Het onderwerp zegt het al. Vanaf wanneer ga je zowel fruit als groenten aan bieden? Wij zijn begonnen met het geven van groenten en dat gaat goed. We zijn nu iets meer dan een week bezig. Ze krijgt nog geen volledige portie. Ik maak alles zelf en vries dit in. Ik ga nu de 4e groente aanbieden. ( geen idee hoeveel ik er aan moet bieden als basis ) wanneer kan ik 's morgens fruit erbij gaan geven? Moet ik dit ook weer langzaam opbouwen? Hopelijk krijg ik antwoorden op mijn vragen. Alvast bedankt.
Dat kan nu al wel hoor. Ik zou het idd ook wel langzaam opbouwen en ze een paar dagen achter elkaar het zelfde aanbieden om te kijken of er geen reactie op treed. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden Op deze site vind je een lijst waar op staat welk voedsel kindjes vanaf welke leeftijd mogen. Ik heb dat altijd aan gehouden en vond dat erg prettig.
Hier begonnen we met fruit toen er vier groentes goed ingingen (dus na introducerem nog paar keer gegeten). Eerst kregen ze of fruit of groente, later werd het en fruit en groente, was met maand of acht zo'n beetje.
Oh ik ben met 6 maanden gewoon met beide begonnen. Wij deden rapley dus hij kreeg toch niet echt iets binnen en geen allergieen in de fam.
Wij wisselden het meteen af, dus een paar dagen een soort groente, dan een paar dagen een soort fruit. En oudste at haast niks van de bijvoeding, hij sabbelde er meer op dan dat hij het at. Hij mocht dus ook wel 2 keer per dag zoiets hebben. Jongste ging wel gelijk echt eten. Bij haar gingen we na een maandje 2 keer per dag bijvoeden.