Hoevaak op een dag voelen jullie nou je kindje? En zit er bij het aantal weken dat je zwanger bent ook verschil in de bewegingen? Sinds een paar dagen voel ik steeds minder plopjes en schopjes in het midden van mijn buik, maar in bed voel ik die plopjes en schopjes wel weer duidelijk aan de zijkanten. Maar vooral overdag voel ik mijn kleintje alleen maar zachtjes aaien of friemelen of zoiets. En dus geen echte plopjes meer. En voel ook niet dat zijn bewegingen krachtiger worden. Sommige vrouwen zeggen dat ze bont en blauw geschopt worden van binnen, maar dat heb ik dus helemaal niet. Die schopjes van hem die ik dan krijg zijn ook nog vrij zachtjes. Is dit normaal eigenlijk? Maak me hier toch best wel wat zorgen over.
Ik voel haar elke dag en dan een aantal "sessies" zeg maar. Ongeveer 4 of 5 sessies per dag. Ik voel echte trapjes tegen het midden van mijn buik, en soms een soort schuivend gevoel.
Ik voel mijn kleine meisje echt onwijs veel. Maar weet dat t bij iedereen verschillend is. Als ik maar even stil sta of even zit of lig dan voel ik d;r al. Zoalng ik loop is het goed en voel ik d;r niet... Ik voel vooral plopjes...het is nog niet echt dat t zeer doet ofzo... jaa heel af en toe als ze tegen mijn blaas aan zit of wanneer ze diep in mijn zij schopt dan voelt het niet altijd even prettig. Maar over het algemeen word ik ook nog niet bont en blauw getrapt hoor
ik voel de kleine de hele dag en dan vooral op mn blaas die word als trampoline gebruikt. En s'avonds is het nonstop in beweging . Het doet bij mij ook niet zeer Maar als je op laatst loopt kan het idd pijnlijk zijn als je telkens trappen tegen je ribben krijgt.
ik word ook niet blauw getrapt hoor! ben 30 weken en ik voel haar nu ook anders dan week of 5 terug maar dat komt omdat ze nu ook heel anders ligt. voel nu vaak iets in mijn blaas en savonds als ik op mijn zei lig (en nu op dit moment hahahah)
ha ik voelde de babay al bij 16 wken en rond de 29 30 voelde ik de baby ook minder dus zei ik dat en moest ik 2 keer per week ctg dus als je neit vertrouwd gewoon bellen maar mijn babay ligt voor met groei dus niet zo veel ruimte denk ik maar als je hem maar voelt dan is het geod.
Hier ook vanaf 18 weken dat ik de kleine dagelijks voel... Dat werd in eerste instantie steeds meer, nu lijkt het erop dat het weer even minder wordt, maar da's ook wel logisch: ze krijgt steeds minder ruimte en bovendien is ze sinds dit weekend gedraaid van een stuit naar een kopligging. Dat schijnt ook verschil te maken. Zolang ik haar dagelijks wel even voel, maak ik me niet druk: is het ff stil, dan geniet ik daar ook wel weer van, dan ligt de dame gewoon lekker te slapen, (vooral voor een nieuwe groeispurt aan schijnen ze toch weer even meer te slapen). Ik merk het steeds direct: na een paar dagen wat rustiger begint m'n buikhuid te jeuken en te trekken en na weer een paar dagen is m'n buik dan weer een eindje boller dan ie was, Je hoeft de kleine echt niet de hele dag door te voelen hoor, als je hem maar elke dag even voelt. Mijn verloskundige zegt: als je niks voelt, ga je plat op bed liggen en ga je met je handen zachtjes eens duwen en masseren enzo. Heb je na een uur nog steeds geen beweging gevoeld, dan bel je je VK. Dus...
Ik voel de baby nog steeds flink bewegen voor 37 weken niet echt meer schopjes maar meer duwen en gedraai, vanaf 15 of 16 weken voelde ik voor het eerst de kleine, bij mijn eerste was dat rond de 20 weken
Volgens mij is het wel gebruikelijk dat het later in de zwangerschap wat minder wordt, alhoewel het dan wel nog steeds dagelijks moet zijn geloof ik. Ik voel ons mannetje echt de hele dag door. Zodra ik ga zitten, voel ik m in een mum van tijd bewegen. Tijdens colleges laat ie dan ook geregeld van zich "horen" Het wordt ook steeds heftiger: gisteravond leek ie wel in gevecht met de navelstreng ofzo. Wat een "kabaal"
't hummeltje van mij is intussen een flinke hummel....er zijn momenten dat mijn buik echt alle kanten op gaat. vooral als ik zit of als ik 's avonds in bed lig. elke dag is er wel zo een moment dat ze minstens een kwartier aan het miepen is daarbinnen. alsof ze niet lekker ligt ofzo ik vind het vooral leuk om te zien. voetjes worden wel direct weer teruggetrokken als mama of papa er aan zit.
vaak! kan niet echt aantallen noemen van de keren dat ik haar voel maar meestal de hele dag door wel zo'n beetje en meestal zo'n 6 a 7 keer per dag n kwartier tot n half uur dat ze echt op de top zit en me helemaal lens duwt (beweegt) dan is het net een aardbeving in me buik haha
Hallo, ik voel de kleine sinds 18 weken. Is een behoorlijke druktemaker schijnt. Het was eerst ploppen in het begin. Daarna schopjes en de hik. Met 32 weken (kleine is destijds een stukje ingedaald) werd dit meer draaien inderdaad. Nu voel ik de kleine nog af en toe. Af en toe de hik, af en toe een schop. De verloskundige zei vrijdag tegen mij dat je de kleine minimaal 10x op een dag moet voelen (echt alle bewegingen meegeteld). Een collega van mij voelde haar baby'tje, nu een gezonde jongen van 10 maanden, de gehele zwangerschap nauwelijks. Ik zou even checken bij de vk, maar ht schijnt inderdaad heel normaal te zijn, dagen van veel en minder bewegen. Groeten!