"Knakkende" onderrug?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lala87, 10 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lala87

Lala87 Bekend lid

16 jul 2008
    628
    0
    0
    Sinds een aantal dagen (volgens mij onbewust al een week of 2), heb ik geregeld als ik overeind kom uit de bank/stoel, een knakkend geluid/gevoel in mijn onderrug, net of er 2 botten over elkaar gaan. Soms straalt het vreselijk uit naar mn li-bil, en dat doet zeer! Ook voel ik het soms ergens aan de onderkant. :)

Vandaag al aan de verloskundige gevraagd, maar volgens hun is dat niet hun vakgebied :( en moet ik er maar mee naar de huisarts.

Is er iemand bekend mee? Ik ga morgen wel ff bellen met de huisarts maar ben toch wel benieuwd. Heb het voornamelijk op de dagen dat ik gewerkt heb (in de zorg, en dus best wel til/sjouw..).

2. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik heb het ook sinds wk 12 ofzo. Ik denk dat het pezen in je rug zijn die over je ruggengraat "springen" bij bepaalde houdingen. Ik heb het voornamelijk als ik helemaal plat probeer te liggen (bij yoga bijvoorbeeld).
    Heb er ook hele tijd geen last meer van gehad, maar sinds een paar weken (sinds ik echt een flinke buike heb, zeg maar) weer wel. Ik ben er zelf niet mee naar de dokter gegaan (ik kraak en piep sowieso aan alle kanten) maar ben benieuwd of het nog iets speciaals is. Ik lees dus wel even mee.

3. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi,

Ik had het ook tijdens mijn zwangerschap en heb het nu nog steeds wel is, maar niet meer zo vaak als in mijn zwangerschap, weet ook niet precies wat het nou was. Als het erger wordt misschien even aan je HA vragen of je VK?

Succes!

4. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Ik heb dit al jaren en het kan geen kwaad. Het knakken in je onderrug wordt veroorzaakt door geribbeld kraakbeen wat over elkaar schuift bij bepaalde bewegingen.

Het kan geen kwaad en een fysio kan er ook niets aan doen. Helaas.................

5. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ik ken het knakkende gevoel wel maar dan in mijn onderstel whaha echt mijn bekken, met name als ik lang gezeten heb en wanneer ik dan opsta moet ik echt even op gang komen en dan kraakt het er wat af daar beneden!!!

Volgens mijn vk en fysio kan het geen kwaad en komt het gewoon doordat alles weker word...!!!

Groetjes Nelleke

Deel Deze Pagina