Wanneer beginnen met kinderkamer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Friesland90, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesland90

    Friesland90 Fanatiek lid

    21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hallo Dames,

    Ik zag dat er al een keer eerder zo'n onderwerp was geopend. Maar die is nogal off-topic. En daarbij, ik dacht er zijn vast wel meer meiden die deze vraag ook hebben.

    Wij zijn namelijk al druk aan het rond kijken voor meubeltjes. We hebben zelfs de kinderwagen, maxicosi en reiswieg al in huis. (Overgenomen van mijn zus).
    We willen het liefst op tijd beginnen met de kinderkamer, omdat we ook opnieuw willen behangen, en de deur van de inbouwkast willen verven.

    Zijn er meer dames die al zo vroeg beginnen met een kinderkamer? Ik hoor veel om me heen, van familie en vrienden, dat ze het wel erg vroeg vinden en tot 20 weken zouden wachten. Maar ik merk dat ik met dat idee wel wat onrustig wordt. Daarnaast kun je natuurlijk lekker shoppen en kleertjes in de kast hangen als je daar zin in hebt en alles is al af:p

    Wat vinden jullie??
     
  2. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik vind dat je moet doen waar je jezelf goed bij voelt.
    Wij hadden met 24 weken een kamertje gekocht, met 30 weken gingen ze de muren stucen, met 32 weken verven.
    Geen haast, geen stress maar iedereen is anders dus als jij er zin in hebt leef je uit ;)
    Veel plezier!
     
  3. SupernovA

    SupernovA Fanatiek lid

    27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Het kamertje is hier al zo goed als klaar. Ik moet nog gordijntjes maken en de puntjes op de i zetten (decoratie, wat gaatjes boren voor schilderijtjes), maar het grote werk is al gedaan. Volgens mij waren we daar rond de 16/18 weken al mee bezig een het schoot lekker op, dus vandaar al vroeg klaar.

    Ik vond het zelf gewoon heel fijn om de meeste dingen al in huis te hebben en van het kamertje klaar te hebben. De kleine dingen die nu nog te doen zijn, probeer ik een beetje te verdelen. Maar als ik het morgen op mijn heupen krijg dan zou alles eind deze week helemaal klaar zijn :D

    Gewoon doen wat jij wilt en waar jij je goed bij voelt. Mijn familie vond het alleen maar leuk dat we er mee bezig waren (en waren ook benieuwd of het een roze of blauw kamertje zou worden. Het is uiteindelijk groen geworden ;))
     
  4. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Hier wordt hij op dit moment in elkaar gezet, ergens volgende week ga ik hem dan aankleden (moet nog accesoires kopen) dus dan ben ik zo rond de 28/29 weken.
     
  5. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Als jij al zin hebt om er aan te beginnen, lekker beginnen....Er zijn geen regels of wetten voor wanneer je mag beginnen.

    Zolang het kamertje met 7 maanden ongeveer klaar staat is het goed hoor. Kan het kamertje nog even lekker luchten.
     
  6. elmo82

    elmo82 Actief lid

    16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Met de 1e waren wij ook heel vroeg.
    Ik kon niet wachten om al die kleine en leuke spulletjes neer te zetten.
    Nu ben ik zwanger van de 2e en heb nog niets gedaan aan het kamertje.
    Ben nog aan het zoeken naar een mooie commode en zolang die er niet is ga ik nog niets doen aan het kamertje omdat ik niet weet hoe ik het dan moet indelen.
     
  7. Friesland90

    Friesland90 Fanatiek lid

    21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Wat een leuke reacties:)

    Inderdaad, ik sta ook te springen om te beginnen, omdat ik het gewoon verschrikkelijk leuk vind. Daarnaast lijkt het me leuk om vast wat unisex kleertjes te kopen, omdat we als het goed is over 4 weken al weten wat het wordt/is!!!

    Ik bedacht me net trouwens ook, dat we zelfs nog plinten moeten leggen op het kamertje..!! Denk dus dat het helemaal niet verkeerd is als we op tijd beginnen hihi
     
  8. Ros84

    Ros84 Fanatiek lid

    25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    wij begonnen ook al rond 12 weken, na een goede termijnecho, met voorbereidingen voor het kamertje.. wel heel erg op ons gemakje hoor, in de weken erna voor behang en meubeltjes e.d. gaan kijken. is ook gewoon heerlijk om mee bezig te zijn en relaxed, je hebt nog alle tijd :)

    volgens mij wordt er ook wel regelmatig geadviseerd om bijtijds met het kamertje beginnen omdat het goed is om vooraf bepaalde muurbekleding en meubels e.d. te luchten.. hoeft natuurlijk niet zó vroeg, maar dan kom je weer bij het eerste punt ;)

    veel voorpret toegwenst!
     
  9. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Wij zijn rond de 8 weken begonnen met de kamer leeg te halen. Was rommelhok. Daarna paar weken niks gedaan omdat ik in het ziekenhuis lag. Vorige week weer opgepakt en puntjes op de i gezet. Nu is het een kwestie van stucloper leggen, plafond eruit breken, behang eraf halen, nieuw plafond erin, muren structuren en inrichten. Ik zou zelf geen rust hebben als ik hier over 10 weken pas mee kan beginnen.
     
  10. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Lekker aan beginnen als jij daar behoefte aan hebt!
    Wij zijn nu zo goed als klaar met 't kamertje, en idd is het goed om optijd klaar te zijn met het kamertje zodat je nog ff lekker kan luchten ;)..

    Have fun!
     
  11. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Lekker aan beginnen!

    Ik stelde het telkens uit en ja hoor, met 28 weken kreeg ik weeën en was er nog niets gedaan, alleen behang op de muur... ik heb uiteindelijk niets zelf kunnen doen en alles via internet moeten kopen, kan daar nog steeds mee zitten! Bij een 2e ga ik dus lekker vroeg beginnen!!
     
  12. Sjulie

    Sjulie Fanatiek lid

    17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Op de dag van mijn 20 weken echo (ben ik 19.6) krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis.

    Dan gaan we meteen aan de babykamer beginnen. Zou ook wel raar zijn alles te schilderen en de babykamer later te doen.

    Met 25 weken wil ik het kamertje laten bezorgen, de kast hebben we al in de opslag staan. De aankleding etc wil ik in de weken erna gaan doen.

    Met 32 weken moet het klaar zijn ivm de tweeling
     
  13. Friesland90

    Friesland90 Fanatiek lid

    21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik vind toch wel dat redelijk veel pas rond de 20 weken beginnen.. Dat is denk ik ook wel een beetje normaal..

    Maar is het dan niet gek?? Dat ik met 12 weken al wil beginnen???:(
     
  14. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Met een week of 15/16 zijn we begonnen met het voormalig computer/rommelhok leeg te maken. In de weken er na is NooNooman voornamelijk bezig geweest met schilderen.
    De basis (vloer, vliesbehang) was goed, maar alles moest dus wel geschilderd worden. Met z'n vader heeft hij de lelijke verwarmingsbuizen weg gewerkt met een mooie koof.

    Het bedje was een opknappertje en daar is hij in die periode ook mee begonnen, ik denk dat die met 24 weken ongeveer af was, staat er ook al sinds die tijd. Volgensmij was ik 25 weken toen we de commode kochten en er neer zetten, was wel fijn want vanaf toen kon ik tenminste m'n gekochte spulletjes kwijt.
    Heb toen ook voor de leuk het bedje opgemaakt en wat spulletjes neer gezet.

    Inmiddels is alles klaar, misschien nog wat accessoires maar ik wil het niet te vol/druk maken. Ben er vroeg bij, maar het geeft ook wel rust hoor. En ik vind het geweldig om er af en toe even te zijn, dan trek ik de lades van de commode open om te kijken hoeveel leuke kleertjes ik al wel niet heb, en dan snuffel ik even aan een flesje Zwitsal... heerlijk ;)
     
  15. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Tuurlijk is dat niet gek, je bent pas gek als je het niet doet omdat anderen het ook niet doen :p
     
  16. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Waarom niet? Als jij dat wil dan doe je dat toch lekker joh. :) Lekker van genieten dat je nu nog alles kunt, wie weet kan dat late rniet meer. ;)
     
  17. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Zelfde..:D
     
  18. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Had ik ook. Gek, weet ik niet. Het lijkt me heerlijk als het klaar is! Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt en genieten.
     
  19. Sjulie

    Sjulie Fanatiek lid

    17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Ik wilde van het begin af aan ermee aan de gang!
    Maar kan zowiezo niet omdat we de sleutel van het nieuwe huis nog niet hebben en hier kan ik natuurlijk niets hihi.

    Maar ben me wel aan het orrienteren enzo. Vind het heerlijk rond te snuffelen op internet wat er allemaal kan. Zowiezo wilde ik voor de 20 weken niets doen. Dat vind ik te vroeg
     
  20. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    na 20 weken echo vroeg genoeg voor ons gewoon lekker doen wat goed voelt geniet ervan
     

Deel Deze Pagina