1+ en wat allemaal te eten?

Discussion in 'Voeding' started by tweeling, Sep 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hoi

mijn kleine meis is nu 14 maanden
    en ik was benieuwd wat jullie kleintjes van rond deze leeftijd allemaal op een dag krijgen.

denk aan hoeveel brood bruin/wit?
    wat erop?
    drinken
    melk echte of aanmaak?
    hoeveel tussendoortjes en welke?

etc etc

ben benieuwd?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    C eet in principe met ons mee:

's ochtends een bord pap/boterham
    tussendoor een koekje/rozijntje met wat sap
    lunch is 1 boterham met melk/thee
    tussendoor fruit en eventueel nog wat sap/thee/water
    avondeten meestal met de pot mee. en een beetje zuivel toe.
    's avonds nog een halve fles warme melk voor het slapen gaan..

Op de boterham smeren we meestal jam/smeerkaas/appelstroop/pindakaas.

Alleen zitten we nu helaas in een tandjesfase. Dus hij doet het deze week met halve porties ;)

3. Joey is ook bijna 14 maanden...

-Hij krijgt s'morgens anderhalve boterham met 1 deze dingen : boterhamworst,leverpastei,smeerkaas,jam
    En fles met halfvolle melk koud... doe er meestal 150 in maar daar doet hij ook de middag mee ;)

- rond 10.00/10.30 uur vers fruit .... appel,druiven of kiwi...

- middag anderhalve boterham met 1 deze dingen : boterhamworst,appelstroop,pasta,jam,smeerkaas,leverpastei enz
    En fles halfvolle melk en zoms nog stukje peperkoek ;)

-Rond 15.00 uur krijgt hij meestal een koekje...

- 17.00/17.30 uur eet hij gewoon met ons mee aan tafel... Vannavond is dat gekookte aardappelen met bonen en verse worst en appelmoes.
    En dan toetje na :D

20.00 uur fles halfvolle melk maar dan wel opgewarmt... meestal fles van 120

4. Mama007

Mama007 Niet meer actief

S'ochtends boterham met joghurtdrink

tussendoor kaakje, rozijntjes oid + appelsap

tussen de middag brood met joghurtdrink

tussendoor fruit met water

s'avonds wat wij eten. Dit is in hoofdzaak groenten maar ook wel eens dingen als macaronie etc. Hij eet alles mee

s'avonds voor het slapen kleine fles melk

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Als ontbijt 2 boterhammen. Beleg: tartex, boter, kaas, pindakaas, tahin, hazelnootpasta van de biowinkel dus niet dat chocosmeersel, philedelphia, ei, zelf gemaakte appelmoes, appelstroop.

Tussendoortje: fruit, gedroogd fruit, crakcker, rijstwafel.

Lunch: 2 boterhammen of cracker, beschuit of roggebrood

Tussendoortje: fruit, gedroogd fruit, crakcker, rijstwafel.

Avondeten: met de pot mee. Soms een toetje na: fruit of yochurt.

Drinken: moedermelk op verzoek en water. Soms diksap of sterk verdunde vruchtensap.

6. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    wat me opvalt is dat jullie allemaal nog melk savonds geven
    hier was met 11 maanden geadviseerd er mee te stoppen omdat ze dan ongeveer nog maar 300cc mogen hebben op een dag incl zuivel?

wat een verschillen dan haha

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wat mij opvalt is dat er veel smeerkaas en worst word gegeven. Dit is toch niet écht een eerste keuze lijkt mij (en het voedingscentrum en Stefan Kleintjes vinden ook van niet)

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    nee dat klopt maar miss bedoelen ze 1 a 2 x per week
    dat doe ik iig!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik geef smeerkaas ook maar 1a2 keer per week.. De smeerkaas was vanwege de smeltzouten.. Smeerworst gebruik ik eigenlijk nooit, daar zit meestal (of altijd) lever in, en dat is het afvoerputje van het lichaam. Dus de rommel die daar blijft hangen gaat zo de worst in. Niet mijn keuze dus.

En hier geven we ook maar 300cc melk. Hij krijgt 's ochtends meestal 180 in zijn pap, en dan 120 voor het slapengaan. En bij de lunch krijgt hij dan thee/sap..

10. Marijntje

Marijntje Bekend lid

Nov 9, 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Fleur krijgt:

-ontbijt: pap van 160 halfvolle melk en brinta, bekertje water
    -tussendoor: 1 a 2 stuks fruit...is gek op perzik
    -lunch: anderhalve boterham met margarine, soms bio appelstroop, of smeerkaas of een plakje kipfilet. Vind het beleg moeilijk. Alles is met e nummers, slecht en zout en elke dag appelstroop vind ik niets. Vaak doe ik alleen margarine.
    Ze eet haar boterham zelf. Maak kleine stukjes in een bakje en geef haar een vorkje. Na bekertje melk.
    -smiddags - soepstengel met beker diksap of rozijntjes, stukjes komkommer, in het weekend een koekje (ze is best stevig!)
    -17:00 warm eten en wat yoghurt na. Ze vind mijn zelfgemaakte eten soms niet ok. Vooral draderige spinazie of zo of de combinatie hard zacht. Ze gaat bijv. niet voor zilvervliesrijst...maar dat is ook niet echt lekker!

Verder drinkt ze dan nog wat slokjes water na het tandenpoetsen. Hier geen flessen meer sinds 11 maanden. Maar zo snel mogelijk mee gestopt en ze drinkt prima uit bekers. Normale melk dus ook.

Groetjes, M

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,177
    35,852
    113
    @nemo: hier helaas ook vaak wel smeerkaas. Vind het zelf ook niet zo'n goed idee, maar helaas is dat ongeveer het enige wat Jesper wil eten. Zit er iets anders op gooit hij gewoon zijn broodje weg! Heb echt alles al geprobeerd. Het enige andere alternatief is boter en dat krijgt hij dus meestal. Op de creche echter wel smeerkaas of worst. Ben ik ook helemaal niet blij mee, afvaltroep is het.

12. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Mijn zoon krijgt bv op verzoek en daarnaast:

's morgens: bruine boterham met boter en beleg ( bio-jam, fruit,appelstroop, philadelphia,tartex).
    cracker met boter en beleg ( zie
    boven)
    paar slokjes sap ( vers)

later in de ochtend: fruit

's middags: boterham met boter en beleg
    fruit
    water

Later op de middag tussendoortje ( evergreen,sultana,plakje ontbijtkoek,knappertje,stukje kaas)
    of fruit
    of yoghurt

Einde van de middag: warm eten ( aardappels, groente rauw/gekookt, pasta, vis), nog geen vlees.

Drinken: tussendoor aanbieden van water,karnemelk, 's ochtends sapje, en natuurlijk bv.

13. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

Aug 1, 2008
    159
    0
    0
    hier kregen ze eigenlijk bijna alles.

'smorgens boterham met weet ik veel verschillend smeerkaas-worst-pasta-pindakaas etc etc etc

later in de ochtend wat fruit

smiddags bammetje9s) - koekje of iets anders te snacken

savonds gewoon groente met de pot mee en meestal een toetje toe.

drinken tussendoor gewone koemelk-roosvice-thee etc etc

14. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    's Ochtends als ontbijt een papfles of papbord met gewone koemelk.
    Halverwege de ochtend fruit, soms uit een potje of gewoon wat stukjes geschild fruit.
    Tussen de middag 2 boterhammen met jam, kaas, smeerworst, appelstroop o.i.d. Maar ik denk dat ze gem. 1 keer p.w. smeerworst krijgt of smeerkaas.
    Dan nog een fles van 180+6 bonbebe melk.
    Halverwege de middag een soepstengel, stukje fruit of koekje met een bekertje roosvicee.
    Rond een uur of 6 krijgt ze avondeten, vaak eet ze mee wat wij eten, maar als het erg heet gekruid is ofzo een potje. Toe krijgt ze nog een bakje volle yoghurt.

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

@suus1983: ja idd troep is het, vervelend dat hij niets anders wil eten.

@Jingels: tartex is lekkerrrrrrrr he. Alleen die mexicaanse is wel pittig mischien voor sommige kindjes té.

16. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Nemo: haha ja, maar ook die lust hij. Hij eet zelfs Cassave kroeppoek. Binnenkort maar eens met sambal aan de gang ;) ;)

In principe at mijn zoontje met 10 maanden al alles mee, alleen hij kreeg nog niet alles ;)
    ( en sommige dingen krijgt hij natuurlijk nog steeds niet, zoals bijv. patat e.d.)

17. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Nou ik geef elke dag smeerkaas hoor niks mis mee. Heb het vroeger ook altijd gegeten en ben er ook groot mee geworden. Smeerworst daar ben ik wel wat voorzichtiger mee dat krijgt hij 3 keer per week ongeveer.

18. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

Aug 1, 2008
    159
    0
    0
    Smeerkaas vindt ze hier nog wat plakkerig volgens mij ;) maar smeerworst gaat er goed in hier. Vanmiddag had ik toevallig zelf een broodje pindakaas en geen van mijn andere kids hebben dat ooit willen eten, maar deze wel hahaha ze vond het heerlijk. Weer iets wat ik op haar brood kan doen ;)

19. loulappie

loulappie Actief lid

Jun 28, 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Je hebt tegenwoordig bob de bouwer smeerworst speciaal voor kindjes vanaf zes maanden en ook kidzzzz smeerkaas helaas vind Lee Ann het vies haha

20. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Jaaa die bob de bouwer smeerworst is hier helemaal hot. Verder heb ik smeerkaas van la vace qruit ofzo...daar zit niet zoveel zout in

Share This Page