Hoi hoi! Uit mijn vorige zwangerschap (nu 4jr geleden) ken ik het fenomeen 'bandenpijn' nog wel. Maar poeh, ik heb er nu al een paar dagen echt hevig last van. Kan me van m'n vorige zwangerschap niet herinneren dat ik het zo hevig had .. wellicht wel in de laatste weken misschien. Ik weet af en toe gewoon niet hoe ik moet zitten. Het voelt erg vermoeiend in m'n liezen en af en toe steekt het ook behoorlijk. Een herkenbaar gevoel hoor, weet zeker dat 't m'n banden zijn. Maar m'n buik voelt ook zo 'strak' zeg maar. Heb geen harde buiken o.i.d. Zal wel met de groei te maken hebben denk ik? Ik eet kleine beetjes verdeeld over de dag, ik heb gewoon om de zoveel uur een 'ik-heb-trek-gevoel', maar mijn buik voelt alsof ik maar beter een week ff niet meer kan eten, zo'n 'vol gevoel' zeg maar. Heb ook al best een dikke buik, terwijl ik 'pas' op de helft zit. Zou het een combi met een groeispurt kunnen zijn? Hebben jullie dat ook (gehad)?
Heel heftige bandenpijn heb ik nog niet gehad. Wel zeurderig gevoel in buik en liezen en af en toe steekjes. Herken wel het strakke gevoel heel erg. Mijn buik voelt ook vaak zo. Het is geen harde buik, maar echt het gevoel alsof je te veel gegeten hebt idd. Denk soms wel eens dat ik eruit scheur . Nou groeit de buik ook erg: lijkt wel of er wekelijks een cm bijkomt. Denk dus dat het echt door de groei komt, door de spanning op je buikwand en huid of zo?
Hallo Linda1975, Het is net of ik mezelf hoor. Ik zie dat jij maar een paar dagen verder bent dan mij. Zelf ben ik 20 weken. Die bandenpijn heb ik nu deze week ook heel erg. Het steekt ontzettend in de liezen en doet echt pijn. Volgens mij heeft het te maken met de groei van de baarmoeder en de hormonen. Ik ga ervan uit dat het tijdelijk is, maar ik neem nu wel veel rust.
Ja, met de derde had ik er ook veel meer last van. Een keer waren we in een restaurant en ik verslikte me en moest hoesten. Jeeeeeeetje, de tranen sprongen spontaan in m'n ogen van de pijn, ik klapte dubbel. De mensen om ons heen zullen wel gedacht hebben: die is niet goed snik! Nouja, gelukkig ging het wel snel weer over, maar dat was ff minder leuk.