Banden of bekken...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door LadyKikker, 7 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.241
    1.892
    113
    Vrouw
    Hallo!

Ik wacht op een telefoontje van de fysio, om een afspraak te maken.. Wie weet kan ik tot die tijd wel antwoord vinden hier op het forum ;)

Vind het moeilijk om precies uit te leggen wat ik voel... dus dat ga ik ook niet tot de details beschrijven. Het komt er op neer dat ik twijfel of ik bekkenpijn of bandenpijn heb.
    Ik lees nl dat beiden een beurs gevoel rond het schaambot kunnen geven..
    Zo voel ik dat ook, maar als ik druk op mn venusheuvel, lijkt het meer alsof er een aantal spieren (banden??) dikker en pijnlijk zijn. Het beurse gevoel wordt nu feller en gemener, lijkt meer branderig te worden.

Heel af en toe voel ik ook mn heup en bil.. Las ergens dat dit ook bij beiden kan voorkomen?

Ik ben gaan twijfelen of het bekkenpijn is, omdat ik niet de zogenaamde startpijn heb (pijn komt na enkele stappen), traplopen doet niet zeer, omdraaien in bed doet niet zeer (alleen krijg ik wel snel een harde buik)......

Ik neem aan dat er best wel wat ervaringsdeskundigen wb bekkenklachten/bandenpijn zijn hier..
    Wat voelde jij precies bij bekkenpijn? en klopt het dat bandenpijn hier op kan lijken? Is er iets wat echt typisch hoort bij bekken of bandenpijn?
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen! Wie weet haal ik iets bruikbaars uit :)

Groetjes!

2. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Ik loop bij de cesar therapeut omdat ik wel bekkenpijn heb.
    Niet zo heel heftig maar voordat het erger werd hebben ze me toch maar doorgestuurd. Bij mij trekt de pijn door in mijn rechterbeen en kan ik niet eens op sommige momenten zitten omdat ik dan een soort van heftige kramp heb! Met lopen vol je dan soms ook van die heftige steken. Bandenpijn weet ik niet precies hoe het voelt eerlijk gezegd, wel als je soms een onverwachte beweging maakt dat je dan ineens een steek bij je buik kan krijgen.. verder kan ik helaas geen info geven

3. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.241
    1.892
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie..
    Had eigenlijk wel gedacht dat er meer mensen waren die iets konden vertellen......

Vanmorgen best pijnlijk onderrug/bovenbil gehad en nu veel pijn in rechterbil. Lijkt wel een zenuw die knel zit ofzo!
    Nouja, maandag naar de fysio. Ben benieuwd.

4. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ben je er al uit? Ik heb ook bekkenpijn en bandenpijn, maar het is niet instabiel. Is idd mijn stuitje en mijn beide bilspieren die verkrampen. Als ik dan niet rustig aan doe, krijg ik bandenpijn. Soms harde buiken.

Ik zit thuis (werk in de zorg) en thuis kan ik me redelijk redden zonder pijn. De.deur uit is een uitdaging. Vooral steeds in en uit de auto stappen is héél belastend. Fietsen is dan weer geen enkel probleem.

Ik hoop dat je therapie helpt! Het heeft mij goede handvatten gegeven.

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb wel BI en Ischias... de klachten die je omschrijft klinken als bekkenpijn (nog niet zozeer instabiliteit), maar ik denk dat je het best de afspraak met de bekkentherapeut kan afwachten, die heeft er in praktijk en en jouw specifieke geval meer kijk op.

Pijn omschrijven is altijd een beetje lastig.

6. nikespits

nikespits Actief lid

2 jun 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    Ik heb beide gehad en ik vind dat er wel een groot verschil is tussen bandenpijn en bekkenpijn.
    Bandenpijn voelt bij mij als plaatselijke steken die aan kunnen houden. Platliggen zorgt er dan niet voor dat de pijn verdwijnt.
    Bekkenpijn voelt echter als een (soms heftige) brandende pijn aanvoelt die uitstraalt in mijn geval naar mijn benen. Bij rust verdwijnt de pijn wel gelijk.
    Aangezien jij het ook over een branderig gevoel hebt met uitsraling, lijkt me dit inderdaad eerder bekkenpijn te zijn dan bandenpijn.

7. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.241
    1.892
    113
    Vrouw
    Dank voor de reacties!

Ben inmiddels 2 keer naar de fysiotherapeut geweest en zij vermoedt ook bekkenpijn.. Ook de spieren die aan het bekken vastzitten veroorzaken pijn.
    Heb wat oefeningen gekregen in de hoop dat dit wat helpt.
    Al heb ik wel het gevoel dat het erger wordt.. Ook meer pijn in overgang bil/rug.

Nouja, nog 3 weken werken... hopen dat we t volhouden!

Groetjes!

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    en anders minderen met werken als je te veel pijn hebt aan het eind van de dag.

Bekkenpijn niet onderschatten hoor!

Deel Deze Pagina