Duizelig na te snel opstaan

Discussion in 'Zwangerschap' started by Olifantje, Nov 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Ik heb nu al sinds gisteren dat wanneer ik te snel opsta, ik zwarte vlekjes voor mijn ogen zie. Herkent iemand dit? Ik heb het echt al een stuk of 6x gehad vandaag. Heeft dit met een laag ijzer gehalte te maken?
    Rond de 10 weken moet ik pas bloed laten prikken.
    Mijn bloeddruk was afgelopen week normaal volgens de verloskundige. :)

Ik weet wel dat ik bij de zwangerschap van mijn zoontje een paar keer ben flauw gevallen tijdens het douchen, maar dat kwam door de warmte en ik was toen ook veel langer zwanger.

2. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

Oct 8, 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    hoi,
    Voor mij erg herkenbaar maar ik heb het geregeld zwanger of niet. Misschien jezelf aanleren heel sloom op te staan. Als ik snel uit bedvlieg zie ik ook een halve minuut alleen maar zwart of ik land op de andere helft omdat ik zo staat te tollen;)... Mijn bloeddruk is laag en m'n hb is goed. Misschien kan je vragen om je hb eerder te laten prikken.

3. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik ben ook vaak duizelig, maar bij mij is t m'n bloeddruk die erg laag is. Als je twijfelt aan je hb, zou ik vragen of ze die willen prikken voor je.

4. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Dat kan heel goed. Zoek maar eens op google op orthostatische hypotensie.
    Kan geen kwaad, komt waarschijnlijk door de wisseling in bloed volumes nu je zwanger bent.
    Ik heb een lage bloeddruk, en heb er ook al vanaf het begin last van.
    Ijzertekort uit zich meer in vermoeidheid. Als je extreme tekorten hebt kun je er ook duizelig bij zijn. Hb ( gehalte rode bloedlichaampjes) zou het eventueel kunnen zijn, maar dan ben je daarnaast ook erg moe en lusteloos.

5. logo

logo Niet meer actief

Ga even naar huisarts en zeg dat je er last van heb. Ze kunnen je gewoon prikken hoor. Het zou onzin zijn als je ermee door zou moeten lopen.

6. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Minder snel opstaan ;)

Ik heb t ook, maar ik heb een lage bloeddruk.

7. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Ok bedankt voor de reacties! Ik heb er niet echt veel last van, maar ik herkende het niet van de vorige zwangerschap.

Ik ga het even in de gaten houden en idd maar slomer opstaan haha. ;)

8. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    Of even af en toe een dropje eten. Komt idd door lage bloeddruk.

Dat je bloeddruk goed was zegt niets het is een momentopname. Kan best zijn dat ie soms wat lager is.

9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,797
    19,017
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Bloeddruk is idd een momentopname. En juist als je (snel) opstaat, daalt je bloeddruk ineens. Rustig opstaan, af en toe wat zouts eten en houd in de gaten dat je ook weer niet te veel drinkt.

Share This Page