Zachte baarmoedermond

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Jeluna, Jan 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jeluna

Jeluna Bekend lid

Aug 27, 2008
    571
    0
    0
    Hallo,

Ben vandaag een beetje bang gemaakt door een collega, ze vertelde dat haar vriendin haar kindje is verloren door baarmoederhals insufficientie.
    Nou heb ik uit nieuwsgierigheid mijn eigen baarmoedermond gevoeld en die is tot mijn schrik erg zacht en hoog. Is dit normaal dat het zo zacht aanvoelt net als in de vruchtbare periode?
    Maak me hier namelijk nogal zorgen over!

Alvast bedankt voor het antwoord!

Groetjes

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoihoi,

maak je maar niet druk hoor. Baarmoederhalsinsuffientie kan een heel naar iets zijn, maar je moet het niet betrekken op jezelf. In de zwangerschap kan een baarmoederhals op meerdere manieren aanvoelen, het gaat om de lengte van de baarmoederhals en of er ontsluiting is. Dat is bij jezelf bijna niet te voelen. Zeker als je nu geen erge buikkrampen hebt of bloedverlies, niet meer op jezelf betrekken en ook niet zelf meer voelen. Als leek kun je jezelf erg ongerust maken voor niets. Mocht je toch ongerust blijven kun je altijd je vk de volgende controle vragen of zij voor je eigen gemoedsrust even voelt.

Groetjes Brigitte

Share This Page