Ik ben stilaan aan het kijken voor een kamer voor mijn dochtertje dat bijna 2 wordt (haar babykamer gaat naar de kleine spruit), maar ik val nogal omver van de prijzen. De meubeltjes die ik het liefste wil: een eenpersoonsbed, een commode en een tweedeurs-kleerkast kosten maar liefst 1.520! En dat is dan in promo ipv 1.895 'T zou wel haar kamer zijn tot ze het huis uitgaat, dus moet toch zeker 16-20 jaar meegaan, maar toch... Hoeveel hebben jullie betaald?
Als je nog even de tijd hebt, zou ik zeker Marktplaats aanraden!! Je kunt helemaal je smaak bepalen en dan gewoon uitgebreid gaan zoeken of jouw smaak en merk er tussen zit. Hebben wij toen ook gedaan met de hele baby-uitzet. We hadden alle meubels (commode, klerenkast, ledikant, bijbehorende wasmand, waskussen en allerlei extra's) voor 130 euro. En van een heel goed merk! (Happy Baby) Steeds even kijken of er weer iets nieuws op staat. Ik had toen binnen een week wat ik wilde, ze hadden het voor twee kindjes gebruikt, maar zag er echt nog super uit!
tja wij wilde massieve meubels, we hebben gewoon afgewacht, er was toen een serie die er uit ging en konden het nieuw bestellen voor 995 euro. Ik heb geen commode meer gedaan, want ik kleedde hem aan op de commode van de jongste of op mijn bed, vond dat niet meer echt nodig. Waar ik wel op gelet heb is de kledingkast, kan er op den duur grote kleren in? is het royaal genoeg?
Wel, 't is daarom dat ik ook een commode wil, want dat is gewoon een ladenkast waar er enorm veel in kan. En uit de kleerkast kan je ook planken halen zodat er later ook nog jurken in kunnen hangen. Ikea wil ik niet, niet omwille van de kwaliteit, maar omdat ik niets naar mijn zin vind. Ik ga denk ik ook eens op zoek gaan naar stockverkopen enzo, maar er is 1 bed waar ik echt verliefd op ben, zo'n bedbank, dat had ik zooooo graag gehad als kind! En dan koop ik liefst de bijpassende commode en kleerkast uiteraard. (En misschien ook al de bureau voor later)
Onze opvolgkamer: Meegroeibed, tafeltje+stoeltjes en massief grenen kledingkast via mp 125 in totaal Nieuw matrasje van ikea er in Resultaat een heel lief mooi kamertje en alles nog in nieuwstaat.
Bed (halfhoogslaper met accessoires, bed kan ook verlaagd worden): 550 euro (inclusief lattenbodem) inbouwkastdeuren incl maken: 800,- Een ouderwets bureautje + verf: 45,- 2 Kastjes van IKEA voor speelgoed: 120,- maar dan komen er nog wel een paar dingen bij: - nieuw dekbed + kussen - dekbedovertrekken (3 x) -behang - nieuwe gordijnen - muurversiering - twee lampen
Babykamer kostte 600 incl matras. Bij baby en tiener superstores. Moet jou kindje er mee doen tot ze het huis uitgaat? Ik weet dat ik het zelf geweldig vond als ik iets nieuws kreeg voor mijn kamer! Hier krijgt ze als ze een jaar of twee is een peuterledikant, als ze weer iets ouder is krijgt ze vast wel een andere kinderkamer. En als ze puber is een tienerkamer. Ik zou dus geen 1500 voor een babykamer uitgeven, maar dingen met de tijd vervangen/veranderden.
Hier een bed voor mn peuter gehaald via mp. Was 80,- kwijt voor een nog mooi bedje. Als de babykamer klaar is gaat de commode daar heen en heb ik voor hem een ruime ladekast waar alles in kan. Er komt nog een hoge kast in zijn kamer te staan waar speelgoed enz. in kan, die hadden we ook nog. Uiteindelijk dus niet veel kosten gehad. Op mp zie je zoveel staan voor bijna niks!
Het is al geen babykamer meer he, ze is bijna 2 Haar muren en gordijnen enzo zullen wel om de paar jaar veranderen, maar de meubeltjes ga ik echt niet zo vaak vervangen. Ze zal nog een bureau krijgen en een leuk zeteltje ofzo, maar dat is het ook
Dan moet je goed kijken of zo'n bed ook nog leuk is als ze een jaar of 16 is. Mijn ouders hebben toendertijd ook een complete nieuwe kamer gekocht met een soort bedbank. Toen ik rond pubertijd kwam vond ik dit bed echt niet meer leuk. Ik zou ook op marktplaats kijken en ls ze wat ouder is,evt en nieuwe complete set. Maar dat is persoonlijk. Als ik zie hoe mijn kleine met de meubeltje om gaat. Speelgoed wat er langs gaat enz. Dat ziet er over 10 jaar echt niet meer uit.
Wij hebben een flexa kamer gekocht. Dat groeit met je kind mee. Wij hebben dit bed. Dat kan ook naar een laag bed helemaal in te stellen. 90-10174 -1 Halfhoogslaper met glijbaan blank | Halfhoge bedden | FLEXA-SHOP (Aktie gratis matras) Dit nachtkastje FLEXA LADEKAST MET 2 LADEN BLANK GELAKT 81-24101-1 | FLEXA KASTEN - nieuw programma! | FLEXA-SHOP (Aktie gratis matras) Deze ladekast FLEXA LADEKAST MET 4 LADEN BLANK GELAKT 81-24306-1 | FLEXA KASTEN - nieuw programma! | FLEXA-SHOP (Aktie gratis matras) En deze kleding kast FLEXA HOGE GARDEROBEKAST 182,5 CM BLANK GELAKT 81-24505-1 | FLEXA KASTEN - nieuw programma! | FLEXA-SHOP (Aktie gratis matras)
Wij gaan, voor de babykamer weliswaar, naar de Ikea en halen meubels uit de Hemnes-serie (grijstinten). Dan zijn we rond de 500-550 euro klaar met het meubilair. Ze hebben daar ook hele leuke kinderkamermeubels! Voor een wat ouder kind zou ik best wel iets meer uit willen geven, want het gaat dan immers wat langer mee. Ik vind het voor een babykamer eigenlijk gewoon zonde om meer dan 600-800 euro uit te geven (aan meubilair) vanwege de korte tijd dat je het gebruikt.....
Mijn dochter is inmiddels bijna 12 jaar. En ze heeft al 4x nieuwe/2e hands meubels gehad. Redenen: 1x gescheiden, een aantal keren verhuist en dan passen haar meubels niet meer, andere behoeftes nu ze ouder wordt en ze krijgt een eigen stijl. Ik zal nooit zoveel geld besteden, zodat ze de rest vd leven de dezelfde kamer zal moeten doen. Immers dat vinden wij toch ook niet leuk.
de babykamer hebben wij voor 200 euro van marktplaats.. Bed, commode en kledingkast. White wash houten meubels
Wij waren 75,- kwijt voor onze meubels. Gewoon op marktplaats. Gordijnen zelf gemaakt, en familiewieg opnieuw gespoten en bekleed. Wij waren totaal 200 euro kwijt. De stof voor de gordijnen waren het duurst. Doe waar jij je fijn bij voelt. Wij zijn zelf nogal draaikonten als het om meubels gaat en weet niet of ik dit weer gebruik voor een evt 2e kindje. Door budget te shoppen kunnen we ook makkelijker weer wat nieuws kopen.
Ledikant, commode en wandplank voor 700 euro ongeveer. Behang en verf 300 euro Matras en bedtextiel ongeveer 350 Gordijnen 100 euro