kindje ingedaald bij de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Jusi, 19 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Vandaag ben ik op controle geweest bij de gyn en nu blijkt dat de kleine nog niet is ingedaald. Nu vraag ik me af of dit ook een teken is dat de kleine langer blijft zitten of zegt dat niets over wanneer de bevalling begint?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn oudste lag al weken "in de juiste richting", maar pas met 39+6 kreeg ik groen ligt en lag ze volledig vast in het bekken. Ze is geboren met 40+3 (spontaan)
    De tweede lag eveneens al weken in de goede houding... ivm zwangerschapssuiker moest ik worden ingeleid. Maar met 39+6 lag ze nog zo ongeveer in mn keel. (en maar een vingertopje opening) Daarom is mijn inleiding over het weekend heen getild. Ik werd met 40+4 ingeleid met Cytotec tabletten. In de nacht kreeg ik weeën en rond half 8 smorgens braken mn vliezen spontaan... dat was het moment dat madammeke indaalde en ik persweeën kreeg. Kwart voor 8 was ze er.

3. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Bij mij is onze kleine meid nooit volledig ingedaald. Ze hebben mijn vliezen pas kunnen breken toen ik de volledige 10cm ontsluiting had. Eerder deden ze dit niet omdat ze nog niet volledig vastlag in mijn bekken.

Zij is pas ingedaald vlak voor de echte persweeën begonnen. Dus geen paniek, hier is ze dus pas ingedaald vlak voor het persen niet eerder en ze is geboren met precies 40 weken :D

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij volgende kinderen is het wel vaker zo dat ze pas later indalen. Soms inderdaad pas vlak voor of zelfs tijdens de bevalling. Geen zorgen dus! Wel even rekening mee houden als je vliezen breken, dan zul je wel plat moeten gaan liggen!

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nee hoef volgens de gyn niet plat te gaan liggen maar zo snel mogelijk naar het ziekenhuis gaan.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Bij mij was de kleine volledig ingedeeld en op het moment van kunnen gaan persen zagen ze al meteen de eerste haartjes.

Bij mijn schoonzus was het zo dat toen ze 9 cm ontsluiting had de kleine nog steeds niet helemaal ingedaald was op één of andere manier. Hoe dat kan weet ik niet, maar dat is wat ze vertelde. Ze mocht toen ook niet persen voor een tijd. Tot die kleine indaalde (toen ze nog maar eens op handen en knieën was gaan zitten) en de 10 cm ontsluiting een feit was.

7. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hier was de eerste ook niet ingedaald. Tijdens het persen zelfs nog niet. hij schoof elke keer weer omhoog. Uiteindelijk is hij geboren met een vacuumpomp spontaan met 40+3

Tweede kindje lag vanaf week 32 muurvast en de Vk heeft met 40+3 besloten dat het tijd werd om hem te halen. (die had dus langer gezeten uiteindelijk)

Derde kindje lag vanaf het aller eerste moment al steeds met haar hoofd naar beneden. Mega voorkeurshouding. Voor week 30 daalde ze al in en ook haar hebben ze eerder gehaald. Dus ik weet niet of zij langer zou hebben gezeten.

Maar inderdaad wat al gezegd is kindjes hoeven ook niet meer in te dalen als het niet je eerste is. Hier deden ze het gewoon compleet in omgedraaide volgorde. Nu zwanger van nummer vier dus ben benieuwd wat deze kleine man gaat doen...

Succes in ieder geval nog even! :)

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Onze vent is helemaal niet ingedaald. De bevalling is begonnen met 40+3 en zelfs na 14 uur weeen was hij nog geen cm verder.
    Dus hebben ze uiteindelijk besloten dat het een sectio werd.

9. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter was ook niet ingedaald jusi. Gewoon geboren met 40+3.
    Zegt helemaal niets dus.

10. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    een tweede kindje (of derde, vierde e.d.) dalen vaak helemaal niet in, pas bij de bevalling zelf.

Ik heb echter altijd wel te horen gekregen dat je plat moest als het nog niet is ingedaald ivm navelstreng e.d. dus dat vind ik dan wel apart.

Ik zie net dat je zoontje met 35 weken geboren is met 1875 jemig wat een ukkie zeg, is je kindje nu weer zo klein of groter deze keer..?

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    1 dag voor de bevalling op controle gegaan:
    - geen ontsluiting
    - baby niet ingedaald
    De dag erna bevallen op natuurlijke wijze, snelle bevalling en was eerste kindje.
    Dus maak je geen zorgen.

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Deze kleine wordt gemiddeld geschat. Tenminste, dat is wat ze ons vertellen. ;)
    Ik ben er een beetje wantrouwig in omdat ze dat bij mijn zoontje ook zeiden..
    Maar ja, toen waren er ook veel complicaties. ;)

Das wel de reden waarom ik het vraag idd, hoor meer over de navelstreng en mijn gyn doet er allemaal zo luchtig over. :(
    Morgen weer groeiecho en controle bij de vk in het ziekenhuis, dus zal haar mening ook eens peilen.

13. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Vervelend is dat he als ze zo luchtig doen over iets wat voor ons als mama zijnde ongeveer het belangrijkste van de wereld is (gezondheid van je baby) kijk niet iedereen krijgt grote kindjes , kijk als ze bij mij zou zouden wegen is er zwaar wat mis maar laten we hopen dat ze gelijk hebben met "gemiddeld" en dat je een betere start mag hebben met dit kindje zonder complicaties.

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Vandaag ben ik op controle geweest en volgens de vk ligt de kleine vast in de bekken. Ingedaald dus? Helemaal niet gevraagd, maar dat kwam doordat de vk de gyn erbij riep omdat ze (inwendig) gekeken had of de placenta niet voor de baarmoedermond lag. Ze twijfelde dus wij hebben het in alle commotie niet gevraagd.
    De placenta lag overigens goed. ;)

Het kindje is met de groeiecho gemeten enweegt nu ongeveer 3065 gram.
    Ik ben benieuwd of het klopt! U

15. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    op hoeveel weken ben je dan bevallen?

hier ook op 40 +4: niet te groot geschat (3,1 kg) geen indaling, geen ontsluiting....
    't is mijn eerste, dus maak me wel veel zorgen dat de bevalling niet spontaan zal starten

heb het eens gevraagd aan gyn over die navelstreng, moesten de vliezen breken, ze zei dat ze daar in mijn geval niet direct gevaar van is want baby is niet ingedaald maar hoofd ligt wel voor bekken dus als de vliezen breken zal hoofd toch eerst komen in bekkeningang
    gevaar voor navelstreng is vooral bij dwarsliggers zei ze
    dus volgens mij hangt het van geval tot geval

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Mijn eerste heeft nooit vibi (wel bibi) gelegen en is met 39+5 geboren.

Mijn tweede heeft nooit verder dan bbbi gelegen. Zelfs met 10 cm. ontsluiting was ze nog niet ingedaald aldus de verloskundige. Maar ze is toch geboren met 39+3.

17. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    mijn zoontje is geboren met 30,6 en was ook niet ingedaalt maar is allemaal goed gegaan

Deel Deze Pagina