banden en spieren na de bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door petrabr, 27 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ben 3 maanden geleden bevallen van een prachtige en superlieve dochter. Het is een korte en hele goede bevalling geweest en het herstel ging ook erg snel.
    Na 10 weken moest ik weer gaan werken en dat bevalt hartstikke goed. Ik werk op een manege met gehandicapten en doe daarbij vaak zwaar werk en tillen, dat gaat eigenlijk ook wel goed.
    Na werktijd rijd ik altijd nog paard en tijdens het paardrijden krijg ik pijn in mijn rug.
    Zou het kunnen dat mijn banden nog te slap zijn na de bevalling? en dat ik het spannen van mijn spieren rustiger moet opbouwen?

Zoals je aan mijn banner kunt zien ben ik 2 jaar achter elkaar zwanger geweest en ik dacht dus dat de boel misschien daarom wat slapjes kan zijn (mijn rug dus)

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Petrabr,

zeker is het zo dat als je snel achter elkaar 2 kindjes hebt gehad, je lichaam meer moeite heeft met weer in oude staat komen. Geeft niet, maar dit wil wel zeggen dat je zoasl jij beschrijft meer last kunt hebben van klachten van je bewegingsapparaat en je banden en je bekkenbodemspieren. Het is nu belangirjk dat je inderdaad rustig aan je kracht weer opbouwt en niet te snel van stapel loopt. Je kunt je bv aansluiten bij een sportschool en daar een opbouwschema volgen of via een fysiotherapeut tips en oefeningen krijgen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina