Regelmatig lees ik in tijdschriften dat vrouwen een band opbouwen met hun vk en vice versa. Ik vraag me dus echt af hoe ze dat doen als je elkaar eens in de paar weken een minuut of 10 ziet. Bovendien heb ik 2 vk's en zie dus niet elke keer dezelfde. Vind ze alletwee heel aardig maar kan echt niet spreken van een band. Hoe zit dat met jullie?
nee waar ik zit hebben ze er 3 en ik heb daar al 2 van gehad... ik krijg elke keer een andere... en als je ze ziet dan maar iets van 10 min... ik denk dat het anders is als je 1 vaste hebt en je nadert het einde dat het dan mischien wel komt! maar voor mij hoeft het ook niet
ik heb ook geen band hoor, ik heb er 4 soms 5 haha.. en als ik mazzel heb, zie ik ze allemaal een keer. Ze was ook een beetje verontwaardigd dat ik in het ZKH wilde bevallen, want dat mochten ze niet zelf begeleiden. Ik haalde toen mijn schouders op en zei, tsja.. ik heb nu toch ook steeds een ander.
vanaf 30 weken ga je ook om de week naar de vk (ik tenminste) ik heb er 2 en zie ze om en om, en ik denk zeker dat je een vertrouwensband kan opbouwen, ik heb nu al het gevoel bij hun durf ik te gaan bevallen bij hun voel ik me veilig. Je moet er denk ik ook wel voor open staan. Er was bij de eerste keer al een soort klik van hier zit ik goed.
Ja je moet er ook open voor staan... En het ligt ook aan de persoon zelf... Ik had 2 VK's en met 1 had ik zo'n goede band... Zij kreeg zelf tranen in haar ogen toen ik een depressie kreeg na de bevalling... Ze is wel 4 x extra langs gekomen. Zo lief.
Het ligt er denk ik ook aan hoeveel VK's je hebt. De praktijk waar ik heen ga heeft er 4 en ik krijg ze allemaal minstens 2x. Dus echt een band opbouwen gaat niet lukken denk ik...
Ik heb zelf 2 vk's en er is wel een band, maar komt ook doordat ik ze afgelopen maand regelmatig heb gezien ivm bloedingen die ik heb gehad. Toen zijn ze ook een paar keer bij ons thuis geweest om te kijken hoe het ging
Hoi Eve, ik kan me wel voorstellen dat dat moeilijk is. Zelf kende ik mijn beide VK's al voor ik ze in professioneel opzicht nodig had. Wel is het voor mij een overweging geweest om voor hun te kiezen al is hun praktijk wat verder weg (nog wel dicht genoeg bij). Ik heb dus met mijn beide VK's wel een band, maar die was er al voor de zwangerschapsbegeleiding. Karin