Kraammand

Discussion in 'Zwangerschap' started by Beebylove, Dec 1, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,850
    644
    113
    Female
    Mijn moeder wil net als bij de geboorte van mn zoontje een kraam mand maken. Super leuk!
    Nu komt t... ze wil er ook een voor mn zoontje maken. Is dit iets wat normaal is?
    Ik vind na zn verjaardag, Sint en straks kerst t eigenlijk allemaal wel genoeg. Hij word er zo ondankbaar van en ben bang dat hij straks na die mand dan nog meer wil zeg maar. Vind een gezins mand dan een beter idee, maar daar is zij t niet mee eens natuurlijk haha.
    Wat zouden jullie doen? Of overdrijf ik nu een beetje?

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Hij word grote broer, dat is toch heel bijzonder De baby krijgt ook veel kadootjes straks voor hem toch superleuk dat ook hij niet wordt vergeten?

En hij wordt vast niet elk jaar grote broer, ik zou je moeder lekker haar gang laten gaan.

jolien 1986 and Jeanney6 like this.
  3. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,850
    644
    113
    Female
    T is meer 14 dagen lang elke dag een kadootje dat ik wat teveel vind. T moet altijd weer zo over de top bij haar

4. Blupje86

Blupje86 Lid

Sep 5, 2015
    25
    6
    3
    Mijn schoonmoeder had dit ook gedaan. Ons zoontje werd er helemaal ongeduldig van. Dus op dag 5, geloof ik, samen alle cadeautjes open gemaakt. Weg met de spanning en een relaxte jongen.
    Super lief voor de grote broer, ik zou haar ook haar gang laten gaan en kijken hoe het gaat.

Jeanney6 likes this.
  5. lynole

lynole Fanatiek lid

Nov 22, 2014
    1,434
    588
    113
    Female
    Een eigen mand lijkt me ook wat overdreven.

Mijn ouders hadden een mand gemaakt met cadeautjes voor iedereen. In het kaartje aan t cadeau stond voor wie het was. We hebben dus allemaal cadeautjes gekregen, onze dochter heeft wel alle cadeautjes uitgepakt ondanks dat ze niet voor haar waren

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Leuk en lief idee.
    Maar inderdaad 14 dagen achter elkaar lijkt me wat veel.

Misschien 1 cadeau doen?
    Hier krijgt dochter ook een cadeau van ons als de baby geboren is.

7. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,850
    644
    113
    Female
    Ja mijn idee was ook van joh maak een gezins mand. En hij mag uiteraard alles uitpakken.
    Kan haar denk ik sowieso niet tegenhouden.
    Maar hij heeft al zoveel gekregen afgelopen tijd. Kind weet nog amper waar die mee moet spelen en wil alleen maar meer meer meer

8. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Omg kan ze nog wel cadeautjes bedenken?

Heb je nog inspraak in soort cadeautjes.? Nieuwe pyjama, ondergoed, sokken drinkbeker etc. Beetje praktisch komt toch op cadeaus?

9. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,850
    644
    113
    Female
    Ik heb geen idee. Vind t zo moeilijk he dit. Want t is al van ohh komt oma, heeft ze kadootjes mee. Ik wil niet dat mijn kind zo is :(

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,966
    15,008
    113
    Oef een kraammand voor grote broer (hier over een tijdje grote zus) lijkt mij ook geen succes. Nu zit hier de verwachte geboorte ook wel heel ver uit de buurt van sinterklaas, verjaardag en kerst maar mijn dochter van dan 2.5 is daar echt niet voor geschikt en inderdaad hoeft ze van mij echt geen verwend nest te worden, niet alles draait altijd om haar.

Tuurlijk is t voor je zoontje toch ook een beetje feest want grote broer is toch wel heel wat als je zo klein bent, maar gewoon een leuk t-shirt of medaille met "grote broer!" ofzo als hij dat snapt lijkt me veel leuker. Kan ie vol trots in de rondte lopen: "ik heb een klein broertje maar nu ben IK de grote broer!!!" en een zakje snoep of ander lekkers omdat t voor hem ook een beetje feest is. En misschien hooguit 1 klein cadeautje als aardigheidje van t niveau van een klein boekje wat een beetje om grote broer/zus zijn draait, oke maar niet "en-en-en-en".

Beebylove likes this.

Share This Page