Banaan introduceren

Discussie in 'Voeding' gestart door Chocoladekoekje, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Fiene krijgt al vanaf 4 maanden bijvoeding en raakte van begin af aan al verstopt van banaan. Het gaat wel goed als er een heel klein beetje door een potje zin bijvoorbeeld, maar als hoofdingrediënt gaat het dus fout.

Moet ik haar voorlopig geen banaan geven of moet ik dit langzaam opbouwen?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het even laten rusten.. Mijn jochie kon er ook niet zo goed tegen. Geloof dat een halve de max was per dag. En goed rijpe banaan iets ging iets beter dan net-rijpe.

We gaven het dus meestal om de paar dagen. En dan hadden we er geen last van. En zo is het langzaam wel beter geworden. Maar of dat nou door het langzaam wennen komt, of uberhaupt omdat hij ouder werd..

3. adi

adi Niet meer actief

Belangrijk is dat de banaan goed rijp is (dat wist ik vroeger ook niet). Dus dat ie zacht is met 'zwarte vlekken'.
    Rijpe banaan verstopt niet en is juist wel goed voor de darmen.

En inderdaad niet elke dag geven.

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    De banaan die ik tot nu toe gegeven heb, is uit een potje van olvarit, dus ik neem aan dat die goed rijp geweest zijn...

5. adi

adi Niet meer actief

Probeer eens een echte banaan die dus heel rijp is, misschien zie je verschil. Je kunt echt niet weten wat voor bananen gebruikt zijn in potjes, + dat die wie weet hoe lang geleden zijn gemixd en verpakt. Dus zullen naar mijn gevoel eerder minder rijp zijn, want dat blijft langer goed.

Mijn dochter kon ook heel lang niet tegen gele bananen (raakte helemaal vertopt). Zwarte bananen gooide ik dus altijd weg, omdat ik dacht dat ze rot zijn :). Toen ik hier las dat ik het dus verkeerd deed, raakte mijn dochter niet meer verstopt van de bananen

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nou, ik denk zelf juist dat daar rijstebloem doorheen zit, en gele banaan + rijstebloem = verstopping. Ik zou inderdaad lekker rijpe banaan geven, eventueel een halve banaan en een halve rijpe peer bijvoorbeeld. Ik wissel ook vaak wel een beetje af, dan eten we samen 2 of 3 stuks fruit en van alles een stukje.

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Misschien is het te vroeg voor je kind....?

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Dank jullie wel, dan ga ik straks eens bananen halen!

Deel Deze Pagina