bammoeder via eigen zaaddonor geertgen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by love2beme, Jul 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. love2beme

love2beme Actief lid

Jul 7, 2012
    259
    0
    16
    Female
    Verzorgende
    noord holland
    :)Hallo ben zelf 27 jaar heb een dochter van bijna 2 jaar die geboren is uit een ralatie van 10 jaar.
    Relatie is beeindigd maar heb echt weer een grote kinderwens.
    lijkt me ook leuk voor mijn kleine meid nog een broertje of zusje.

Heb dus besloten om via een eigen zaaddonor me te laten behandelen bij geertgen.
    De zaaddonor en ik liggen op een lijn met onze wensen.
    Als ik zwanger wordt stopt het contact tussen ons en we tekenen ook beide een donorcontract.

We hebben al een tijdje over en weer gemailt gisteren heb ik hem ontmoet.
    Ben ook stiekem blij dat zijn uiterlijk mij ook bevalt blauwe ogen blond haar.
    Hij heeft ook al eerder gedoneerd via een kliniek had daar ook bewijs van ,en ik heb ook meteen een kopie van zijn paspoort gemaakt heb die nu ook in mijn bezit.

Einde van deze maand dus juli heb ik mijn eerste afspraak bij geertgen.
    Zijn er ook mensen die daar lopen en wat zijn jullie ervaringen met geertgen.
    Het schijnt namelijk dat je als bam-moeder een ander soort traject door loopt met de psygoloog enzo.
    Hoop op wat info dan hou ik jullie ook op de hoogte hoe het eerste gesprek is gegaan
    :p
    love2beme
    groetjes

2. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,033
    6,135
    113
    Happyland
  3. love2beme

love2beme Actief lid

Jul 7, 2012
    259
    0
    16
    Female
    Verzorgende
    noord holland
    Hoop echt dat het deze keer lukt voor jullie heel veel succes:)
    Je bent kennelijk ook echt een doorzetter na al die jaren van hoop dus dat moet goed komen ,en blijf vertrouwen hebben in je lichaam.

groetjes

4. evayasmin

evayasmin Nieuw lid

Jun 30, 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    Ik ben gister bij Geertgen geweest voor mijn intake gesprek. Ga ook voor een 2e kindje met behulp van donorzaad (wat uit Denemarken wordt ingekocht!). Ik wilde namelijk niet het eiceldonatie traject ingaan, veel te zware aanslag op je lichaam vooral als je al een kind hebt rondlopen. De psycholoog is meer om een vrouw voor te bereiden wat het inhoudt om een alleenstaande moeder te zijn. maar ja, dat ben jij al. En ik ook haha. Dus ze zeiden dat dat dus meer een soort formaliteit was, maar wel verplicht. Wat wel 100% meevalt is dat je niet jaren hoeft te wachten zoals bij ziekenhuizen. Meer een kwestie van maandjes wachten.
    Ik had overigens een brief gekregen met een bepaalde tijd waarop mijn afspraak was, maar dat liep heel erg uit. We waren 2 uur binnen ipv de geplande 30 minuten!
    Maar ik ben heel tevreden over Geertgen, t zit een pokkeneind weg van waar ik woon maar het is het waard. Veel succes met jouw traject en hopelijk een 2e kindje!
    Groetjes Eva

5. love2beme

love2beme Actief lid

Jul 7, 2012
    259
    0
    16
    Female
    Verzorgende
    noord holland
    o bedankt voor de info hier heb ik echt iets aan .
    Spannend allemaal he heb je je eerste ook via deze weg gekregen?
    Hoop dat we beide snel zwanger mogen worden.
    Hou je ook op de hoogte hoe het eerste gesprek bij mij is verlopen bij geertgen.

6. love2beme

love2beme Actief lid

Jul 7, 2012
    259
    0
    16
    Female
    Verzorgende
    noord holland
    Ben ook niet van plan om aan eicel donatie te doen .
    Me donor rade het mezelf af vertellde dat het ook nadelige gevolgen heeft voor je eigen vruchtbaarheid.
    Heb wel echt respect voor mensen die deze keuze wel maken echt waar.
    Ik neem ook een eigen donor mee die ook al eerder heeft gedoneerd.
    Hij vertellde me dus over de werkwijze bij geertgen ruil handel als het ware als je zelf geen donor hebt.
    kortom vind het goed maar begin er niet zelf aan:p

7. evayasmin

evayasmin Nieuw lid

Jun 30, 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    Als jij een eigen donor meebrengt is volgens mij nog beter. Kost het ook niet zoveel. Ik moet een paar honderd euro neerleggen!
    Ja over eiceldonatie, ik heb gelezen in het nrc dat een vrouw daar is behandeld met hormonen en dat ze nu onvruchtbaar is geworden omdat er veel te veel eicellen waren ontwikkeld. Echt erg voor haar.
    Ik ben benieuwd naar hoe het je bevalt bij Geertgen. Wanneer heb je je afspraak? Ik ga over anderhalve week alweer voor de psycholoog. Kon al eerder als het aan hun lag, maar ik ga met vakantie.
    De wachttijd valt me zooooo ontzettend mee! Heb echt heel wat maanden moeten zoeken naar een kliniek/ziekenhuis die alleenstaanden willen helpen!
    Succes met je intake!

8. love2beme

love2beme Actief lid

Jul 7, 2012
    259
    0
    16
    Female
    Verzorgende
    noord holland
    hoi ik heb de 19e van deze maand mijn eerste afspraak.
    Ik leef er echt naar toe merk ik. kan niet wachten ha ha.:D
    Ja ik denk zelf dat ik ook wel tegen kosten zal lopen had me daar al op voor bereid .
    Zelf als je gebruik maakt van een eigen donor denk ik.
    Ben zelf bewust al een maand geleden op vakantie geweest kleine hoeft niet naar school en ik run mijn zaak niet alleen.
    Zeker een voordeel dat je al zo snel terecht kan bij de psygoloog.
    Denk je dat wij ook hormonen toe gedient zullen krijgen .
    Ik denk dat ik zowiezo 6maandjes moet wachten vanwege controle van het sperma.
    Heel veel succes bij de psygoloog xoxo:)

9. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    met eigen donor moet je inderdaad een bedrag zelf betalen. ik meen (minimaal) 600 euro. dit is voor opslag van het zaad. daarbij natuurlijk nog evt. reiskosten van je donor naar geertgen.
    als je verder geen vruchtbaarheidsproblemen hebt krijg je geen hormonen toe gedient.
    donor is wel betrouwbaar? goed gegoogled? want er zitten en paar viespeuken bij.

10. love2beme

love2beme Actief lid

Jul 7, 2012
    259
    0
    16
    Female
    Verzorgende
    noord holland
    Sorry voor mijn late reactie druk met werk en nog een feestje gehad.
    Ja ik heb ook een kopie van zijn paspoort gemaakt die ik nu ook in mijn bezit heb.
    ja heb hem zeker gegoogled.
    Hij is echt niet uit op sex :$ ik twijfelde eerst tijdens onze mail contact naar zijn beweeg redenen .
    Kon me niet voor stellen dat er vandaag de dag nog mensen zijn die iets doen waar ze zelf niet beter van worden.
    kijk je weet het natuurlijk nooit vertrouw mensen niet snel.
    Hij heeft ook eerder gedoneerd via een kliniek .Ik mag er dan wel van uit gaan dat hij dan grondig is gescreend en dat hij zelf ook weet waar hij aan begint.
    Ik gaf ook aan dat ik de behandelingen alleen via een kliniek wilde laten doen ,en dat vond hij alleen maar positief:)
    We hebben gelukkig ook een klik hij heeft mijn tel en mail adres maar valt me ook nooit zonder rede lastig.
    omgekeerd respecteer ik ook zijn privacy en zijn wensen.
    Hij wil echt alleen doneren en geen vader rol of iets opeisen.
    Wat ik alleen maar als voordeel zie.
    Hij vond het ook wel belangrijk dat het kindje bij een liefde volle vrouw of stel zou opgroeien.
    Die het finacieel ook goed voor elkaar hebben .
    Ben wel blij dat hij ook kritisch naar mij heeft gekeken.
    Hij wilde ook niet aan iedereen zomaar doneren.
    Ik vind het juist heel fijn dat ik de donor heb gezien en gesproken.
    Weet ik ook hoe het kindje er misschien uit zal gaan zien .
    Heb jij je donor zelf ook ontmoet of gaat het via een sperma bank?
    oja ik denk dat ik geen vruchtbaarheids problemen heb .
    Bij me dochtertje was het ook al snel raak na het stoppen van de pil.
    Ben jezelf ook al van die ovulatie testen aan het doen en je cyclus nou lettend in de gate aan het houden.
    Deed dat eerst nooit ben er vorige maand mee begonnen.
    Had 1 positieve test van clear blue :) heb het gelijk op geschreven in mijn agenda.
    lijkt me alvast handig voor bij de gyneacoloog dacht ik zo.
    Nou ga nu echt slapen fijne weekend
    ;)

11. love2beme

love2beme Actief lid

Jul 7, 2012
    259
    0
    16
    Female
    Verzorgende
    noord holland
    Heb mijn eerste gesprek gehad bij geertgen
    Eerst controleerde zij mijn gegevens moest ook een verwijs brief van de huis arts mee.
    Verzekeringspasje legitimatie ging vrij vlot .
    Daarna gesprek bij de gyn.
    Die vroeg mijn medische achtergrond.
    hoe mij cyclus verliep of ik rookte nou dat soort vragen
    Daarna gesprek bij de verplegingkundige die vroeg hoe ik het gesprek ervaren had en of ik nog vragen had.
    Over 2 weken eerste gesprek bij de psygoloog.

nou dat was mijn eerste ervaring met geertgen
    alles liep vlot achter elkaar maar ze waarschuwde me wel dat het ook kan voor komen dat je soms langer moet wachten in de wacht kamer.
    Gelukkig ziet het er heel huiselijk uit en genoeg tijdschriften om in te bladeren

12. Fijn is dat he, die huiselijke sfeer? De eerste keer dat ik er kwam vond ik de buitenkant meer op een zwembad lijken dan op een kliniek, maar binnen ziet het er zo relaxed uit! Vind die banken echt fijn! Niet van die plastic stoeltjes die je in het ziekenhuis of bij de dokter hebt!

Hoop dat alles voorspoedig gaat verlopen bij je! ;)

13. love2beme

love2beme Actief lid

Jul 7, 2012
    259
    0
    16
    Female
    Verzorgende
    noord holland
    Hoi shaddixx

Heb net je verhaal gelezen wat indrukwekkend allemaal.

De manier waarop jij schrijft je moet wel verder lezen.

Hoop echt dat Wouter en jij snel een broertje of zusje voor damien zullen krijgen.

heel veel liefs

love2beme:):)

14. angela33

angela33 Actief lid

May 7, 2011
    169
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi

ik vroeg me af of je het zelf al geprobeerd had door middel van z.i.?
    ik doe het ook met eigen donor en ben nu na de 2 de poging zwanger. dus het kan ook snel gaan als je het zelf probeert.

15. love2beme

love2beme Actief lid

Jul 7, 2012
    259
    0
    16
    Female
    Verzorgende
    noord holland
    Eigelijk heb ik dat niet overwogen.
    Was bang dat het niet zo lukken via zi.
    Het inplannen lijkt me zo moeilijk donor heeft het best druk.
    Maar wat goed dat het bij jou zo snel raak is.
    Van harte meid echt super.

Ik doorloop nu gewoon het traject bij geertgen
    Wat wel 6-8 weken kan duren

stiekem in mijn hoofd had ik wel zal ik het niet gewoon proberen zi mocht het niet lukken voor die tijd dan gewoon iui-d.

Dacht eerst dat ze ook zi zouden toepassen maar ze werken alleen met iui dus in de baarmoeder spuiten.
    Wat ik eigelijk best eng;) vind ben best gevoelig maar het schijnt wel mee te vallen

geniet van je zwangerschap allemaal vlindertjes in je buik leuk is dat gevoel he hoop dat ik dat ook snel weer mag ervaren

Much love :)love2beme

Share This Page