wat halen jullie in huis voor de kraamvisite?

Discussion in 'Na de bevalling' started by salsera78, Nov 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. salsera78

salsera78 Actief lid

Dec 23, 2007
    377
    0
    0
    Ik vroeg me af wat jullie allemaal in huis halen voor de kraamvisite. Alleen beschuit met muisjes lijkt me zo kaal, maar het lijkt me ook weer niet de bedoeling dat het elke dag een groot feest is bij mij thuis. Iemand leuke tips?

2. moontje79

moontje79 Lid

Jun 13, 2007
    40
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Gelderland
    Bij ons is het gewoon beschuit met muisjes en voor de rest niets bijzonders, geen chips ofzo, anders is het mij allemaal te duur allemaal en de visite blijft dan zeker langer zitten. Het is een kraamvisite, geen verjaardag!

3. salsera78

salsera78 Actief lid

Dec 23, 2007
    377
    0
    0
    ja daar dacht ik dus ook al aan. het hoeft niet elke dag op een feestje te lijken idd. en ik was ook al aan het berekenen dat het erg veel kost als je wekenlang van alles in huis blijft halen. Misschien wil ik alles gewoon te perfect en moet ik me minder druk maken. :)

4. moontje79

moontje79 Lid

Jun 13, 2007
    40
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Gelderland
    Dat dacht ik eerst ook, maar mijn vriend zei dat ik me nergens druk om moest maken en dat het maar kraamvisite was. Ze komen voor de kleine en niet om hun buiken vol te eten!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij hadden wel redelijk veel frisdrank ingeslagen, zodat vriendlief niet daar mee voor hoefde te winkelen. En wat nootjes, kleine koekjes etc. Gewoon op voorraad.

Het meeste kraambezoek blijft ook niet zo lang (als het goed is). Dan is het kopje koffie met beschuit, nog een kopje koffie. En 1 of 2 drankjes... Dan kun je nog iets kleine op tafel zetten.

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    koffie en beschuit met muisjes

7. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    bij ons kregen ze roze koeken met slagroom en muisjes en natuurlijk iets te drinken. Echt geen chips of andere dingen. Het is kraambezoek hoor, op haar 1ste verjaardag dan is het tijd voor chips :D

8. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    wij hebben ook alleen beschuit met muisjes en drinken.....

9. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

Dec 18, 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    wij hadden ook gewoon beschuit met muisjes en koffie/thee of fris.
    Als hij 1 word is het tijd voor groot feest :)

10. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb er niet eens bij nagedacht dat ik iets anders in huis kon halen dan de gebruikelijke beschuit met muisjes en koffie/thee/fris. We hebben het dus ook niet gehaald en zeker niet gemist.

(De enige uitzondering was voor mijn oom, tante en oma die kregen chocoladebollen erbij omdat hij op z'n 50e verjaardag zelf langskwam.)

11. augustus

augustus Niet meer actief

wij hadden vaak roze tompouchen (ik schrijf het fout oeps)

12. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Idd beschuit met muisjes en koffie/thee/fris.

Wij hebben ook van te voren veel beschuit, muisjes koffie en frisdrank ingeslagen zodat we daar niet onverwacht (en vaak ongelegen!) extra voor naar de supermarkt hoefden.

Pim

13. SeRa24

SeRa24 Actief lid

Oct 10, 2008
    248
    0
    0
    bij ons alleen beschuit met muisjes en een kop koffie of thee, de meesten bleven ook hooguit een uurtje, het is een kraamweek en alles is dan al vermoeiend genoeg, lekker aan jezelf en aan je gezin denken en de rest komt wel

14. salsera78

salsera78 Actief lid

Dec 23, 2007
    377
    0
    0
    jullie hebben allemaal gelijk hoor. Ik ga zo meteen gewoon wat extra fris en koffie in huis halen. Beschuit, muisjes en thee heb ik voorlopig al genoeg op voorraad.

bedankt!

15. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    idd hier net zo. Na een paar weken besefte ik ook wel dat het toch wel vrij goedkoop was hihi (en dan goedkoop in positieve zin van het woord) . En (bijna) iedereen vind beschuit met muisjes eigenlijk best wel erg lekker :) Dus het is nog goed ook ;) . M'n ouders en schoonfamilie die wat vaker kwamen bleven het ook lekker vinden. Die hebben de eerste 4 weken ofzo telkens beschuit met muisjes gegeten als ze op bezoek kwamen :)

16. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik heb ook 12 doosjes met 4 tompouchen gekocht zijn uit de diepvries.
    maar de kleine komt de 10e en 17 nov ben ik jarig aangezien ik pas voor t weekend naar huis mag ivbm keizersnee vond ik die tompouchen wel een leuk idee.
    en niet overal muisjes op mijn vloer :evil:

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hier ook alleen beschuit met muisjes.. verder gewoon koffie,thee en sap.
    Vond die geboortechocolaatjes wel lekker maar geloof dat als ik die gehaald had ik ze allemaal zelf opgegeten had :)

18. valhalla

valhalla Niet meer actief

Koffie, water of bier en met veel geluk een wijntje of wat fris konden ze krijgen, ging echt niet lopen leuren met dingen die ik anders nooit haal hoor. Had wel speciaal een paar pakken koekjes gekocht.

Als mensen wilden blijven weten, haalden we (-> ze) lekker friet.

Zou zeggen maak het je zelf lekker makkelijk, het is je vergeven hoor :D

19. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wij hadden beschuit met muisjes en koffie/thee fris. Chips eten lijkt me niet nodig op kraamschudden ;) ..

Meestal blijft het bezoek maar een uurtje :) of niet ;)

20. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik had een kraamfeest hier thuis.

Beschuit met muisjes had ik een dag van tevoren gesmeerd en goed afgedekt. Toen de volgende dag in een rieten mand met roze stof eromheen gedaan, gestapeld als een piramide :D En dan allemaal roze snoepjes en van die hartjessnoepjes eroverheen gestrooid.
    Verder roze mini tampoesjes; spekkies voor de kleintjes, Europshopper M&M's , koffie, thee, wijn, bier, fris, limo en een grote bak salade gemaakt door mijn schoonmoeder. Ging prima zo ! Lekker volgens het principe selfservice.

Share This Page