Ovulatietesten

Discussion in 'Zwanger worden' started by Meriam22, Apr 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

Feb 5, 2008
    790
    0
    0
    Hey Hey,

Ik ben eind december gestopt met de pil. en toen netjes ongesteld geworden zie mijn banner. maar dacht laat ik toch eens ovulatietesten proberen. dus ik dacht ik test gelijk en toen kwam er een licht streepje naar boven. volgens mijn cyclus zit ik rond op mijn meest vruchbare dag maar op de ovulatietest verschijnt een licht streepje weet iemand wat dit betekent? heb namelijk gisteren geklust en ben vandaag al een hele dag misselijk. en weet eigenlijk niet of ik nu te laat of te vroeg ben volgens die test.

groetjes

Meriam

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Het heeft niet zoveel zin zo één test te doen. Bedoeling is dat je zo'n 18 dagen voor het eind van je cyclus (bij jou dus rond dag 12) begint met testen. 1 a 2 dagen voor je eisprong heb je dan als het goed is een positieve ovulatietest.

Een licht 2e streepje kan je altijd krijgen, dat zegt eigenlijk helemaal niks. Je kan komende dagen nog doortesten, heel goed mogelijk dat je eisprong nog moet komen (is niet altijd 14 dagen voor je NOD, maar 10-18 dagen ervoor, wisselt p.p.) Succes!

3. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Er zijn hier echt al een hele hoop topics over. FF zoeken en je kunt er een hoop info uit halen. Sommige meiden hebben ook hun testen in hun album geplaatst. Ik heb altijd een 2de streepje. Pas als die donkerder is als de controlestreep is je test positief. En misselijk zijn na je eisprong is geen teken dat je zwanger bent. Dat lijkt me echt veel te vroeg!

4. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    1,648
    0
    0
    hey meis

gewoon even doortesten
    kijk maar in mn album
    pas op dag 18 had ik een positieve test
    en mn cycli is ook 28 dagen
    suc-6 ermee

5. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

Feb 5, 2008
    790
    0
    0
    hey ,

ik snap geen hout van die testen ik dacht ik test vandaag dan gewoon opnieuw en deze is nu hartstikke negatief. ik weet het ook niet hoor.

gr.

6. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Je moet die testen iedere dag op het zelfde tijdstip doen. Daarvoor is het verstandig een paar uur niet te veel te drinken, en niet te plassen. Dan krijg je het beste resultaat. Bij mij is dat altijd begin van de avond. Als je nu een geheel negatieve test hebt, dan heb je je ei mogelijk toch al een paar dagen geleden gehad. De test geeft trouwens aan dat er een ei komt, dus de dag zelf en de dag er na klussen zou het beste resultaat moeten geven :). Ik zou volgende maand toch iets eerder beginnen met testen (als het dan nog nodig is natuurlijk).

Share This Page