Aan beide kanten hebben we een familie app met ouders en broers/zussen en aanhang. Verder zie/spreek ik mijn moeder wel drie keer per week ongeveer en schoonouders minimaal een keer per week. Mijn vader is niet zo van de app/bellen, dus die spreek ik.wanneer ik hem zie (minimaal eens per twee weken). Broers en zussen regelmatig contact. Schoonzus 1 woont in de straat dus.die zien we veel, de ander hebben we niks mee dus die zien we zelden (wel af en toe contact via de app)
Moeder spreek ik elke dag via app of telefoon. Zien ongeveer 2x per week. Mijn vader werkt nog dus die eens per twee weken ofzo. Broers en zussen heb ik niet. Schoonouders wonen naast ons dus zie ik regelmatig lopen maar verder geen contact. Heb verder ook geen last dat ze naast me wonen maar het zijn gewoon nare lui haha. Schoonzus ook geen contact, zwager paar keer per jaar. Heerlijk rustig. Hebben genoeg vrienden en kennissen en verder hebben we niemand nodig
Ouders zie ik een paar keer per week. Passen ook op op dochter als ik aan het werk ben. Mijn broer woont in het buitenland en heb ik nu iets meer dan een jaar niet meer gezien, spreken elkaat verder ook niet telefonisch ofzo. Schoonouders, liefst zo min mogelijk. Dus alleen verjaardagen en feestdagen enzo. Schoonbroer idem dito. Met de rest van mijn familie een aantal jaar geleden gebroken, heerlijk rustig zo.
Met beide ouders een goede band. Mn moeder zie ik elke week omdat ze 100 meter verderop woont. Mn vader bel ik elke week die woont verder weg. Mijn oudste broer spreek ik niet. Mn jongste broer wel. Mn schoonouders en zwager zie ik om de 2 a 3 weken ongeveer. Verder met mijn ooms en tantes van vaders kant geen band. Die zie ik 2 keer per jaar op verjaardag en das genoeg. Opa's spreek ik soms. Oma niet. Met mijn man zijn ooms en tantes wel een goede band. Ik vind zijn familie veel leuker
mijn moeder sprak ik elke dag, helaas is ze 6 jaar geleden overleden mijn vader, mijn zus/zwager en schoonouders spreken we een aantal x in de week. ik heb verder geen schoonzussen/zwagers, mijn man is enigskind.
Mijn familie: Moeder: geen contact mee; laatste keer gezien op de begrafenis van m'n zusje 3 jaar geleden. Vader: zie ik af en toe op een verjaardag, toont verder geen interesse in ons leven wat wij prima vinden. Vroeger veel moeite gedaan om interesse te 'krijgen', maar de hoop opgegeven. Zus: contact verbroken, vanwege dusdanige keuzes die ze maak(te) waar ik niet mee kon/kan leven. Zusje: 3 jaar geleden overleden. Halfbroertje: zien we op verjaardagen wel eens, verder niet veel contact mee. (puber ) Oom/tantes & opa waaien we regelmatig even aan; spreken we regelmatig via app/telefoon. Familie man: Ouders: vanwege een akkefietje/meningsverschil hebben we het contact nu even op een lager pitje gezet. Maar komen er normaal gesproken ook regelmatig. Zus&man: regelmatig contact via app, en spreken ook wel regelmatig af. Opa&oma: zien we op verjaardagen of als we spontaan even langsgaan. Wij vinden het best zo!
Mijn ouders spreek ik bijna dagelijks, en zie ze minimaal 3x per week De rest van mijn familie zie ik ook regelmatig en we doen vaak leuke dingen met elkaar (van stappen, tot sauna pakken, tot gewoon lekker bij elkaar op de bank hangen). Heerlijk! Broers en zussen heb ik niet en de familie is niet heel groot (heb 2 ooms en tantes, 3 neefjes en 2 nichtjes) maar daardoor zijn we wel lekker close met zn allen Mn schoonouders zie ik ongeveer om de week. Prima contact mee. Evenals met mn schoonzussen. Zie ik wat minder maar het contact is prima. Veel app contact. De rest van mijn schoonfamilie zie ik bijna nooit. Mijn man spreekt ze ook niet.. en we vinden het goed zo.
We zijn opzich heel erg op ons zelf en zeker geen mensen die veel op bezoek gaan bij familie. Mijn ouders zie ik wel elke week even, we wonen ook maar een straat van elkaar vandaan. Vaak wip ik dan even binnen, een kopje thee en dan weer door. Als ik een maand niet kom is het trouwens ook prima. Heel erg vrijheid blijheid aan onze kant. De kant van manlief gaan we samen standaard vaker heen, en dan ook echt op bezoek. Zo als ik bij mijn ouders op het aanrecht ga zitten en een pan met aardappels schil en we kletsen ff, zitten we daar op de bank, met kop en schotel en de beentjes over elkaar. Daar wordt er meer gepusht om langs te komen, mijn schoonmoeder houdt zich in, omdat ze zelf een schoonmoeder heeft die ze tot op de dag van vandaag claimt. Schoon-oma heeft altijd geprobeerd om te manipuleren, eerst 100x vragen ( in 5 min), dan beledigd zijn en als dat nuet helpt, huilen. Na 12 jaar weet ik er echter mee om te gaan en ga ik er ook tegenin. Zo belde ik haar net nog, en kreeg ik te horen dat ze niet het eeuwige leven hadden, dus we daar rekening mee moesten houden. Vooral met de kleine op komst. Dan zeg ik ook gewoon dat het me spijt en we proberen zovaak mogelijk te komen, maar we nou eenmaal een druk leven hebben. Mijn broers/schoonbroer zie ik regenmatig,naar lopen zeker niet bij elkaar de deur plat
Ik ben een ontzettende familie-lover. Ik wil met iedereen contact houden en ik vind dat ook ontzettend leuk en belangrijk! Met mijn eigen familie en mijn schoonfamilie ga ik erg goed om.
Ik bel m'n oma vaker dan m'n moeder maar dat heb ik altijd al gedaan.. Ook ging ik vroeger met mijn oma'tje shoppen en chillen en die bracht mij naar mijn paardrijden.. Mijn oma is de bomb daar zou ik nu nog twee keer per week mee gaan chillen als het zou moeten.. Maar ik woon in het buitenland dus wat lastig ik heb al die verplichtingen niet.. Mijn vriend doet er niet aan dus socialize ik met zijn familie voor hem op z'n tijd.. niet te vaak...
Mijn ouders wonen 5 minuten bij mij vandaan Op woensdagavond eet ik er altijd en op zaterdagmiddag lunch ik er altijd..blijf dan meestal een uurtje. Tussendoor appen of mailen we ook nog weleens. Ik doe verder geen "vriendinnen" dingen met mijn moeder zoals shoppen... Mijn broertje woont ook vlakbij,die zie ik minder vaak,maar dat zit ook wel goed. Schoonmoeder eet hier 1 x per week.. rest van de familie paar keer per jaar hooguit
Met mijn ouders staat het contact op een laag pitje, na een volledige breuk. Ik hou ze op de hoogte van bepaalde dingen van de kids via whats app. Koffie drinken gebeurd als ik initatief neem, heb dat maar geaccepteerd. Oudste broer spreek ik alleen als hij op dezelfde verjaardag is. Jongste broer en schoonzus was altijd het contact goed, maar die hebben het contact op een laag pitje gezet ivm mijn ouders denk ik, ik vind het wel prima eigenlijk. Mijn zusje heb ik het meeste contact mee via whats app en we spreken af en toe af. Mijn schoonouders ( vader en stiefmoeder van manlief) gaat het telefonisch contact om en om, verjaardagen en gelegenheden spreken we af of als ze de kinderen willen zien. Met schoonmoeder das een hoofdpijn verhaal die belt alleen over doden en ziektes. Daar heeft ze ook alleen aandacht voor en gaat ook opzoek naar ziektes en negatieve dingen. Als we afspreken dan is het ook 1 bak ellende. Word er gestoord van, dus dat zijn echt telefoontjes die manlief doet en bij de afspraken ga ik netjes mee en daarna nemen we thuis een biertje en een wijntje Verder zijn mijn niet biologische ouders heel belangrijk, die spreken we bijna elke dag en gaan daar ook regelmatig heen en zij bij ons. Ik noem ze niet biologische ouders, omdat ze met ons omgaan als ouders met kinderen, wat we met onze eigen ouders missen. Verder veel vrienden en mensen die belangrijk voor ons zijn
mijn schoonfam. al 2 jaar geen contact meer mee. mijn ouders spreek ik wekelijks, die zitten 8 maanden per jaar in het buitenland. mijn broer heb ik af en toe contact mee en zie ik paar keer per jaar mijn zus spreek en zie ik nooit behalve de zeldzame keren dat ze opduikt op etentjes met familie.. dus 1 keer in de zoveel jaar of zo. ooms en tantes geen contact, op 1 tante na die in buitenland woont. neven nichten van pa's kant, de helft 1 keer per jaar een etentje mee neven nichten ma's kant, alleen de kids van mijn tante in buitenland.
Ik heb een goede band met mijn ouders. Elke woensdagavond eet ik bij mijn ouders en bijna elke zaterdag ga ik wat leuks doen met mijn moeder. Mijn broer zie en spreek ik niet heel vaak omdat hij ver weg woont, maar die band is ook prima. Met opa en oma ga ik af en toe uiteten en soms ga ik er op zondag langs met mijn kleine. Rest van mijn familie zie ik twee keer per jaar bij een verjaardag van mijn vader of van mijn moeder.
Ik zie mijn ouders meestal een weekend per maand, dan slapen we daar of zij hier. Schoonouders idem. Verder bellen of appen we een paar keer per maand. Band is heel goed, maar heb geen behoefte om ze elke dag te spreken, die tijd is sinds mijn 17e wel voorbij. Broer zie ik een paar keer per jaar, zus twee keer per jaar. Niet omdat de band slecht is, eigenlijk heel goed, maar mijn broertje is aan het promoveren en heel erg druk en mijn zus woont in een ander continent. Grootouders heb ik geen en ooms/tantes zie ik zo'n 1-2 keer per jaar. Op een oom, tante en hun kinderen na heb ik daar ook geen behoefte aan.
Ik ben verhuisd naar Duitsland. Mijn ouders bel ik 1 tot 2 keer per week en zie hen ongeveer om de 2 à 3 weken. Met mijn schoonouders bellen we ook 1 keer per week en zien hen ook ongeveer alle 2 weken. Mijn man is enig kind en ik heb nog een 12 jaar oudere broer. Contact met hem is nogal afhankelijk hoe druk het ieder van ons heeft. Soms is dit 3 keer per week, dan 3 weken niks en dan weer een keertje en de week nadien weer... Maar we weten wat we aan elkaar hebben, ookal bellen we eens niet, en dat is het belangrijkste! Grootouders bestaan niet meer. Mijn mijn nichtjes wel goed contact eigenlijk.
Ik ben heb helemaal niks met mijn familie (mijn Nederlandse familie.) ik ben een halfbloedje Mijn familie in Bosnië en Servië zijn me alles. Mijn Nederlandse tante heeft me uitgemaakt voor alles en nog wat. Dan ben ik er klaar mee hoef ik ook geen excuus meer of wat. Ik heb goed contact met me vader moeder en 1 zus en broer. Mijn schoonfamilie is ook top
Mijn vader leeft helaas niet meer, mijn moeder zie ik bijna elke week, bellen en appen zeer regelmatig. Mijn schoonouders wonen 20 huzien verderop, die zien we een aantal keren per week. Ook een prima band, al moet ik wel war afstand bewaren, anders irriteer ik me wel wat aan mijn sm .. Met mijn zus een hele goede band, die spreek ik ook meerdere keren per week en zien elkaar elke maand (woont wat verder weg). Mijn schoonzusje en zwager spreek ik niet zo vaak als ik zou willen, maar dat komt vooral omdat ze het erg druk hebben met zichzelf. Mijn zwager zien we ook niet superveel, vooral op de verplichte dagen. Verder hebben we wel Whattsapp groepen, dat gaat altijd wel door
Mijn moeder spreek ik 1 keer in de 2 weken en soms meer. Zien is niet veel omdat we op 1 1/2 uur rijden van elkaar wonen.familie alleen op de verjaardag van mijn moeder.heb geen vader meer en mijn schoonouders zien we regelmatig.