolgmelk erin zit/cc?
    - hoef ik nu geen extra opvolgmelk erbij te voegen?
    - moet ik zo'n flesje/bordje als een voeding zien, dus een fles zeg maar.
    - Hoevaak mag zoiets per dag?
    - Kan ik nu alvast beginnen met Opvolgmelk? Mijn zoontje is nog geen 6 mnd.
    - Op het pak van de opvolgmelk staat 3/4 flessen a 180 water/6 schepjes. Mijn zoontje krijgt nu 4 flessen a 180, dat is dus 800 ml per dag. Is dit niet een beetje te veel als het om opvolgmelk gaat?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat betreft de bambix: die heb ik zelf nog niet in huis, dus dat weet ik zo niet. Maar vlgs mij als ik het zo lees gebruik je gewoon netzoveel scheppen als dat je bij gewone FV gebruikt. Hoef je dus geen extra opvolgmelk toe te voegen.
    1 bord is 1 voeding inderdaad. Maar vult wel meer dan zonder pap! Hij zal het wellicht niet helemaal op eten...
    Vlgs mij is het gebruikelijk om smorgens of savonds wat pap te geven.
    Je kunt wel alvast gebruik maken van opvolgmelk.
    Ik ben ook 2 weken geleden alvast begonnen. eerst half om half om te laten wennen, maar vlgs mij had hij daar niet zoveel moeite mee.
    Ik heb een week 4 flessen gegeven van 180/6 maar opvolgmelk vult ook meer dan gewone FV, dus ben na een week ook overgestapt naar 3 flessen van 180/6.
    (Geef ook fruit en groenten).

Hoop dat je er iets aan hebt?

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Volgens mij als ik dit goed begrijp zijn het papjes waar al opvolgmelkpoeder bij inzit? Daar zou ik dan max. 2 flesjes van op een dag geven en de rest gewone opvolgmelk (hebben ze ook van bambix)
    Het voedingscentrum adviseert trouwens om gewone pap te geven ipv die met smaakjes, omdat daar in verhouding veel suiker in zit.

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik zou ook beginnen met gewone bambix ipv smaakjes. Je zou het wel af kunnen wisselen, dus af en toe iets met een smaakje.
    Ik heb het zelf ook gegeven, maar pas toen mijn zoontje geen opvolgmelk meer wilde. Hoeveel opvolgmelk erin zit, weet ik niet, maar het vervangt wel een voeding idd.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

1) precies hetzelfde als met gewone kunstvoeding: 180ml + 6 schepjes = 200 ml pap en dus kunstvoeding
    2) nee, geen opvolgmelk toe voegen
    3) Ja, het is een voeding
    4) ik zou beginnen met gewone bambix vanaf 6 maanden en geen smaakjes. Kindjes eerst laten wennen aan pure smaken is handig zodat je daarna kunt gaan afwisselen. De kans dat ze anders iets zonder toevoegingen kunnen waarderen kleiner wordt.
    5) wacht maar gewoon tot 6 maanden.. Je hoeft niet eerder te beginnen (mag wel maar is niet nodig lijkt me)
    6) je kunt gewoon beginnen met 4 flessen. Opvolgmelk vult wat meer dan Nr 1 melk en de bedoeling is dat je kindje steeds meer vaste voeding gaat eten en daarmee zullen je flessen afnemen

Tip: begin met gewone bambix in de ochtend. Een goed, stevig ontbijt is voor iedereen een goede start van de dag. Dus bijvoorbeeld 180ml water + opvolgmelk + schepjes bambix Fijne granen (6 maanden). Papjes 's avonds zijn vaak helemaal niet nodig. Als je kindje nu ook geen pap (rijstebloem) eet dan hoef je dat helemaal niet te gaan geven. Als je kindje nog niet doorslaapt, is het misschien wel een hulpmiddel.
    Biscuitpapjes e.d. zijn meer voor de lekker dan dat ze echt goed zijn.

De toegevoegde suiker in de papjes valt trouwens reuze mee hoor maar je kindje heeft het niet nodig en zal er ook niet om 'vragen' ;)

6. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL

Er staat op het pak, 160 ml water en 7 eetlepels van dat spul, is dat nou 200 ml voeding? Er hoeft geen opvolgmelk aan toegevoegd te worden toch? Ik dacht namelijk dat 180 water/6 schepjes 200 ml voeding was?

En als ik 4 flessen ga geven dan is dat toch al ruim 800 ml, is dat niet een beetje te veel voor opvolgmelk? Dacht dat het max. 700 was, klopt dat?

Ik dacht aan het volgende: 's ochtends 160 water/7 eetlepels bambix appelpap, in een bordje of een fles. Na 4 uurtjes een fles 150/5 gewone opvolgmelk ( ik gebruik die van de Kruidvat nr. 2 ), dan weer na 4 uurtjes 150/5 en dan de laatste fles, na ongeveer 4 uurtjes 160/7 eetlepels bambix biscuit voor de nacht. Is dat dan 200+165+165+200=730 ml is dat voldoende?

7. Khadisja08

18 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de gewone bambix licht granen pap doen.
    Kindjes hebben al die smaakjes niet nodig.
    Daarbij is de gewone pap lekker stevig en een stap naar het broodje.

Volgens mij is die bambix die jij hebt ook nog eens erg vet.
    Heb zelf een tijdje die avondpapje gegeven maar als ik de fles omspoelde zag het er heel vet uit.
    Weet niet of dat erg is hoor.

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    De appelpap gaat niet uit de fles, dat is dik spul. Ik hield altijd aan dat de appel en biscuit pap ongeveer 150cc opvolgmelk was. Je zou kunnen kijken hoe je kindje het doet op het schema wat je nu wilt aanhouden. Hier vulde die pap best flink.

Maar mag ik vragen waarom je gelijk al wilt beginnen met al die smaakjes?

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Beertje.. ik zou echt beginnen aan pap zonder smaakjes. Mijn zoontje at gewoon 'sochtends pap maar dan gewone opvolgmelk met bambix (Fijne granen 6 maanden) en 's avonds heeft hij nooit pap gekregen. Waarom wil je zo'n biscuitpapje geven? Nutricia, Nestlé en Friso (en alle anderen) zijn er heel goed in om je te laten geloven dat je dit allemaal nodig hebt maar dat is niet zo hoor. Als je kindje nu gewoon doorslaapt zondere pap dan zal hij dat straks ook doen hoor.

Ook die andere smaakjes zoals appel en peer zou ik echt nog even laten staan. Laat je kindje eerst maar eens wennen aan gewone pap zonder smaakjes. Die smaakjes kun je straks nog geven. Plus je kunt nu ook gewone pap geven met fruit erin bijvoorbeeld.. vinden ze vaak heel lekker.

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb ze eigenlijk zomaar uit het vak gepakt, wel gekeken natuurlijk maar niet echt erbij nagedacht of smaken nou goed zijn of niet.

Ik zal vandaag even een pak aanschaffen van Bambix pap zonder smaken. Ik begrijp alleen niet waarom er op het ene pak staat 130 ml water en 7 eetlepels (appel) en op het andere 160 ml water en 7 eetlepels (avond).

Maar nog een brandende vraag, mag je 800 ml melk geven van opvolgmelk?

Ik denk dat ik anders gewoon opvolgmelk ga geven, maar in de ochtend dan de ''gewone pap", en in de avond af en toe de biscuit, en anders de rijstebloem 180/6 + 3 eetlepels.

Is dat een idee?

11. Khadisja08

18 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat wel kan gebeuren is dat je kindje die bambix biscuit TE lekker gaat vinden en de gewone melk laat staan.
    Gebeurde bij mijn nichtje die piyamapapjes kreeg in de avond : )
    Ik heb ook een tijdje bambix biscuit gegeven in de avond maar de mijne is zelf met der half 7 avond fles gestopt enkele weken terug maar wilde zelf al stoppen omdat ik het er zo vettig uit vind zien.(weet niet of dat kwaad kan hoor hahaha)
    Maar je moet zelf op je gevoel afgaan hoor meid.
    Schepje rijstebloem is ook verdikkend toch dus als je merkt dat je baby het daar ook goed op doet zou ik lekker daar bij blijven?

12. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik merk idd dat hij de 'gewone' melk laat staan, hij drinkt er niet zoveel van, zodra ik biscuit geef of rijstebloem dan gaat het er wel in.

Maar ik denk niet dat het daarmee te maken heeft, want sinds hij is begonnen met vast voedsel met 4 maanden, vind hij melk helemaal niet zo lekker.

Ik denk dat ik af en toe de biscuit geef in de avond, laatste fles geef ik om 21:00 uur, en dan wissel ik gewoon dan rijstebloem dan biscuit (hij is idd heel vettig, ik heb het gezien bij het schoonmaken van de fles en speen) kreeg het met moeite goed schoon, alles uitgekookt etc. nu is alles weer clean.

Maar mag je nou 800 ml opvolgmelk geven of is dat te veel????

Is je kindje nu al gestopt met de fles van 19:00??????????? Maar hoeveel flessen geef je dan?

13. Khadisja08

18 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh daar had mijn dochter toendertijd ook last van.
    Ik gaf der altijd nutrilon omneo maar met 5 en halve maand ben ik lekker over gestapt op melk van AH en die vond ze nog eens een stuk lekkerder en scheelde mij flink in de porto : )

Fles schoonmaken deed ik gewoon met dreft en had dan een aparte fles voor der avondbambixje.
    Kookte alle flessen en spenen nog wel eens per week uit hoor.

Volgens mij was het minimaal 600 per dag dus 800 mag zeker wel.
    Is juist alleen maar goed als je kleine veel drinkt.
    Ik had mijn schema al ergens geplaatst dus heb er een kopie van.

Mijn dochter van nog net geen 11 maand krijgt geen avondmelk meer sinds 2 weken.
    De kleine heeft dat zelf aangegeven door haar melk savonds te laten staan.
    Na ons avondeten krijgt ze nog lekker een toetje en dat kan vers fruit of een danoontje zijn en dan zit ze al vol.
    Overdag krijgt ze daarintegen nog wel veel melk maar ik heb liever dat ze melk drinkt dan sapjes.

Dit is onze schema.

07:00 broodje met hartigs en 150 cc melk.
    10:00 fruitje of koekje met 150cc melk.
    12:00 broodje met hartigs en thee.
    14:00 150 cc melk met fruit to go zonder toegevoegde suiker erdoor.
    Tussendoortje voor 16:00 kan zijn rozijnen of soepstengel.
    17:30 warm eten en vers fruit/toetje.
    Badje en tussen half 7 en 7 uur gaat ze naar bed.
    Alle haar drinken krijgt ze ook niet meer in een fles maar in een tuitbeker sinds 1 week.
    Soms krijgt ze tussendoor wel een sapje of lekker een waterijsje als ze dorstig is hoor : )

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mag ik vragen waar je die Bambix met appel hebt gekocht?
    Ik vind 'm namelijk nergens meer.:)

15. Khadisja08

18 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de digros of Ah XXL?

16. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Je 'm kopen bij Digros of C1000.

Het drinken gaat hier weer wat beter. Hij laat af en toe 40 cc staan, dat vind ik eigenlijk niet eens zo erg.

Hij krijgt 4 flessen a 180/6, soms denk ik dat hij eigenlijk wel aan 3 genoeg heeft. Hij groeit goed. In de laatste fles doe ik rijstebloem, ipv Bambix Biscuit. Maar ik ga deze wel af en toe geven, want anders is het zonde dat ik 'm gekocht heb.

De appel Bambix heb ik nog maar 1 keertje gegeven, misschien morgen ff proberen, in ieder geval niet iedere keer want anders went ie idd alleen aan smaakjes etc.

Deel Deze Pagina