extreem last van harde buiken !!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saraah, 9 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    sjonge...

als sinds vanochtend voel ik me niet lekker omdat mn buik zo raar doet..
    dacht eerst " 't zal wel" kwas namelijk nogal druk, opruimen, douchen, aankleden.. afwassen etc..etc.. maar naarmate de dag vorderde bleef het aanhouden... de kleine is ook ongelooflijk druk.. dat het zelfs een beetje pijn doet... maar nu wordt het toch wel heeel erg... ik ben rustig... zit lekker op de bank, en maakte me klaar om naar bed te gaan... lekker easy... maar mn buik lijkt wel van steen.. en ik voel me ook misselijk...
    ik ging in bed liggen, maar daar werd het alleen nog erger... ik slaap al zo slecht de laatste 2 weken...

ik hoop dat het morgen weer een beetje gezakt is, maar ik voel me dr helemaal niet lekker bij....
    zou 't kunnen dat de kleine zich aan het omdraaien is? ze heeft namelijk al die tijd in een stuit gelegen... ik hoooop echt dat dat et is...

naja.. moest het ff van me afschrijven ik hoop dat ik toch nog de slaap kan vatten... dit is echt niet leuk....

sarah

2. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ saraah.. probeer is een lekkere douche te nemen... of ga s avonds lekker zwemmen. Je zult zien je knapt er echt van op.... en slapen doe je als een roos..

3. Niet meer actief

He bah meid dat je je zo voelt niks aan. sterkte ermee. Anders even de vk bellen morgen als het aanhoudt

4. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja ik weet het... van zwemmen wordt je rozig... maar het zwembad hier is onzinnig.. en ik voel me niet helemaal op mn gemak met mn aangekomen kilo's...
    :oops: dom he..!!

maar ja... ik weet echt niet waar het opeens vandaan komt.. had er naturlijk wel vaker last van, maar nooit zoals dit voelt.. als ik idd morgen nog zo'n buik heb... dan ga ik de VK bellen..

oh en van dat douchen.. dat maakte het vanmorgen alleen erger... maja... ik wilde me sowieso ff opfrissen dus ik ga wel ff kijken... want mn buik voelt nu in iedergeval nog als steen !

bedankt in iedergeval.. :)
    gr. sarah

5. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    @ saraah... dat van die extra kilootjes... lekker boeien.
    Komop meis... je bent zwanger, nu mogen er wat extra kilootjes aan.
    Ik trek regelmatig lekker mijn baantjes in het zwembad.
    Als ik 'savonds niet meer van ellende weet hoe ik moet zitten, me verveel en het warm heb..

Ik probeer vrienden en familie mee te slepen, omdat alleen maar alleen is. En het grappige is... dat die dan zeggen: Nee ik ben te dik...daar begin ik niet aan. Terwijl ik een mega buik heb... en ruim 20 kilo zwaarder ben.
    Wie is er nou dik ?

6. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    he sarah,

zou ook kunnen inderdaad dat je kleine meid nu is omgedraaid! dat kan ook zo hard aanvoelen....
    Hoe voel je je vandaag?? is het alweer weggetrokken>? hoop het voor je want zo`n harde buik is echt niet fijn!

x

7. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    heey...

mn buik is nog wel hard, maar voel me niet meer klote... dus ik kijk het de ochtend nog ff aan... want voor mn gevoel gaat het gewoon goed, slapen ging wel wat minder ;)... maar denk dat het wel wegtrekt.. in iedergeval bedankt voor jullie reacties...

sarah

8. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Houdt het a.j.b in de gaten. Kijk eens of die harde buiken regelmatig komen.
    Of liever gezegd: bel toch voor de zekerheid de vk.

E dat zeg ik niet om je bang te maken, maar bij mij is het hele gedonder op dezelfde manier begonnen. Dag harde buiken die behoorlijk pijn deden en daarna steeds maar weer harde buiken, maar niet pijnlijk.
    Bij mij bleken het weeën te zijn en moest er in alle haast geremd worden.

Nou wil ik niet zeggen dat het bij jou zo is. Groot kans zelfs dat het helemaal niet zo is. Ze zeggen namelijk vaak dat als harde buiken niet pijnlijk zijn er niks aan de hand is.
    Maar beter safe then sorry toch?

9. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb afgelopen weekend 2 dagen in het ZH gelegen met harde buiken, wat later weeenactiviteit bleek te zijn.
    Beter een controle teveel dan een controle te weinig!!
    Liefs

10. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hey nou... heb dus gebeld...

ze zij dat ik me geen zrogen moest maken.. en da thet waarschijnlijk voorween zijn... nu al?
    zei ik nog.. is dat niet vroeg?

nee hoor.. komt vaker voor.. dus het zal wel...

maar gat nu wel weer beter .. nmog wel hard... maar niet meer pijnlijk...

gr. sarah

11. anja

anja Actief lid

10 okt 2005
    104
    0
    0
    hallo saraah,

ik heb ook veel last van harde buiken sinds 2 weken. Ik heb er zo gemiddeld 20 tot 30 per dag. Ik heb er vooral 's avonds last van. De minste vulling van mijn blaas lokt al een harde buik uit. Ook als ik recht kom uit mijn zetel. Mijn gyn. heeft mij gerust gesteld. Zolang dat ze niet pijnlijk zijn kan het geen kwaad. Ze heeft me wel gezegd dat ik het wat kalmer aan moet doen!!!! Maar dat weten we eigenlijk allemaal héé!! Zelf als ik de hele dag niets doe heb ik even veel harde buiken. Ik ben toch altijd blij als er een weekje bij is!!!

12. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Nou ja, in mijn geval was dat dus niet zo!
    Ik vind het dan ook zo jammer dat vrouwen toch weggewuift worden met dit verhaal.

Had ik naar deze verhalen geluistert, dan hadden we een groot kans gehad dat ons zoontje veels te vroeg was geboren (en het misschien niet eens had overleeft).
    Ik heb geluk gehad dat mijn VK mij heel serieus heeft genomen en heeft getoucheerd, waaruit bleek dat ik 3 cm ontsluiting had. De gyn wou het eerst ook niet geloven, want volgens hem konden pijnloze hgarde buiken geen kwaad. :evil:

Sarah, mijn tip zou dan ook zijn: hou het vreselijk goed in de gaten. Heb er er veel, sta er dan wel op dat de VK even komt controleren of zo.
    Laat je desnoods nog even checken op een blaasontsteking, want dat kan ook vroegtijdige weeën veroorzaken.
    Echt niet om je paniek aan te jagen, maar is er wel wat, kun je jezelf wel voor je kop slaan (toch?)

13. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    kzal morgen dan nog maar es bellen, want het begon gister ochtend... en die middag daarvoor had ik een innimini beetje bloedverlies.. vond het niet noemenswaardig, maar ja.. nu vind ik het toch een beetje vervelend worden...

misschien zien ze dan de ernst er toch van in?...maar aan de andere kant is er misschien geen reet aan de hand...

jullie horen het nog...

14. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Liever een keer te veel gebeld als te weinig toch?
    En daarnaast dit is hun werk.

Ik zou er op staan dat ze toch even gaan controleren, maar dat komt echt door mijn eigen ervaring.

15. Niet meer actief

ze zeggen altijd heb je vragen of denk je dat er iets is, altijd bellen,
    dat zeggen ze tegen mij tenminste

Deel Deze Pagina