Uitkleden; draaien, protesteren, tijd rekken, gemopper Tanden poetsen; mond stijf op elkaar, weglopen, gemopper Maar... hoera de kookwekker werkt fantastisch! We moeten nog 3 dingen doen, pyjama aan, tanden poetsen en voorlezen. Als de kookwekker gaat dan gaat mama weer naar beneden. 1e keer alsnog draaien. Ik zei 'ik vind het goed hoor, als je je pyjama niet aan wil dan slaap je maar in je spijkerbroek. Als de wekker gaat gaat mama naar beneden. Ik kan dan ook niet voorlezen. alles gaat nu in sneltreinvaart, mond wijd open met tanden poetsen en heel gezellig lekker lang voorlezen. Ik blij, zij blij en ook nog eens vroeger in bed. Jippie!
kookwekker werkt ook bij even alleen spelen. Mijn zoon kan niet alleen spelen. Ik werk echter met de normale klok en zeg dan: nu ga je even alleen spelen tot de grote wijzer boven staat (kwartier ofzo meestal) en dan doet hij dit ook! Voor kinderen een goede houvast de kookwekker, wel consequent zijn en blijven
Klokkijken (wekker kan ook) lukt hier vaak vanaf wanneer de tv aan mag. Als het aan R. ligt kijkt hij altijd tv..hahaha Dus bijvoorbeeld om 16.30 uur mag hij aan..dan houdt hij die klok heeeel goed in de gaten
Hier werkt het ook! Iets minder ingewikkeld misschien, meestal juist om naar boven te gaan een goede hulp. Ik zet de wekker, en als die af gaat gaan we naar boven. Weg stress!
Heb je een alarmfunctie op je telefoon? Hier kun je de melodie en het volume van kiezen. En als het geluid te hard is van de kookwekker kun je 'm ook in een washandje stoppen. Dat dempt.
hee, slimme tip! Vanavond dacht ik er weer aan toen ons bedritueel 3 kwartier dreigde te duren!!! Maar hoe weet je kind nou hoeveel tijd het nog heeft? Of weet het dat niet? Kookwekker zie je teruglopen of maak je geen gebruik van dat gegeven?
welnee, dat begrijpt ze nog niet. Ze zit echt niet met haar neus op de kookwekker hoor. Het werkt hier alleen heel goed om dan te zeggen 'wil je je pyjama niet aan? Goed hoor maar als de wekker gaat moet je slapen in je spijkerbroek. Ik kan dan ook niet meer voorlezen'. verder vooral positief blijven 'kom we doen het heel snel dan kan ik lekker lang voorlezen' werkt ook goed.
Mijn zoon dus ook haha, daarom werk ik met de gewone klok. dit valt ze prima uit te leggen en gaat heel goed hier
Hij heeft al een babyzoo wekker maar de wijzers zeggen hem niet zoveel, ik denk dat ik het vanavond ga proberen met mn telefoon en een alarmmuziekje erop na een bepaalde tijd. Hopelijk is hij er ook gevoelig voor, want dat gerek iedere keer is niks!
@Druif. Als 'normaal' het bedritueel 45 min duurt dan zou je de wekker de eerste avond op 35/40 min kunnen zetten. Als hij het dan haalt dan kun je positief belonen wat vervolgens versterkend werkt (zou kunnen werken) voor de volgende keer. Je zou het de avonden erna steeds iets korter kunnen maken totdat je uiteindelijk op de gewenste tijd zit. De kookwekker kan ook goed helpen met meerdere kinderen die bv iets anders willen zien op tv of op computer willen spelen of wat dan ook. Ze krijgen allemaal evenveel tijd!