Maagzuur wordt zo erg, pijnlijk gewoon..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bagheera, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

Ik heb verder gelukkig een fijne zwangerschap gehad! Maar al sinds week 18 elke dag last van maagzuur. Het is nu zo erg geworden dat ik amper kan liggen ik slaap bijna zittend.

Ik wordt al wakker met maagzuur en ga er ook weer mee naar bed. :x Het is nu ook pijnlijk geworden. Vooral de slokdarm ontneemt me soms de adem. Alle tips en middeltjes van verlos en ha helpen niet meer. De scherpte wordt er ook niet meer vanaf gehaald.. In de avond hang ik altijd boven de wc want moet er gewoon van overgeven.

Pff laatste 6 weken kunnen er ook nog wel bij probeer ik maar te denken! Maar leuk is anders hoor als je al maagzuur krijgt van een glas water! Kleine is ook al ingedaald dus daar valt ook geen winst meer te behalen

Nog meer vrouwen die er zn last van hebben?

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Al tabletjes omeprazol geprobeerd, dagelijks 20 mg werkt voor mij prima.

3. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Wat verschrikkelijk. Ik heb er een klein beetje last van en ik eet al rennies. Vind het zo erg maagzuur.

Kan de doctor niets vr. Je doen ?!

4. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik heb ook alles geprobeerd.
    Ik werd er gek van!! Had het al heel vroeg in de zwangerschap :(.

Omeprazol is toch echt het beste, en dan wel elke dag een tabletje.
    Ik was zojuist een paar dagen gestopt, maar nee hoor....gelijk weer maagzuur. Bah!!!

Rennie's, antagel hielpen op een gegeven moment averechts!! Als je hier veel van gebruikt (wat op zich geen kwaad kan) dan werkt het averechts, wordt dan dus alleen maar erger!!

5. Rozeroos

omeprazol iedere dag ong zelfde tijd een tabletje nemen en dan blijft de maagzuur weg.

Hier ook als ik ze niet neem verschrikkelijke maagzuur. Ik had al maagklachten voor zwangerschap. Voor mij werkte ook niets anders meer dan dat. Nu kan ik alles gewoon eten en lekker slapen zonder zuurbranden.

6. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    je zegt alles te hebben geprobeerd ook gaviscon zowel drank als pilvorm.
    bij mij wertke rennie niet en deze wel.

7. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omeprazol heb ik de arts niet over gehoord. Ik ga maandag gelijk even bellen naar telefonisch spreekuur want ik kan er niet meer tegen! Bedankt voor de tip.

Ik krijg maagzuur van werkelijk alles maar goed helemaal geen fruit meer eten ed is toch ook geen optie? Ik neem dan geen citrusvruchten maar probeer meloen te eten, een zoete appel, banaan ed. Maar dan krijg ik wel weer extra last. (al krijg ik ook al zuur van een beschuitje hoor)

8. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja alle middelen in de drogist die je mag in zwangerschap heb ik geprobeerd en arts gaf vooral tips mbt eten en inderdaad ook weer die middeltjes van de drogist als advies. Maar ik ga maandag vragen naar omeprazol! Raar dat de ha daar niet over begonnen is.

9. Rozeroos

Je kan het ook bij de drogist halen. Goed de bijsluiter bekijken je hebt ze ook met pantoprazol en dat is niet goed voor de baby. En je hebt 20mg nodig, er zijn namelijk ook van 10mg te koop en dan kan je er beter dus 2 nemen.

10. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Ik heb ook omeprazol 20 mg gekregen van de gyn. Is bij mij het enige wat werkt. En het kan echt geen kwaad!

11. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik denk dat ik aan het einde van mijn zwangerschap geen slokdarm meer heb....

Sinds twee weken heb ik er ook erg veel last van. Ik heb er juist last an als ik sta. Zodra ik lig dan is het weg...

Rennie helpt bij mij prima. Maar vervelend is het wel!

12. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Het is zeker vervelend. Mijn slokdarm is ook vreselijk geirriteerd en daardoor komt mijn maaginhoud redelijk vaak weer naar buiten (en is dan 5 min een opluchting) en loop ik de hele dag op te boeren, zo vies!?
    Hebben jullie daar ook last van?
    Maar omeprazol en veel yoghurt/zuivel eten geeft wat verlichting nu.

13. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die oprispingen zijn erg naar. Ik heb ook veel last van lucht. Vaak niet eens boeren hoor maar dat je de lucht omhoog hoort "kruipen".

14. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, op jullie aanraden vandaag naar de drogist gegaan voor omeprazol.
    Heb nu buscozol 20mgr. Zijn dit de juiste die je mag hebben?

Deel Deze Pagina