Nieuw bed. Welke? Waar op letten?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 15 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Al een jaar sta ik ‘s morgens op met pijn aan spieren en gewrichten. Ondanks een nieuw matras 1,5 jaar geleden.
    Nu kwam ik er op vakantie achter dat het ws met het bed te maken heeft gezien ik daar totaal geen last had.

Nu willen we dus een nieuw bed. Maar zie door de bomen het bos niet:confused:

Waar moet ik op letten? Hebben jullie tips?

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Niemand tips?

Ik ben vandaag vrij en wilde eigenlijk op pad om alvast een indruk te krijgen wat er allemaal is.
    Gezien de enorme prijs, en wellicht kwaliteit, verschillen begin ik hier vast aan het voorwerk ;)

3. Another

Another Bekend lid

10 okt 2015
    680
    311
    63
    Vakantieplek bellen en vragen welke bedden zij hebben? Dan heb je meteen de goede. :D

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Goed kijken naar gewichtsklasse. En bij rugpijn veren met traagschuim erop.

5. Smurf79

Smurf79 Actief lid

5 mrt 2015
    163
    54
    28
    Hoeveel wil je uitgeven? Ik heb 2 jaar geleden een Auping gekocht. Mijn partner heeft een zachter matras dan ik. Na jaren pijn in mijn rug en veel fysiotherapie heb ik nu bijna nergens last van.

A new day vindt dit leuk.
  6. Betsy

Betsy Niet meer actief

Wat voor bed had je op vakantie? Als je daar heerlijk hebt geslapen zou ik voor dat bed gaan kijken.

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Bed op vakantie was van een zuid Italiaanse leverancier voor zover ik begreep. Heb idd geprobeerd achter het merk te komen maar door de taalbarriere lukte dat niet zo goed.

8. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik ben 2 jaar terug voor ezn boxspring gegaan. Ook nadat ik last kreeg van mijn spieren en gewrichten. Ik ben toen voor een duurdere box gegaan van de L eenbakker, ik heb nu nergens meer last van en na 2 jaar vind ik het bed en de matrassen nog goed.

9. Betsy

Betsy Niet meer actief

Bekijk bijlage 572171
    Boxspring?
    MioDormio?

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Wij hebben een bed besteld bij Swiss sense. We krijgen hem nog binnen dus ik kan nog niet zeggen hoe hij ligt. Wel vond ik dat we heel prettig geholpen werden. Alleen vind ik de levertijd echt veel te lang achteraf. We zijn gaan kijken toen een nieuw bed echt al wel nodig was.
    Dus levertijd zou ik zeker wel mee nemen in je opties ;)

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Dit was ook mijn gedachten!

12. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik ga dit merk eens Google-en
    Dankjewel!

13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Dat is dus niet gelukt helaas

14. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik heb de sunday 800. Ben super tevreden. Heb via een privé Facebook bericht naar de webshop ook nog eens 10% korting en een gratis molton gekregen. Snelle levertijd en ik slaap heerlijk!

15. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Kun je een mail sturen? Als je het merk hebt kun je eens bij een beddenhandel navragen wat vergelijkbaar is! Er zijn ook hotels waar je bedden kan testen! Google ff op hotels bedden testen!

16. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ga naar een goede beddenzaak (geen Beter Bed of soortgelijke keten). Gewicht maakt uit, hoe lig je, waar heb je last van. Een goede verkoper kijkt naar hoe je ligt en wat het met je lichaam doet.
    Kijk ook of je hoofdkussen nog bij je past.

Vorig jaar hebben wij een Avek boxspring gekocht (bij Sleepworld). Veel bedden uitgeprobeerd in de winkel en we kwamen er achter dat wij een hard matras nodig hebben. Bij zachtere matrassen lig je al gauw in een kuiltje en ik krijg dan snel rugpijn.

17. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik heb het ter plaatse aan de manager gevraagd, daar kwam ik niet verder mee helaas. Bij thuiskomst een mail gestuurd. Hierin stond alleen dat het van een plaatselijke leverancier kwam.

Hotels bedden testen ga ik zeker Google-en. Dank voor de tip:thumup:

Nic1976 vindt dit leuk.
  18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Veel mensen kopen alleen een ander matras terwijl de bedbodem eigenlijk net zo belangrijk is.
    Het heeft bijv weinig nut om een nieuw matras te kopem als je bedbodem ruk is.
    Bed zelf staat daar helemaal los van.
    Ik had zelf rugklachten en via internet bij ravensberger een nieuw matras gekocht. Super service. Ze kijken samen met je welk matras geschikt zou zijn. Zij raadde me toen ook een anderr bedbodem aan. Dwt heb ik toen niet gedaan. Nieuwe matras lag heerlijk maar nog steeds wat last van rug.
    Toch nieuwe bodem erbij gekocht en weg waren de klachten. Pas dus alleen een nieuwe bed ombouw gekocht waar mn huidige bedbodem en matras in passen.

19. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    ps, als je naar een warm/droog land op vakantie bent geweest, kan het ook zijn dat je spieren en pezen da klimaat prettiger vinden.

20. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Wij krijgen deze week ons nieuwe bed van swiss sense geleverd. Ben heel benieuwd, in de winkel lag het bed echt heerlijk. Zijn heel goed geholpen en er werd goed gekeken naar hoe wij op het matras lagen voor de stevigheid.
    Levertijd is idd wel even bij swiss sense maar dat was voor ons geen probleem.

Deel Deze Pagina