Onze zoon heeft al een jaar lang opgezette klieren in zijn hals. Zoals velen misschien wel weten is onze zoon vorig jaar nu bijna een jaar geleden weggevallen. Als hij zijn hoofd draaid dan zie je gewoon een bult ik schrok er wel erg van. Zouden jullie hier mee naar de ha gaan? Wij moeten in juli weer op controle.
Mja opgezette klieren betekent meestal dat er ergens een ontsteking zit. E inderdaad.. Daar is je huisarts voor. Gewoon bellen en even laten kijken. Overigens heb ik het ook... En doen ze er bij mij niets aan. Maar ik heb astma dus stelselmatig meer en minder heftige ontstekingen in m'n longen. Daar valt weinig aan te doen.
Mijn zoon heeft dat ook al meer dan een jaar Huisarts zegt dat veel jonge kinderen dat hebben, en vooral als ze bijv het hele jaar verkouden zijn (zoals mijn zoon)
Toevallig vroeg ik dit vandaag aan een kinderarts in het Sophia ziekenhuis (we zijn hier omdat m'n zoontje geopereerd is vandaag). M'n zoontje heeft dat ook en de arts zei dat veel jonge kinderen dat hebben. Zodra de klier groter wordt moet je aan de bel trekken. Zou anders gewoon naar HA gaan.
Mijn dochtertje heeft dat ook. En ze is al maaaanden niet meer ziek maar de klier wordt niet kleiner. Zowel huisart als CB arts zeiden los van mekaar dat het vaker voorkomt en geen reden tot bezorgdheid was.
Ja mijn zoontje heeft ook vrijwel altijd opgezette klieren. Dit komt schijnbaar heel erg vaak voor bij die kleintjes. Maar als je het niet vertrouwt, gewoon naar je huisarts gaan hoor!