hormonale klachten

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Isademi, 27 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik heb ALLE symptomen van een zwangerschap MAAR geen positieve test, ik probeer ook helemaal niet zwanger te worden, ik ben bijna 8 maanden geleden bevallen van onze dochter namelijk.
    We gebruiken condooms en in de vruchtbare week hebben we zelfs helemaal geen seks (omdat we dan te bang zijn dat er dan wat met het condoom misgaat ofzo)

Het word alleen maar erger, mijn buik groeit dus ook, ik moet zelfs mijn zwangerschapsoutfits weer aan, omdat ik geen normale broek meer aankan, ik ben ook 5 kilo aangekomen in de afgelopen 6-8 weken terwijl ik niet meer eet, hetzelfde beweeg (misschien zelfs meer door verbouwing haha) kortom ERG RAAR.

Ik heb ook gewoon een normale cyclus (maar goed bij mijn zoontje werd ik ook gewoon normaal ongesteld toen ik zwanger was hoor alleen toen was er wel een positieve test)

Mijn moeder is wel de overgang is gegaan met haar 32e ik ben nu 28 jaar zou het daarmee iets te maken kunnen hebben?

Mijn buik is trouwens wel eens vaker opgezet hoor (last van darmen , door hormonen reageren deze altijd erg sterk maar dat is dan een paar dagen en niet zo dik en het neemt dus af, nu word ie dikker en mensen beginnen te vragen en te kijken dus het is echt duidelijk, voor de rest ook niet dikker geworden (behalve mijn borsten) maar niet benen ofzo..

Ik heb ook al afspraak gemaakt met de huisarts maar wilde weten of je zwanger KAN zijn zonder positieve test? ik maak me nu toch zorgen erom!

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik krijg in elk geval dinsdag nu een echo maar zou je echt zwanger kunnen zijn zonder positieve test, mijn huisarts zei dat dat wel vaker voorkwam hoor zelfs na eerdere zwangerschappen waar wel gewoon goed positief was getest..

Maar ze goed ze gaan dus ook naar andere oorzaken van mijn groeiende buik en hormonale klachten kijken..

Alleen ik dacht eerst niet echt aan een zwangerschap en onze huisarts dus wel dus nu ben ik helemaal onzeker erover... aangezien we niet bepaald zwanger willen raken...

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oja en zou een vleesboom of iets ook dezelfde klachten geven? nog even een navraagje...

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Isademi,

fijn dat je huisarts je zo meedenkt met je. Het eerste wat bij mij in gedachten kwam was inderdaad een hormoonverandering. Dit kan bij iedere vrouw in de vruchtbare periode gebeuren. Ook een eventuele overgang, maar dat is wel echt een uiterste hoor. Een zwangerschap lijkt me niet trouwens, maar je weet nooit, ondanks alle voorzorgsmaatregelen. Een vleesboom zou ook een soort zwangerschapsklachten geven, maar of je er ook zoveel van aankomt weet ik niet.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina