Kraamhulp

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Morrighan, 17 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Even een vraagje over kraamhulp...

Ik lees her en de dat het verstandig is om al vroeg kraamhulp aan te vragen, maar hoe? gewoon de verzekering bellen? en kan je dan ook specifiek om een niet roker vragen?

Ik hoorde ook van een kennis dat het mogelijk is dat een familie lid zoals moeder of zus als kraamhulp zich inzet en daarvoor een x bedrag zou kunnen krijgen.

Als dit mogelijk is zou ik dit nl liever hebben.

zo niet... iemand nog goede ervaringen met een kraamhulp(bureau) uit utrecht?

Alvast bedankt!

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Voor het aanvragen van kraamhulp kun je idd gewoon je verzekeraar bellen. Vragen om een niet-roker zal je tijdens het intake gesprek met het kraamburo kunnen doen.

Ik weet niet of je een vergoeding krijgt wanneer een familielid komt kramen. Kan me voorstellen dat je je prettiger voelt bij een vertrouwd iemand, echter zijn de medische controles die een kraamhulp doet ook niet voor niets..

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Gewoon je verz. bellen. Je kunt baak aangeven of je een voor- of afkeur hebt voor een bepaald bureau.

Bij de intake met het kraambureau, rond je 7e maand, kun je je persoonlijke wensen aangeven. Niet roken is tegenwoordig haast standaard voor een kraamhulp. Bijna niemand wil een rokende hulp bij haar kind.

4. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    ik heb verzekering gebeld en op formulier aangegeven welk kraambureau ik het liefst heb, en ondertussen bij het kraambureau me ook al ingeschreven (voor evt. cursussen)
    kraambureau komt dan intake in 7de maand houden en dan kan je voorkeuren enzo aangeven

5. Pam

Pam Actief lid

14 aug 2006
    275
    0
    0
    Bij mij staat op het afspraken boekje van de vlos het nummer waar ik heen moest bellen om kraamhulp aan te vragen... De vlos heeft dit ook met mij besproken op de eerste controle.. hij/zij kan je er ook meer info over geven.

Bij de intake gesprek worden meerdere dingen besproken, o.a. wel of niet roker, of je huisdieren hebt, wat de taken zullen zijn die je graag gedaan wil hebben.. of er gekookt moet worden voor je, enz enz...

Deel Deze Pagina