Een beetje in paniek...wie kan me geruststellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elly1979, 17 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo,

Ik ben 6 weken zwanger en ben vanochtend een beetje geschrokken..
    Was vanochtend naar de wc geweest om te plassen en bij het afvegen zat er wat bruin slijm op het wc-papier...
    Alleen op dat stukje papier en daarna niet meer met het afvegen.
    Heb ook niks in m'n slipje zitten ofzo.
    Ik bellen met de vk, want was toch wel geschrokken en zei zei dat het waarschijnlijk oud bloed was. En dat het komt omdat er een vaatje is geknapt. Ze zei dat het vaak voorkomt in vroege zwangerschappen.
    En dat het veroorzaakt kan worden door sex, en als je last hebt van harde ontlasting ed... Omdat de baarmoeder erg doorbloed is ofzo.
    Was in eerste instantie gerust gesteld, maar het zit me toch niet lekker.
    Loop nu de hele tijd naar de wc om te kijken en te checken.

Wie heeft ervaring met eenmalig bruin slijm ofheeft zoiets eerder meegemaakt?
    En wie kan me geruststellen?

Liefs Elly.

2. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik heb dat ook heel snel; inderdaad na sex of zoals nu: na gisteren een inwendige echo en een uitstrijkje te hebben gehad. De OB/GYN die het uitstrijkje deed had me ook al gewaarschuwd dat mijn cervix erg week was en daardoor gevoelig voor het knappen van een bloedvaatje. En dat ik dus wel eens wat bruinverlies kon krijgen daardoor.
    Als ik jou was zou ik me geen zorgen maken hoor, het is inderdaad normaal! ;)

3. Kristy

Kristy Lid

4 feb 2007
    44
    0
    0
    Kapster
    Enschede
    Hoi Elly

Ik heb hetzelde gehad in week 7 en het is daarna ook nog een paar x gebeurd.
    Mijn vk vertelde mij hetzelfde verhaal wat ze jou ook verteld hebben,zolang je geen buikpijn hebt.
    En bij mij was er niets aan de hand het gebeurd wel vaker zei mijn vk.
    Ik hoop dat je een beetje gerustgesteld bent.
    Ik wens je verder nog een fijne zwangerschap.

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik heb op mijn NOD, met 6 en met 9 weken een beetje bruin verlies gehad! Alleen bij het afvegen van die slijm sliertjes die bruin gekleurt waren. 1 keer zelfs rood kleurig en een klein beetje in mijn inlegkruisje. Tegen mij zeiden ze precies hetzelfde en ik was helemaal op van de zenuwen! En kijk nu....34 weken zwanger en alles gaat prima!
    Probeer het te vergeten en je niet druk te maken, en ja ik weet hoe moeilijk het is, maar geen helderrood bloed en krampen, betekend altijd hoop! En echt, je bent ind. niet de enigste, komt best vaak voor!

kus miek

5. Pam

Pam Actief lid

14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik heb echt bloed verloren met 12 weken.. dat begon s'avonds en ging de de volgende dag nog gewoon door.. De verloskundige zei me toen dat het die avond over moest zijn, anders kon ik komen voor een echo..
    Die avond was het gelukkig over, maar geschrokken was ik wel, je verwacht het niet! daarna heb ik het nog een keer gehad..

In het begin van de zwangerschap kan het weleens voorkomen! Zolang je geen buikkrampen en echt bloed verlies enzo erbij krijgt zal ik me geen zorgen maken

Groetjes pam

6. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo meiden.

Het was bij mij ook idd een bruinachtig sliertje.
    Heb verder ook geen rare buikpijn ( ja steken in liezen van banden ) en ook geen bloedverlies ofzo.
    Maar je schrikt toch en was echt ff in tranen...
    Dit is m'n eerste zwangerschap en alles is zoooo nieuw en spannend en ook wel wat eng...

Liefs Elly

7. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Een bekend verschijnsel...........zolang het bloed niet helderrood is en je ook geen erge krampen krijgt is het vrij onschuldig.
    heb het zelf gehad in week 5 - 9

Deel Deze Pagina