Bamboe luiers voorkomen misschien spreidbroek!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ons meisje heeft wekenlang in stuit gelegen en is daarom (veel te vroeg) met een keizersnede gehaald. De fysiotherapeut merkt aan 1 heupje dat deze niet genoeg naar buiten kan. Ze adviseert een bamboe luier omdat deze van zichzelf de beentjes wat naar buiten duwt. In ieder geval voor de nacht. We hopen dat hiermee een spreidbroek niet nodig is. Echo van de heupjes moet nog maar voorkomen is beter dan.... Ik dacht ik deel de tip meteen even!

2. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom zou een bamboe luier de beentjes wijder laten staan dan een andere luier? Laat je kindje wel goed op dysplasie testen, zou mooi zijn dat een luier voldoende is maar ik zou er niet volledig op vertrouwen.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wasbare luiers zijn vaak wat wijder dan andere luiers idd. Wat ook het proberen waard is, is een ergonomische draagzak of draagdoek; dan zit het kindje in de houding die wordt aangeraden bij heupdysplasie en ik heb gehoord - maar ben geen expert! - dat dat ook een spreidbroekje kan voorkomen in lichte/milde gevallen. Hierbij gaat het dus niet om Baby Bjorn/Chicco/Stokke-dragers.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    2 van mn zusjes hebben ook in stuit gelegen en hadden verschil in hun beentjes.
    Mn moeder moest ze toen een tijd lang 2 luiers over elkaar aan doen om spreidbroekje te voorkomen. 1 gewone luier en 1 een paar maten groter. Heeft toen goed geholpen...

5. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Klopt!! bij een vriendin heeft dit meegeholpen om de duur van de pavlik erg kort te houden!!
    een draagdoek of een bondolino, marsupi, manduca, r&r, storchenwiege zijn voorbeelden van ergonomische dragers!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Inderdaad, wasbaar luieren ( Hoeft niet katoen, kan bijvoorbeeld ook met de luiers van pandababy of babybum ) is breder wat goed is voor de heupjes. Net als dragen in de draagdoek en ergonomische draagzak ( Zoals bovenstaand! )

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ga bij heupenpoli voor lichamelijke onderzoek bij 2-3 weken daarna echo bij 3 maanden. Daarvoor bakjer je kindje nooit met benen heupen. Gebruik Pacco doek. En draag je kindje alleen in ergo doek/zaj geen born, stokke, chicco etc..

Nooit over luiers gehoort terwijl hier ook dochter hoge risico was:
    - beide ouders heupendysplasy
    - keizersnede
    - ongelijke bilplooi.

Wat ik boven noemde deden we uit voorzorg omdat het wisten.
    Arts bij heupenpoli bij 3 maanden echo zei dar het zeker heeft kans verkleind. Ze heeft het dan ook niet gelukkig!

8. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Dit advies hebben wij destijds bij ons zoontje ook gekregen. Er was verschil te zien in de bilplooien, in de periode voordat hij een echo kreeg hebben we 2 luiers over elkaar gedaan. Het heeft niet geholpen, uiteindelijk heeft hij 4,5 maand in een pavlikbandage gezeten.

Deel Deze Pagina