Goedemiddag, Ik heb een vraag over wel of niet doorsporten met bandenpijn. Ik ben 7 weken zwanger, en heb sinds een week bandenpijn na het sporten, met onverwachts opstaan en met hoesten en niezen. Ik tennis vrij fanatiek (3x in de week) en fitness 1 a 2 keer in de week. Afgelopen woensdag sochtends een half uur getennist, en de rest van de dag pijnklachten gehad. Nu moet ik over 3 weken een tennistoernooi spelen, en vraag me af of dat verstandig is. Ik dacht dat het geen probleem zou zijn, de vorige zwangerschap was ik met 10 weken super fit, maar twijfel nu. Is er een kans dat dit een tijdelijke klacht is, en dus over een paar weken weer weg? Of is er juist een kans dat het over een paar weken nog erger is? Als ik me moet afmelden zal ik m'n dubbelpartner een verklaring moeten geven, en daar wil ik eigenlijk mee wachten tot ik een goede echo heb gehad . Bij mijn vorige zwangerschap had ik deze klachten pas vanaf een week of 30, dus dit is nieuw voor mij. Is het slimmer om geen wedstrijden meer te spelen, en de tennisactiviteiten wat te verminderen, of kan het niet zoveel kwaad? Groetjes Gaby123
Goedemiddag, wat vervelend dat je nu al last hebt van bandenpijn. Je ziet wel vaker dat de klachten bij een tweede zwangerschap eerder komen, omdat de buik toch wat sneller groeit. Bandenpijn kan op zich geen kwaad, het is alleen wel vervelend. Ik zou je aanraden goed te luisteren naar je lichaam. Merk je dat je de hele dag pijn daarna hebt, zou ik het toch wat rustiger aan doen. Vaak is bandenpijn een tijdelijke klacht. Je baarmoeder groeit vaak in groeispurten, waardoor de klachten over een paar weken weer weg kunnen zijn, maar ook weer terug kunnen komen. Soms helpt het om de buik wat meer steun te geven mbv een band of stevig ondergoed. Succes en ik hoop dat je snel van je klachten af bent. Groetjes Monique
Hoi Monique, Bedankt voor je reactie! Ik ga op zoek naar stevig ondergoed, kijken of dat wat helpt. Groetjes Gaby