band met schoonmoeder word minder

Discussie in 'De lounge' gestart door fightforlove, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik denk dat jullie een beetje hetzelfde zijn en dat dat botst. en niet dat ik nu zeg dat jouw reactie net zo krom is. maar de dingen ook graag op jouw manier gebeuren waarin je misschien iets minder rekening houd met je sm. ook de manier waarop je het brengt.

je sm gaf aan dat het kon in het restaurant en jij vertrouwt haar niet. idd neem wat speelgoed mee (wij hadden zelf altijd zo'n stoeltje in de auto die je op een gewone stoel kon zetten. kind vast kleurtjes en boekje of kinderwagen en klaar)
    verder het verzetten tja is eht een goede reden prima! daar zou ik me dan niet druk om maken. jammer van de reactie van je sm. maar ik vraag me dan af hoe heb je het gebracht.

en die sauna.. tja of pech.. of anderzijds als je dat altijd al wist dat dat zo belangrijk was waarom dan niet gelijk op zaterdag doen. niet dat ik vind dat je alles moet aanpassen aan je sm. maar als ik iets organiseer en het is belangrijk voor me dat iemand er bij is die op zondag altijd iets anders doet zou ik het op een andere dag doen. die ons beide past. (als dit mogelijk is)

maar ik denk dat het vooral komt in de manier waarop jullie met elkaar communiceren. de puntjes zijn echt maar mini dingen waar geen grote ruzies over gemaakt zouden moeten worden. maar dat gebeurt vaak toch door de manier waarop het gedaan wordt.

maar daar was ik niet bij dus kan ik zo niet aangeven. maar misschien zou je daar eens naar kunnen kijken. nu sta je op je achterste poten maar je zou ook je ding kunnen doen en daarbij aangeven dat je begrip hebt voor je sm dat het voor haar een lastig pakket is. soms is begrip genoeg.

2. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Ik heb er gisterenavond met mijn man een gesprek er over gehad en er is gewoon niets aan te doen. Hij is het met mij eens maar laat maar alles over zich heen komen want er tegen in gaan gaat niet. Haar man staat op nummer 1 en alles moet zoals hij het wil en ze zal dus alles doen om haar man te plezieren ook al moet ze ons kwetsen of pijn doen of het ergste liegen. En mijn man geeft ook toe dat ze vaak liegt om haar zin te krijgen.
    Ze stond hier dus gewoon toen binnen een scene te maken toen ik haar aan de telefoon zei dat ik haar later terug zou bellen en ze wist dat ik visite had. Ze houd alleen maar rekening met haar zelf als ze haar zin wil krijgen en daar gebruikt ze alles bij zelfs haar geloof.

Ik heb spijt dat ik dit topic heb geopend uit mijn boosheid omdat ik sowieso niet alles heb uitgelegd in mijn openingspost en er dus nog veel meer speelt.

En ze zitten echt van sochtends tot savonds in de sauna met vrienden. Maar ik heb het losgelaten. Ik vier het niet op zondag om haar te pesten, ik heb niet het logeren maar 1 keer verzet naar een dagje later om haar te pesten maar omdat er iets tussen kwam in het belang van mijn kinderen.

Mijn man zei ook dat het inderdaad moeilijk is om met ze om te gaan dat komt ook door de stiefvader. Is een hele moeilijke man om mee om te gaan. Hij gaat er niet meer tegen in. Ik ook niet. En ik moet het maar accepteren hoe moeilijk dat het ook af en toe is.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het lastige is dat er altijd twee kanten zitten aan een verhaal. Nu horen we jouw kant, niet eens compleet maar niet dat van schoonouders en dat is lastig.

Je schrijft dat je in het belang van je kinderen het logeren verzet hebt, maar dat maakt me erg nieuwsgierig naar de reden.

Ik denk dat jullie echt eens moeten proberen te praten met elkaar. Jij beleefd het zo en zij heeft ook haar eigen gevoel erbij. Duidelijk is dat jullie je daar niet prettig bij voelen. Jullie zijn volwassen dus een keer goed praten, rustig zonder verwijten moet toch mogelijk zijn?!

En ik blijf er bij dat je ook kritisch naar jezelf moet kijken. Doe je iets, vraag je dan af hoe je het zelf zou vinden als zo iets bij jou gebeurd. Als je op deze manier naar jezelf leert kijken, zal dat zeker een deel oplossen.

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.978
    113
    Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina