hoeveel rompertjes?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Nisa, May 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nisa

Nisa Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    2,007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    vraagje; hoeveel rompers hebben jullie aangeschaft en in welke maten?
    en was het idd. nodig of heb je later er nog wat bijgekocht(zal vast wel maar in het begin)?

gr.
    nisa

2. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Ik had een aantal rompers in 50-56 en een paar in 56. Ik denk een stuk of zeven in totaal. Mijn ervaring is dat je in het begin heel veel wast en dus niet zoveel nodig hebt ervan. Later inderdaad wel bijkopen, zeker in de grotere maten. En dan weet je ook welke het fijnste zijn voor jouw kindje, want dan weet je of hij of zij smal of breed is bijvoorbeeld. En dan krijg je vanzelf een voorkeur voor een bepaalde romper ;)

3. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb er in maat 50/56-56 een stuk of 12 maar das meer omdat ik er een aantal heb gekregen en ik heb een paar leuke gekocht ik kon ze dan niet laten liggen :D .. dus ik denk dat ik er wel genoeg heb .
    Ik ben alleen nog op zoek naar een appeltjes groene en een bruine (beide korte mouwen) weet iemand waar ik die kan scoren?

4. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
  5. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    je bent geweldig dank je!!

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb er van elke maat een stuk of 20-25. En die hebben we ook echt nodig gehad, omdat Milan heel veel spuugde (reflux) en soms wel na 2 uur een schone romper nodig had. Nu redden we 't prima met een stuk of 10 rompers (maar hij is nu al ruim 9 maanden en spuugt bijna niet meer).

7. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Ik denk dat wij er in het begin een stuk of 10 hadden maar na een week hebben we er nog eens 7 bijgekocht en dat hebben we eigenlijk in elke maat aangehouden, dus elke maat minimaal 15 rompers (waarvan er 1 in de luiertas zit, 1 bij de opvang ligt, 1 bij oma ligt voor ongelukjes) en zo liggen er dus nog 12 thuis.

En dan ongeveer 50/50, de helft korte mouwen en de helft geen mouwen. (in de winter 5 lange, 5 korte, 5 geen)

8. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Rompers in maat 50...daar heb ik er nu van:

5 stuks met korte mouw.
    2 stuks met lange mouw.

Lekker bij de Zeeman gehaald. Ze groeien er zo uit dus heb geen zin er veel geld aan uit te geven. En bij Zeeman evengoed leuke rompers.
    Heb er ook nog enkele in maat 56 gehaald... just in case..

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
  10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    5 of 6 in maatje 50/56
    4 of 5 in maatje groter, en heb zelfs 1 in maat 86 van iemand gekregen...

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

15 in 50/56
    18 in 62/68

ik heb ze ook echt nodig.fynn krijgt 2 keer per dag een schone aan als hij wakker word en als hij naar bed gaat. hij kwijlt de hele boel bij mekaar dus vind het wel zo fris dat hij een schone krijgt

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    hmz klinkt alsof ik er dus veel te weinig heb, klopt dat????

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik heb een stuk of 45 in zn kastje liggen maat 50-56 uhumm.. ja ik weet dat het overdreven veel is. wist ik veel dat dat teveel waren en ik zag steeds leuke in de winkel voor geen geld.
    er gaan een paar naar oma en een paar naar mn zus, hoef ik er iig niet mee te sjouwen als we daar op bezoek gaan.

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    45 rompers :confused:

Ik heb er hier steeds een stuk of 10/12 liggen. In het begin allemaal in 50/56, en nu in 62/68. Hier is dat genoeg, omdat ik geen spugertje of zo heb. Hij kwijlt wel, maar zijn romper blijft toch droog.
    Om mee te beginnen zou ik het gewoon op een stuk of 10 houden. Je kan er heel snel meer bij kopen, en ze groeien er zo uit, dus zonde om er meteen 25 aan te schaffen (plus je krijgt er vaak ook nog een aantal van de kraamvisite).

15. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb zelf alleen de kleine maatjes aangeschaft. Daarna kijk ik wel weer wat er allemaal aan kraamcadeautjes komt en wat ik wanneer nodig heb.

Ik heb nu:
    - 8 x Maat 50/56 (een aantal vallen wel klein, dus die passen waarschijnlijk wel meteen)
    - 3 x Maat 56
    - 1 x Maat 62 (gekregen)
    - 2 x Maat 68 (gekregen)

Ik ga er vanuit dat maat 50/56 in het begin goed past, en een aantal daarvan vallen vrij klein, dus ik verwacht dat ook een kleine baby daar wel in past. Maat 56 zal misschien nog iets ruim vallen, maar dat zijn vrij smalle rompertjes van de H&M.

Ik heb wel gemerkt dat er soms heel veel verschil zit in de maten rompertjes. Zo heb ik van de Zeeman gehoord dat ze vaak een beetje uitlubberen en dan niet meer mooi zitten. Zeker in het begin wil ik gewoon dat het goed past voor zo'n kleintje, dus ik heb daar maar wat "duurdere" voor gekocht van de H&M en C&A. Verder weet ik nog niet zo goed of ik ook Maat 50 moet kopen, maar ik wacht denk ik maar even af tot de laatste echo, dan weten we misschien beter of de baby toevallig wat kleiner/groter uitpakt. Tot nu toe is hij nog erg standaard op de curve...

16. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik heb mijn rompers voornamelijk van de Zeeman.

Wel valt me op dat maat 50 van de Zeeman veel groter oogt dan andere winkels zoals H&M, Prenatal.

Een bijkomende voordeel is dat ze dan wel langer meegaan en er minder snel uitgroeien.
    Een nadeel is misschien dat ze minder mooi vallen.

Maargoed, zo een kleintje groeit toch snel!

Ik heb in maatje 50 ongeveer 7 rompers (5 korte mouw, 2 lange mouw)
    Misschien wat bijhalen in korte mouw en mouwloos! Ik beval namelijk ook nog eens in de zomer!

Maargoed, dan koop je straks tig van hetzelfde wat uiteindelijk totaal niet bevalt.
    Bijkopen is zo gedaan, maar dan is de vraag hoe snel je na de bevalling weer in staat bent om te shoppen!

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

we hebben er erg veel. We hadden zelf maar twee hoeven kopen want we hebben heel veel rompers gekregen. Volgens mij kan je van rompertjes bijna niet teveel hebben. We hebben maat 50-56 en maat 62-68. Eerst genoeg voor de eerste tijd.

Share This Page