Wat is jullie geheim?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kletskoek, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Vanmorgen was het weer zo'n ochtend: rennen, haasten en toch te laat komen. Iedereen kent het wel, althans daar ging ik altijd van uit. Tot vanmorgen, ik bracht de oudste, in mijn niet matchende outfit die ik vanmorgen snel heb aangetrokken, naar de peuterspeelzaal. Waar ik toen nog blij was dat ik überhaupt iets aan had, voelde ik mij ineens een slons, ronduit een slons! Met mijn snel gekamd haar en een zoon met een melksnor onder zijn neus nog. Waarom zien die andere moeders er zo goed uit op de vroege ochtend? Waarom lijkt het alsof hun nooit haast hebben met hun wél goed gekamd haar, mooie kleding aan en perfect zittend make-up. Wat is jullie geheim? Wat doe ik verkeerd? Of wat zie ik over het hoofd? Vertel het me!

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Heel vroeg opstaan ;) Op werkdagen sta ik rond half 6 6 uur op en gemiddeld gaan we rond kwart voor 8 de deur uit.

3. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk ook vroeg op staan, maar dat is best moeilijk als je zo lekker ligt haha. Het zal mij vast ook wel gaan gebeuren.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahaha iedereen heeft wel eens zo'n dag ;) Ik sta in elk geval altijd heeeel vroeg op: 5.30-6.00 uur. Dan slapen de kleinsten nog en heb ik tijd om me aan te kleden en wat in het huishouden te doen.

Ik leg 's avonds alle kleding klaar, ook van mezelf, dan weet ik zeker dat het gematched is ;) Verder douche ik ook altijd 's avonds, dat scheelt 's morgens vaak ook werk. Makeup doe ik in hooguit 2 minuten, mijn haar in een staart, clip erin en ik zie er keurig uit.

Maar dan nog hoor: feit blijft dat je kind niet wil meewerken, de borden uit de kast vallen en de kat ineens begint over te geven en je nog in tijdnood komt. En dat heeft iedere moeder, ook die op het schoolplein er zo netjes uitzien.

5. annamam

annamam Lid

30 jun 2009
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha, moest wel even lachen om je verhaal.

wij hebben kinderen die heel vroeg wakker worden. meestal wel rond 6 uur.
    dan zijn wij dus ook op en hebben ruim de tijd om ons klaar te maken.

dus misschien wat eerder opstaan?

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik sta op tijd op...en ik heb een schema wanneer ik wat doe. ( eerst zelf wassen...aankleden, dan dochter wakker maken...dan zoon wakker en er uit...zoon aankleden....daarna dochter uit bed en die kleed zichzelf aan en ik sta erbij de hele tijd te roepen dat ze op moet schieten :D....dan allebei zitten op bed en tandenpoetsen, haren doe ik dan als zij zelf de tanden poetsen...naar beneden en eten... )

Maar...ik maak me echt niet op in de ochtend om de kinderen naar school te brengen. Ik werk niet dus ik ga me echt niet opmaken. Gewoon mijn haar in een staart en mijn kleren aan.

Kinderen zitten om 7.45 aan tafel en kunnen gelijk eten. Dan voordat ze van tafel gaan was ik hun gezicht en handen.
    Mijn dochter mag vanaf 8 jaar in de ochtend douchen als ze dat wil. Nu gaat dat nog te langzaam.

7. sjak

sjak Niet meer actief

Wat mamabri zegt.... Voorbereiden, 's avonds douchen, kleding klaarleggen ed, je kunt evt zelfs 's avonds je brood al smeren.
    Ik ben ook geen vroege vogel, maar als ik er vroeg uit moet heb ik overal al over nagedacht en klaargelegd. Haha.

8. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Herkenbaar! Eerder opstaan dan eigenlijk nodig is en kleren de avond ervoor klaar leggen. En tijdens het ontbijt niet denken dat je vroeg bent, want dan gaat het tempo omlaag en moet je alsnog haasten... Het lukt me gedouched en opgemaakt bij de peuterspeelzaal aan te komen, maar het gaat niet vanzelf.

En dan moet het volgend jaar vijf dagen in de week en nog een paar minuten eerder de deur uit...

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik sta echt niet zo vroeg op, maar zie er altijd wel netjes uit.. mooie kleding aan en goed in de make-up :p
    Ik snap oprecht niet dat moeders zeggen daar geen tijd voor te hebben. Zoveel tijd kost het toch niet? Terwijl mijn zoon een boterham eet kleed ik me aan en doe mijn makeup. Douchen doe ik 's avonds of ik sta 's ochtends een kwartiertje eerder op en douche dan.

10. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik moet hier wel een beetje om lachen en schaam me stiekem rot.
    mijn kleine gaat pas in november naar de peuterspeelzaal alleen wij zijn zo'n hel in optijd komen al staan we 3 uur voordat we weg moeten op ik kom 9 van de 10 keer te laat.
    dan werkt de kleine niet mee
    dan moet vriendlief weer eens op het laatste moment zijn grootste boodschap doen
    dan werken de dieren niet mee
    dan moet ik weer 100 keer naar boven lopen omdat ik weer iets vergeten ben (mijn hoofd is sinds dat ik begonnen ben aan iui een grote gaten kaas).
    dat word nog wat ik ben iemand die een hekel heeft aan te laat komen maar op een of andere manier kan ik het ook nooit voorkomen.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Maar jij hebt 1 kindje toch? Dat scheelt ook natuurlijk. Ik heb 3 kinderen, al hoef ik de oudste alleen maar aan te sturen. Als je er 3 hebt red je het echt niet om een uur voor je weg moet op te staan.

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb een routine met mijn haar en makeup die maar 15 minuten in beslag neemt en die ik ook al soms voor het slapen start..
    Dus daardoor kan ik als ik het inplan er heel goed en verzorgt uitzien smorgens vroeg. Veel mensen denken dat ik er uren aan heb besteed wat helemaal nietzo is.
    Ik doe soms bijvoorbeeld krullers in mijn haar voor ik ga slapen en haal ze er smorgens uit, dan hoef ik alleen wat haarspray te gebruiken. Het lijkt net alsof ik uren mijn haar heb zitten doen. :) En makeup heb ik echt binnen 15 minuten erop gezet.

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja dat is zeker een groot verschil! Maar ik bedoel meer dat leuke kleding en beetje makeup echt geen uren hoeft te duren.. Ik kan in 10 minuutjes klaar zijn hoor. En dat moet met meerdere kinderen ook nog wel lukken toch?

14. Chaii

Chaii Niet meer actief

Het is soms wel ingewikkeld als 1 baby ligt te gillen alsof ze doodgaat en de ander loopt te roepen 'mama TILLE!!!!'... ;)

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

nou 10 min red ik niet, 15 dan ;) Maar ik ben dan ook al wat ouder, dus moet iets meer mijn best doen om er fris en fruitig bij te lopen hahahaha :D

16. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Hier nog zo één die vaak te laat is. Moet wel zeggen dat het verkeer bij mij de grootste boosdoener is (zowat dagelijks) en daar heb ik helaas geen invloed op, ik kan moeilijk Kleine Meneer alleen voor de deur zetten als de voorschoolse opvang nog niet open is, dus eerder vertrekken om het voor te zijn is ook geen optie. Tegenwoordig ben ik dagelijks 4,5 à 5 u. heen en weer naar 't werk (en dat voor maar 50 km.).

17. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik sta het liefst zo laat mogelijk op 7.45 ben echt geen ochtendmens en mijn kids slapen ook zo laat uit.

Ik leg de kleding savonds neer en douche savonds ook.

schema

7.45 opstaan kinderen wakker maken
    zelf aankleden
    zoon helpen met aankleden dochter kan dit zelf.
    naar de wc en naar beneden
    7.55 geef ik ze een broodje en drinken bij de tv
    en ga ik zelf naar de wc
    8.05 fruit en drinken klaar maken voor naar school
    haren kammen en staartjes maken
    8.20 op de fiets naar school

niet te veel poespas voor mij vroeg in de ochtend

18. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ja ook hier vroeg opstaan! Anders ben ik ook verslonst hahaha

19. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik sta op tijd op. En plan het dan ruim(er) dat ik nog ruimte heb zou het allemaal niet zo soepel lopen in de ochtend. Neemt niet weg dat ik ook het gevoel heb me te moeten haasten. Maar ik sta altijd netjes gewassen, gekamd en aangekleed op psz/kdv evenals mijn dochter haha

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

jij/jullie zijn vlot, knap hoor :) dat red ik niet, maar mijn kleintjes zijn nog echt klein die kleden zichzelf nog niet aan en de jongste moet ik nog eten geven.

Deel Deze Pagina